הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מיץ עננים
19/06/2013, מאת רותי ברקן- מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
איזה שם מקסים, אבל למה הכוונה?
הכוונה היא למים. בכל תחילת קיץ אני מרגישה צורך לעסוק בשתיית מים, היות שהשתייה מועילה מאד לבריאות.
מיץ עננים

אנשים רבים מידי לא שותים כלל או לא שותים מספיק. הם טוענים שאינם מרגישים צמא כלל. כיום, כאשר מבלים שעות מול המזגנים – לא מרגישים את החום ולא מרגישים שמזיעים – מה שנתפס אצל רבים כאילו לא הזענו ולא צריך לשתות ואם כבר שותים – שותים משקאות "טעימים" כמו מיצים ממותקים, משקאות קלים, קפה קר,  ברד וכד' וזאת היות  ש"מים לא עוברים להם בגרון".
תתבוננו בבקשה על המדפים במרכול. לאורך כל השנה הם מלאים במשקאות קלים ולקראת הקיץ מוסיפים עוד מדפים. וההמצאות.... ממש יצירתיות לשמה. מים בטעם אפרסק, תה קר בטעמים, מיצים ממותקים שונים ומשונים – העיקר שנשתה, העיקר שנקנה, והתוצאה היא בדרך כלל עליה במשקל.חשוב להבין שכל המשקאות המתוקים לא מצטיינים בבריאות יתרה. צריך גם להבין שאם קיימים מים בטעם מסוים הרי שהוסיפו להם חומרי טעם או תרכיזים. עדין לא נמצא המעין שיש בו מים בטעם אפרסק. תאמינו לי

נחזור אל המים. רוב האנשים שמתחילים דיאטה מוציאים מהתפריט היומי שלהם ממתקים, מוותרים על לחם ועל פחמימות, אך אינם יודעים כלל שעליה במשקל בפרט אצל ילדים יכולה להיות ממשקאות ממותקים.
האם כולם יודעים שמים הם הזרז אולי אפילו החשוב ביותר לירידה במשקל ולשמירה על ההישג לאורך זמן? השאלה הנשאלת ביותר היא "כמה מים צריך לשתות?" והתשובה היא שני ליטר ביום בממוצע. ברור שכאשר אני עושה ספורט ומזיעה הרבה, אזדקק ליותר מים וכאשר אני בבית במנוחה אוכל לשתות אולי מעט פחות. רצוי לו לכול אדם שישתה שני ליטר נוזלים לפחות,  ללא סוכר וללא קופאין. מומלץ לשתות מים, סודה, תה צמחים (והכי מומלץ זה תה מצמחים טריים) והעיקר ללא סוכר. משקאות הדיאט הם הרע במיעוטו. יש בהם הרבה דברים פחות בריאים אולי, אך לפחות הם מאפשרים לשתות ומעט מצמיאים כך שאולי נשתה מעט יותר וללא קלוריות. אך אין ספק שהמשקה הטוב ביותר לגופנו הם המים.

כאשר הגוף מקבל את כמות הנוזלים להם הוא נזקק לתפקודו התקין,  תפקודו משתפר, הוא אוגר פחות נוזלים, ויכול לנצל שומן כחומר ליצירת אנרגיה, ובאופן טבעי מתחילים להרגיש יותר צמא. צריך לתרגל זאת מספר שבועות עד שהגוף מתחיל  "להזכיר לנו" שהוא נזקק לנוזלים. בנוסף לכך כאשר שותים מספיק התיאבון יורד... אם מפסיקים לשתות את הכמות הדרושה, נוזלי הגוף יוצאים מאיזון ואנו עלולים לחוות אגירת נוזלים, עלייה בלתי מובנת במשקל ואובדן צמא. חזרה לשתייה מרובה תפתור את הבעיות הללו. כמה פשוט.
המים הם נוזל קסם: ככל ששותים מהם יותר, שוקלים פחות. וגם להפך: אם שותים מעט מדי, עלולים להעלות במשקל.
שיהיה בהצלחה

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il