הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - הזיכרון, הגיל השלישי והירקות הירוקים
21/07/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
חוקרים ממרכז Picower לחקר הלמידה והזיכרון מצאו כי מגנזיום מסייע לויסות רצפטור חשוב במוח שלו תפקיד בשמירה על גמישות הסינפסות ובכך, גם על יכולות הלמידה והזיכרון.
הזיכרון, הגיל השלישי והירקות הירוקים

כמה נחמד להגיד שאני נמצאת בגיל השלישי. אני לא זקנה, אני לא מבוגרת, אני בגיל השלישי. אני עד היום לא יודעת מהו אותו גיל שלישי. מה שכן – כול הזמן הסבירו לי שהזיכרון יורד מאד בגיל זה. אני ניחנתי בזיכרון מעולה. היות שאני חייבת זיכרון טוב לעבודתי – כמה לא נעים לשכוח שם של משתתף או משתתפת במהלך פגישת קבוצה – אני מאד מודאגת מהעניין. על כן אני "שותה בצמא" כול הנחייה לשמירת הזיכרון. אמרו לי שצריך להתייחס לזיכרון כמו לשריר. לאמן ולאמן אותו כל הזמן. לשחק משחקים חדשים, ללמוד כול הזמן נושאים חדשים ובשטחים חדשים.לעשות סודוקו, לפתור תשבצים, לקרוא, וכול מה שמפעיל את התאים האפורים שלנו. וזה לא קל אך מאד כדאי. (בינתיים זה מאד מוכיח את עצמו).

השבוע נתקלתי במאמר שמצאתי באתר של מועצת הירקות שעסק בתרד לחיזוק הלמידה והזיכרון - מגנזיום מירקות עלים חשובים גם לשמירה על יכולות הזיכרון אצל מבוגרים  על תפקידיו החשובים של המגנזיום בבניית עצמות, יצירת חלבונים, שחרור אנרגיה בשרירים ובקרה על טמפרטורת הגוף, מוסיפים חוקרים מ  MIT- תפקיד חשוב הקשור לשמירה על יכולת הזיכרון אצל אנשים מבוגרים. 
חוקרים ממרכז Picower לחקר הלמידה והזיכרון מצאו כי מגנזיום מסייע לויסות רצפטור חשוב במוח שלו תפקיד בשמירה על גמישות הסינפסות ובכך, גם על יכולות הלמידה והזיכרון.  
מחקרם של פרופ' Liu ודר' Slutsky מראה כי מחסור במגנזיום עלול להוביל לקשיים בלמידה ובזיכרון בעוד זמינות טובה של מינרל זה משפרת את היכולות הקוגניטיביות. 
צריכה מומלצת של מגנזיום, הנמצא בעיקר בירקות עלים ירוקים כדוגמת תרד, הינה כ-400 מ"ג ליום, אולם מחקרים שונים מראים כי כמחצית מתושבי ארה"ב צורכים כמות קטנה יותר. בישראל עדיין לא מצתי מחקר אך תחושת בטן שלי היא שגם בישראל אנשים לא מגיעים לכמות הרצויה.

מחקר נוסף, שמשום מה כלל רק נשים, מחזק את המחקר הקודם. צריכת ירקות עלים ירוקים מעכבת את הירידה בכושר המנטאלי בקרב נשים מבוגרות החוקרים משערים כי השפעת צריכת ירקות עלים ירוקים על הגברים תהיה דומה.

ממצאי מחקר זה שנערך בבית-הספר לרפואה בהרוורד והוצגו לראשונה בכנס אודות אלצהיימר , מראים כי צריכת ירקות כמו ברוקולי ותרד עשויה לסייע לנשים מבוגרות לשמור על חדות מוחן. 
המחקר הקיף אוכלוסיה של מעל 13000 אחיות בשנות השבעים לחייהן שהשתתפו במשך כעשר שנים במחקר גדול בתחום הבריאות. 
החוקרים, מצאו מתאם הפוך בין רמת הצריכה של ירקות עלים ירוקים וירקות ממשפחת המצליבים לבין ירידה ביכולת המנטאלית – זיכרון, כושר ביטוי בעל פה וקשב. 
נשים שצרכו ירקות עלים הראו במבחנים שנערכו להם תוצאות המתאימות, מבחינה יכולותיהן הקוגניטיביות, לנשים צעירות יותר בשנה-שנתיים

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il