הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון כושר עם דלגית
05/01/2010, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
אימון כושר בבית, לנשים העסוקות שבניינו
אימון כושר עם דלגית

גם הדלגית, החבל הידוע, בעל שתי ידיות משני צדדיו, יכולה לפתור את בעיית ה"אין לי זמן לעשות התעמלות"! 
אחד התירוצים או הסיבות הנפוצים ביותר – אם לא הנפוץ ביותר – הוא אין לי זמן לפעילות גופנית. ועל כן שמחתי שמצאתי את הרעיון המקסים הזה. רבות מאיתנו ה"בנות" קפצנו בעזרת דלגית בילדותנו. הדלגית הייתה אחת מעמודי התווך של הספורט והמשחק באותם ימים. היא הייתה כמעט היחידה באותם ימים. לקחנו חבל עבה, הכנו דלגית והיה משחק נוסף. (הרי לא היו לנו משחקים כמו היום.). מסתבר שהיא גם אחד מאביזרי הכושר היעילים ביותר לשיפור הכושר האירובי, חיזוק העצמות ושיפור הקואורדינציה ושיווי המשקל. דלגית בבית, ו-20 דקות במשך 3-4 פעמים בשבוע. זה מה שנחוץ. נשיג אימון דינאמי בנוחיות בטרנינג, ללא הצורך בבגדי ספורט מפוארים. ועוד נשיג שיפור בכושר הגופני....


גם אם הפעם האחרונה שקפצתי בחבל היה בגן הילדים, ואולי בגלל זה, הגיע הזמן לעשות הכרה מחודשת עם הדלגית. בעזרת הדלגית נשיג  עבודה אנאירובית עם קורטוב של יצירתיות לטובת חיזוק השרירים ושיפור הגמישות שלנו. המעבר הרציף בין התרגילים השונים יוצר שינויים בדופק, משלב כמה שיותר קבוצות שרירים בפעולה ומאתגר את הגוף שלנו ברמה אחרת, שאולי לא התנסינו בה עד עכשיו. מעבר לכל אלה, נרוויח שריפה קלורית של עד 250 קלוריות באימון, וכל זאת בעלות של כ־30 שקל לדלגית.
ומה אפשר לעשות עם אותה דלגית? למשל – לחדש ימינו כקדם ולקפוץ בה במשך מספר דקות. אפשר להזמין את הילדים או הנכדים לדלג איתנו. הם ישמחו מאד ואנחנו – נהיה מאד מרוצים מהיכולת שלנו. מומלץ תחיל לאט. דקה אחת או שתים ביום הראשון ולעלות במספר הדקות בכל פעם, בהתאם להשתפרות כושרנו הגופני.
אפשר גם לקפוץ עשר קפיצות ולנוח חצי דקה. ושוב עשר קפיצות ומנוחה של חצי דקה. וכך 5-10 פעמים. אחרי מספר ימים נעבור לעבוד מספר דקות ולנוח דקה וכך עשר חזרות. וכד'


עם אותה דלגית אפשר לעשות תרגילים רבים. חלקם לשרירי הידיים, חלקם – לשרירי הרגליים. והכי חשוב – עבודה אירובית לשמירה על הלב.
וטיפ נוסף - זכרו שכל דבר בבית יכול לשמש כמשקולת ( לדוגמה קופסאות שימורים מלאות, בקבוק פלסטי של מים או חול, וכד').
או לשמש ככלי כושר - מוט המגב או המטאטא יכולים לעבוד נהדר על השרירים האלכסונים ושרירי הגב. 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
רבקה
26/02/2013 13:42:00
כותרת:
ספורט גם למבוגרים עם בעיות פרקים
תגובה:
אם אפשר גם לתת תרגילי ספורט למתחילים מבוגרים, עם בעיות מפרקים ומשקל כבד שצריכים גם לרדת במשקל וקשה לקפוץ בדלגית....מה יכול להתאים להם מבחינת הספורט
מיטל
05/10/2011 8:53:00
כותרת:
צודקת
תגובה:
אני שמעתי שלקפוץ על דלגית זה מס 2 אחרי שחייה בספורט, לא יודעת כמה זה נכון אבל שווה לנסות. ותמיד אפשר להינות מזה
ענת כוכב קורן
16/08/2011 11:26:00
כותרת:
קפיצה בחבל
תגובה:
מה קורה אם אני סובלת משני פריצות דיסק בעמוד שידרה התחתון ופעילות מהסוג של האירובי וקפיצות לא כל כך מתאים איזו פעילות בבית כן אפשר לעשות בכל זאת שישרפו את הקלוריות העודפות?
מעיין
03/08/2010 20:00:00
כותרת:
...
תגובה:
בונא אתם רציניים לזה אתם קוראים ירידה במישקלל??? טוב שלא נתתם 10000 ארוחות ליום..
חסווויייי
27/06/2010 15:11:00
כותרת:
פ'חחחחח
תגובה:
תגידווו אתםם צוחקייםםם איתיי?!?!?!?!?! בדילגיות אני יותר קופצת מימה שיקפצו בכל החיייממשלכםם!!!
בוניטה
05/05/2010 9:40:00
כותרת:
זה הכל ?!?!
תגובה:
רק דלגיות ??
-זה מה שיש לכם להציע לנו ??
תיכף יבואו כאבי הברכיים.....
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il