הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
הנתרן ונזקיו!
המלח בתפריט התזונה שלנו
עד היום היה ברור שהשמנה, עישון, אלכוהול, צריכת שומן רבה וחוסר פעילות גופנית הם הגורמים העיקריים לעלית לחץ הדם. אולם הוכח כי הגורם העיקרי לכך הוא המלח – בעצם אחד המרכיבים שלו – הנתרן.
שיבולת שועל

שיבולת שועל ממשפחת הדגנים נמצאת לצד מזונות מקבוצת הפחמימות כגון: החיטה, השעורה, האורז, הכוסמת, הדוחן ועוד.
הדגנים המלאים .
דגנים מלאים שייכים למשפחת הצמחים העשבוניים.
דגנים מלאים מכילים את כל חלקי הגרעין - את הסובין, הנבט והאנדו ספרם – מאגר העמילן לצמיחת הזרע. בתוך קבוצת הדגנים המלאים נמצאים החיטה, התירס, האורז, שיבולת השועל, השיפון, השעורה, הדוחן ודורה.
בננה.
מוֹז, היא צמח טרופי דמוי עץ השייך למשפחת המוזיים.
הבננה מוגדרת מבחינה בוטנית כ"עשב" משום שאין לה גזע מעוצה כמו לעצים רגילים. "גזע" הבננה הוא למעשה גבעול מעובה המורכב משכבות של גלדים רבים, בדומה לבצל.
ט''ו בשבט מגיע.
ט"ו בשבט בפתח, ואנחנו שרוצים לשמור על משקלנו, נכנסים קצת למתח.
חג נחמד שעבר שינוי במהלך השנים. בזמנו, כשהיינו ילדים..... וזה היה מזמן, היינו יוצאים לטעת או לשתול. עוד בגן הילדים קבלנו שתילים ושתלנו אותם ברחבי הגן.
טיגון מזון עמילני הוא שמביא ליצירת חומר מסרטן .
מזמן טוענים שמזון מטוגן יכול להיות מסרטן.
כן, וזה אומר שכדאי לוותר על הצ'יפס והפלאפל .
המרגרינה
מרגרינה הינה שומן צמחי שהיה בעברו שומן נוזלי ובתהליך מאד לא בריא הקשו אותו,
כלומר הפכו אותו לשומן מוצק כמו שומן מן החי שהוא מוצק יותר. שומן זה נוח יותר לעיבוד תעשייתי ולכן כל המוצרים הטעימים המתועשים מכילים המון שומן צמחי מוקשה.
פירות יבשים
תהליך ייבוש הפירות הוא תהליך עתיק יומין. באזורים קרים יותר של כדור הארץ הייתה זו הדרך לשמר פירות לתקופות הקור הארוכות, בהן לא היו כמעט פירות.
עמים נודדים וציידים היו משתמשים בפירות היבשים כצידה לדרך, שיכולה להישמר זמן רב מאד.
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il