הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיימינג הוא שם המשחק!
20/02/2013, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה לדיאטה
מחקר חדש מוכיח שגם הפעם טיימינג הוא שם המשחק. שעות האכילה הן המפתח לירידה איכותית במשקל.
כל דבר שנעשה בזמן הנכון מצליח הרבה יותר מאשר מה שנעשה בזמן לא מתאים. כמה כבר נכתב על זה, כמה תיאוריות כבר קראנו ועדין לא מצאנו פתרון אחר מאשר שינוי באורח החיים ובסגנון החיים והאכילה.
טיימינג הוא שם המשחק!

חוקרים מדרום ספרד בדקו 420 אנשים בעלי עודף משקל, בגיל ממוצע של 42 שנה. החוקרים מצאו שמי שאוכל ארוחת בוקר ואוכל ארוחת צהרים לפני השעה 3 אחר הצהרים, יש סיכוי שירד יותר במשקל. הם לקחו את כל המשתתפים וחלקו אותם לשתי קבוצות. בקבוצה אחת אכלו ארוחת בוקר מלאה וארוחת צהרים מוקדמת יותר ואילו בקבוצה השנייה אכלו מאוחר יותר. מסתבר שאלו שאכלו ארוחת צהרים מוקדמת ירדו יותר במשקל, לעומת אלו שאכלו ארוחת בוקר מצומצמת, ניסו לחסוך קלוריות, ואכלו ארוחת צהרים מאוחרת, כל אילו ירדו פחות  במשקל.
(נבדקו הרבה פרמטרים, כמו הורמוני תיאבון, שריפת אנרגיה, צריכת קלוריות כללית וכולם היו פחות או יותר דומים. ).

וזה מחזיר אותנו למשימת ההתחלה. מומלץ לאכול בשעות קבועות. לא לחכות לרעב הגדול. להשתדל לאכול כל שלוש עד ארבע שעות, לאכול ולא לוותר. מי שאוכל ארוחת בוקר מתאימה יכול לחכות עד עשר או אחת עשרה לארוחת ביניים קטנה ולאכול באחת או שתיים ארוחת צהרים. מומלץ לאכול בריא, טעים ובכמות סבירה.
נכון שאדם שמן לא מרגיש שהוא אוכל יותר עד שהוא יושב לשולחן עם אדם רזה ורואה כמה מעט הרזה אוכל. נדמה לנו שאנו אוכלים סביר והרזים... אוכלים מעט. מסתבר, וזה לא נחמד לדעת, שאנו אוכלים הרבה יותר מידי..,.  כאשר אוכלים ארוחת צהרים מאוחרת ולא יוצאים אחריה לפעילות גופנית עצימה, אין לגוף מספיק זמן לשרוף את כל האוכל. מה גם שכאשר מגיעים לארוחת צהרים מאוחרת מגיעים מעט יתר רעבים ואוכלים מעט יותר, כל זה לא עוזר לנו לרדת במשקל.

אם נאמץ את הכללים עליהם אנחנו מדברים כל הזמן – לאכול כל שלוש עד ארבע שעות ארוחות קטנות ושלוש ארוחות מעט יותר גדולות, לא נחכה לרעב ממש, "נחנך" את גופנו להרגיש רעב ולאכול – נצליח יותר לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן! בהצלחה!!!


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il