הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטה והעור שלנו.
02/02/2010, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
מי שיורד במשקל בצורה מאד דרסטית, ללא התחשבות ברכיבי המזון, ללא התחשבות בצרכי הגוף – מקבל עור בצבע דהוי, כבוי. מי שנותן לגופו את כל אבות המזון, אוכל בריא, עורו נראה בריא ורענן.
דיאטה והעור שלנו.

לעיתים קרובות אני שומעת את חברות הקבוצות שלי משוחחות בדאגה על מצב עורן. מה שהכי מפחיד אותן אילו הקמטים שנוצרים כתוצאה מהירידה הגדולה במשקל. וזה נכון – יש תוספת קמטים כתוצאה מירידה גדולה במשקל. אך שמחתי מאד השבוע לקרוא בידיעות אחרונות על השפעת התזונה על עורנו. במספר כתבות הודגש שבכדי שעורנו יראה טוב עלינו לאכול נבון, ויש גם קר בין הנפש למראה העור.

רוב האנשים, גם אותן נשים המודאגות מתוספת הקמטים בעקבות הירידה במשקל צריכות להבין איזו השפעת מכרעת יש לתזונה על בריאות העור ועל צורתו. רק השבוע שמעתי הרצאה מפי שני קוסמטיקאים, גברים,  שדברו על כך שכל הטיפולים הכי רציניים בעורנו לא יתנו את התוצאה המקווה ללא שמירה על תזונה נבונה. יש משהו בתזונה הנבונה שנותן לפנים צבע בריא ורענן. מי שיורד במשקל בצורה מאד דרסטית, ללא התחשבות  ברכיבי המזון, ללא התחשבות בצרכי הגוף – מקבל עור בצבע דהוי, כבוי. מי שנותן לגופו את כל אבות המזון, אוכל בריא, עורו נראה בריא ורענן.

לא אשכח איך, כאשר ירדתי במשקל, חוץ מעיניים בורקות, קבלתי לחיים וורודות ועור בריא. נכון, היו לי הרבה קמטים עוד לפני הירידה במשקל ואולי "הרווחתי" עוד כמה מהם בעקבות אותה ירידה – אך הרווחתי צבע יותר בריא, עור זוהר יותר, גמיש יותר וקורן. בואו נבדוק מדוע.
ראשית עלינו להבין שעורנו מורכב מהמון מים. כאשר לא שותים מספיק ולגוף חסרים נוזלים לתפקודו התקין הוא לוקח נוזלים ממקומות שלא מסכנים חיים וביניהם העור. מקבלים עור צפוד, יבש, מחוספס שמועד יותר לגרד, להתקלפות ונפגע יותר מנזקי השמש. דבר פשוט כמו שתייה מספיקה מביא לתוצאה טובה. אדם בריא צריך לשתות בין 8 ל12 כוסות מים ביום ובקיץ החם שלנו מומלץ אף יותר. ומי שעוסק בעבודה בשמש או בהרבה פעילות גופנית חייב לשתות אפילו יותר.

גם ויטמינים חשובים ביותר לשמירה על איכות העור ועל צורתו. ויטמינים הם נוגדי חמצון והם מסייעים במניעת הזדקנות ובמניעת מחלות לב וכלי דם, והם עוזרים גם בשמירה על מערכת החיסון של הגוף. ועל כן מדובר רבות על חשיבות אכילת ירקות ופירות.
מי שמתחיל דיאטה מוריד ישר את כל הפחמימות והשומנים. אך עלינו לזכור שהגוף זקוק מאד גם לאלו וגם לאלו. בלי חומצות שומן נסבול מתפקוד לא תקין של הגוף והעור. אנו חייבים שומן אך מומלץ לצרוך שומן מסוגים שונים כמו אומגה שלוש, אומגה שש. מומלץ לוותר על שומן רווי ולאכול שומן מהצומח כמו אגוזים, אבוקדו, זיתים וכד יחד עם  אומגה שלוש מפחיתה את רגישות העור לצריבת השמש.
היות שכיום רבים מאיתנו סובלים ממחסור בוויטמין D שתחילת היווצרותו בעור הגוף בעקבות חשיפתו לשמש והמשכו בכבד ובכליות.מומלץ ליהנות מחשיפה מתונה לשמש.
 - נכון! חינכו אותנו להיזהר מאד מהשמש. נכון ששהייה בשמש בשעות החמות מזיקה מאד. אך חשיפה מתונה יחד עם מאכלים עשירים באותו וויטמין יכולה להועיל. ושוב מוכח העיקרון של  כל דבר בגבולות ההיגיון. מעט!.
וגם אם נוצרים יותר קמטים בעקבות הירידה במשקל הרי שהתנועה הרבה יותר קלילה והאדם נראה צעיר יותר.
 וכיום יש הרבה דרכים לשפר את מראה הפנים. יש מתיחת פנים, יש הזרקות ומילויים שונים והכי נחמד -  השבוע קראתי באחד האתרים על מכשיר קטן, נחמד שעוזר בתיקון קמטים. אשמח להעביר לכם את שם האתר כדי שתוכלו, גם אתם, להתרשם.
 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
א\רותי ברקן
13/02/2010 9:59:00
כותרת:
תשובה לדורית
תגובה:
צלצלי אלי ל 050-2219922 ואתן לך. או שלחי לי אימייל לdietcafe@walla.com אעביר לך. לא יכולה דרך האתר.
דורית
03/02/2010 10:45:00
כותרת:
קמטים
תגובה:
גם אני מצטרפת לרשימת הסקרנים...
potrman fanny
03/02/2010 9:46:00
כותרת:
קבוץ נחל-עוז ד.נ. הנגב 58145
תגובה:
אשמח לקבל פרטים על האתר והמכשיר שמטפל בקמטים תודה
דורית
03/02/2010 8:17:00
כותרת:
מכשיר לטיפול בקמטים
תגובה:
אשמח לקבל את שם האתר שבו ראית את המכשיר שהזכרת בכתבה.
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il