הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חוסר ההיגיון של הדיאטה
05/01/2010, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
אנשים יורדים במשקל. מה שיותר מהר נראה להם יותר טוב – האם באמת "מה שיותר מהר יותר עדיף" ?
חוסר ההיגיון של הדיאטה

קודם נרד ואחר כך נשמור!

כולם חושבים כך ומאד קשה לשכנעם שהמצב שונה ביותר. זה לא תמיד מצליח. יותר מזה – בדרך כלל זה לא מצליח!  שומרים על דיאטה רצחנית, יורדים בקצב מהיר מדי, ואז נשברים, חוזרים לאכול ועולים בחזרה. מוכר לכולנו אך אנו, ברוב המקרים עושים זאת שוב ושוב ונופלים לאותה מלכודת . עושים "עוד מאותו הדבר" ולא מבינים למה מקבלים את אותן תוצאות.
אחד הכללים הידועים בחינוך הוא שאם ניסינו משהו פעם ופעמיים ואולי שלוש עד חמש פעמים ולא הצלחנו – כנראה שמשהו בדרך לא נכון. שכנראה נכון לעכשיו, לא זו הדרך. אתם כבר יודעים שאם יש רצון יש אלף דרכים ועל כן עלינו לעזוב את איזור הנוחות המוכר והחביב ולנסות דרך אחרת. כי בדקנו וראינו שהדרך בה ניסינו ללכת לא הייתה טובה. -  לא? ועל כן השאלה חסרת ההיגיון  - האם קצב ההרזיה שלי מהיר מדי? היא השאלה הנכונה.  אם  יורדים בקצב של קילוגרם לשבוע ויותר, אולי איננו אוכלים מספיק. עלינו לזכור  רק שעלינו לאמץ את  דרך החיים הזו לכל החיים ועל כן מומלץ שתהליך הרזיה  יהפוך לסדר יומנו הקבוע בקלות, והוא שיוביל לשמירה על המשקל בעזרת דיאטה שפויה. דיאטה מואצת נידונה ברוב המקרים לכישלון שיתבטא בעלייה מחודשת במשקל.

ומה עלי לבדוק בנוסף?  - האם הרעב תוקף אותי בשעה קבועה בכל יום. אם התשובה חיובית, כדאי לנסות לאכול מידי יום, באות שעה קריטית,  ארוחה משמעותית כדי להימנע מנשנושים. למשל, אנשים רבים חשים רעב בשעה שהם חוזרים מהעבודה הביתה. אין זה משנה אם מדובר ברעב אמיתי או רגשי, מומלץ להם לשבת ולאכול  אוכל ולא נשנושים, אחרת נמצא עצמנו  "מטיילים"  הלוך וחזור מהמטבח ואליו.
 
כאשר רעב מציק לנו לפני שהגיעה שעת הארוחה ייתכן שלא אכלנו מספיק בארוחה. אם אנו רעבים בין הארוחות, פשוט כדאי להקדים את הארוחה הבאה. הגוף  שלנו הרבה יותר חכם ממה שנדמה לנו והוא יודע מתי הוא צריך לאכול. גמישות והקשבה לגופנו משתלמת תמיד.
 
הרבה פעמים אני שומעת שארוחת הבוקר פותחת לי את התיאבון וגורמת לי להיות רעב במהלך כל היום. אם כן, ננסה לוותר על פחמימות ועל סוכרים בארוחה זו ולאכול ארוחה שכוללת חלבונים – ביצה, טונה, פסטראמה, גבינות, יוגורט לא מתוק וירקות. נאכל את הכמות הנחוצה לנו עד שובע. הימנעות מאכילת פחמימות בבוקר עשויה לפתור את בעיית הרעב במהלך היום.
 
ואתם כבר מכירים את דעתי על סדר המנות בארוחה. ראשית צלחת מרק או סלט ירקות או אפילו ירקות מבושלים. ורק אחר כך המנה העיקרית. אחרי שאנו כבר כמעט שבעים נוכל להסתפק במנה עיקרית קטנה.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il