הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטה במסעדה מזרחית.
03/11/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
צורת הבילוי האהובה על כולנו היא ארוחה במסעדה.
רואים סרט או הצגה – מקנחים בארוחה במסעדה, יושבים עם חברים – במסעדה טובה, ארוחות משפחתיות בימי שישי – כדי לא להכביד על אף אחד, מזמינים שולחן במסעדה וכד'.
דיאטה במסעדה מזרחית.

אך  לאילו המעוניינים לשמור על המשקל זו משימה לא קלה. רבים מהאנשים שעושים דיאטה מדוכאים מכך שהם לא יכולים לאכול במסעדות. ואני אומרת – לפעמים במסעדה הרבה יותר קל לשמור דיאטה. רק צריך לדעת מה רוצים להזמין ולהשתמש במספר טכניקות שידועות לנו כבר. אבל - צריך להחליט מראש מה עושים שם במסעדה. "באיזה ראש" יוצאים אליה.

אני יכולה להחליט שאני יוצאת מעט מאד למסעדות ועל כן מגיע לי לאכול הכול. מצד שני אני יכולה להחליט שאני מאד אוהבת לצאת ועל כן, כדי שאוכל לצאת יותר למסעדות ומגיע לי לרדת במשקל ולהרגיש טוב עם עצמי, אצטרך לוותר מעט ולאכול אחרת כי הרי  אם אני מודעת לכך שאני הולכת הערב לאכול במסעדה – אני יכולה לתכנן את כל היום כולו בהתאם לכך, ולדאוג לאכול משהו לפני הארוחה, בבית, כדי לא להגיע מוטרפת מרעב ולהזמין ראשונה, את מה שתכננתי מראש להזמין. כי כאשר האחרים מתחילים להזמין פתאום מתחשק גם לי משהו אחר. לא ?

ואז נשאלת השאלה – לאיזו מסעדה כדאי ללכת? האם למסעדת דגים ? אולי למסעדת בשרים ? ואולי בכלל עדיף לאכול במסעדה מזרחית ?
ובכן, כל אחת מהן טובה וטעימה. השאלה העיקרית היא מה אוהבים. שאלה נוספת היא איך מתנהגים שם במסעדה. בואו נבדוק את אופציית המסעדה המזרחית.

בדרך כלל, במסעדות המזרחיות מגישים מראש כעשרה סוגי סלטים קטנים בצלוחיות קטנטנות.  הם טעימים, מפתים, אך מה זה עתירי קלוריות... ממש לא ייאמן. על כן אני מתיישבת ומיד שואלת את אילו שאיתי על מה הם רוצים לוותר. מחזירה את כל הסלטים הלא רצויים שעל השולחן ובמקומם מבקשת יותר סלט ערבי קצוץ קטן. מתוך ידיעה של הערכים הקלוריים של כל מנה אני מחליטה מה כדאי לי להזמין ועל מה כדאי לוותר.

אתם כבר יודעים שפיתה שווה כ- 300-250 קלוריות. כף חומוס – 50 בערך. כף טחינה – כנ"ל. שיפוד פרגית שווה כמאה קלוריות מנת צ'יפס קטנטנה כ – 250 קלוריות. (15 מקלות צ'יפס). ואם עוד אקנח עם בקלאווה קטנה אוסיף למניין הקלוריות כ - 175  קלוריות. וזאת עוד מבלי לחשב את כוס הלימונדה הטעימה ששתיתי – כ- 120 קלוריות.

 בואו נבדוק עד כמה קלוריות יכולה להכיל ארוחה שכזו:

פיתה                                      250 עד 300
סלט ירקות – סלט ערבי           כ -  35 קלוריות
שמן לתיבול הסלט – כפית      כ- 50 קלוריות הם מתבלים בהרה יותר שמן.)
כף טחינה                                כ- 50 קלוריות
3 כפות חומוס                         כ- 150 קלוריות
2 שיפודי פרגית                      כ- 200 קלוריות
מנת צ'יפס קטנה                     כ- 250 קלוריות
כוס לימונדה                            כ- 120 קלוריות
בקלאווה קטנטנה                    כ- 175 קלוריות
סך הכול כל הארוחה               כ -1280 קלוריות  כמעט כל כמות הקלוריות היומית שלי וזו רק אחת הארוחות.

אם כן – האם אני אומרת לא לאכול במסעדה מזרחית? – ברור שלא! אפשר לאכול אבל  מעט אחרת. לדוגמה:

חצי פיתה                              125 עד 150 קלוריות
סלט ערבי  2 מנות                 70 קלוריות
מתובל בכף טחינה                50 קלוריות
כף אחת חומוס                     כ-     50   קלוריות
שיפוד אחד                           כ-   100   קלוריות

לוותר על הצ'יפס ועל הבקלאווה והלימונדה. לשתות דאיט קולה או דאיט ספריט  ללא קלוריות ולקנח בכוס קפה שחור עם מעט סוכר או ממתיק – בלי תוספת קלורית וזו ארוחה בת כ- 400 קלוריות.

ארוחה בריאה ונחמד והכול תלוי איך, באיזו החלטה יצאתי מהבית.

שיהיה בהצלחה!
,

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
שמרית
04/11/2009 21:43:00
כותרת:
בשביל הנשמה הכל מותר..אבל!
תגובה:
לגבי הלחוח אפשר לאכול פעם ב....אבל צריך להמנע כי זו בלילה שעשויה מהמון קמח ומטוגנת בשמן..צריך לספק לנשמה דברים טעימים אבל עם גבול......
מרים
03/11/2009 19:02:00
כותרת:
כתבה מדהימה
תגובה:
אבל כאשר אוכלים אוכל של עדות כמו לחוח איין אפשרות לחשב קלוריות מכיוון שאני לא יודעת מימה זה עשוי אוו כל אוכל אותנטיי אחר מה לוותר על זה?
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il