הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - נגמרו החגים – נגמרו התירוצים
02/06/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
דיאטה עכשיו !!!
"אין ברירה" צריך לחזור לשגרה. עד אחרי חג השבועות חגגנו, טענו שאין אפשרות לעשות דיאטה ועכשיו - עד חגי תשרי יש שקט.
נגמרו החגים – נגמרו התירוצים

אפשר לחזור לשגרה ולהמשיך במסע הלימודים של תורת איכות החיים. הרי בה אנו עוסקים. התחיל הקיץ, השוק צבעוני ומלא פירות שונים, הירקות במלוא יופיים ואנו יכולים לאכול טעים בריא וזול קלורי. נכון? ואולי הכי חשוב – אפשר להתחיל שוב ביום ראשון. יום ראשון הוא היום הראשון שאחרי החג ועל כן התחלנו.


אז מה עושים?

1.  נתחיל לשתות ובעיקר מים. אין כמו מים וכמו שטלי חייקין  - דיאטנית אומרת -  שתיית מיץ עדן:  מים, הרבה מאוד קרח, ממתיק, 2 פרוסות לימון, הרבה נענע, לואיזה, מרווה או כל צמח תבלין אהוב אחר. (על בסיס סודה זה אפילו יותר משובח). יש גם קלטת ילדים שעוסקת בתזונה בריאה ובה מכונים המים – מיץ עננים. איזה שם מדהים. מים נתפסים כמשהו נדוש והרבה שנים חשבנו – לא טעים. אך מיץ עננים – משדרג את המים בעיני למשהו שמימי וזה כבר הרבה יותר טעים לי.

2. וזה מזכיר לי שאחת המשתתפות בקבוצות שלי באה עם רעיון חמוד. היא טוענת שלמדה זאת בקבוצת תמיכה אחרת -  אפשר לאכול פלאפל ללא ייסורי מצפון, כן אפילו בפיתה -  רק נזכור להחליף ולקרא לפיתה שלנו פלפל אדום או צהוב. הרי הכול נמצא בראש. אולי כדאי לנסות. הרי הפיתה היא מקום אחסון לכדורי הפלאפל, לסלט ולטחינה .רק מקום אחסון ולא המאכל העיקרי.  נכון?  אז נחליף את מקום האחסון ונרוויח בהמון.  פעם הסביר לי גם אחד המשתתפים שהוא מתייחס לפיתה כמו לנייר אריזה. נכון ששומרים את המתנה ואת הנייר זורקים? אז הוא מעביר את תוכן הפיתה לצלחת וזורק את האריזה.

3. רעיון נוסף שהביאה אותה בחורה הוא לעשות פריכיות מירקות. אנחנו מכירים פריכיות מאורז, מתירס, מאורז מלא, מכוסמת וכד' אז למה לא לחתוך פרוסות קולרבי או צנון ואפילו פרוסות סלק חי, מלפפון, או גזר ולאכלם עם גבינה או טחינה  או כל ממרח אהוב אחר - כמו הפריכיות.

4. ומה כבר לא אמרנו על הכריך. אני טוענת שהוא חייב להיות מחייך. מלא צבעים וטעמים. מצאתי גבינות שמנת 5% שומן חדשות של גד. הן טעימות ונחמדות כדי לאטום את הלחם.(גבינה רכה 5% שומן נספגת ומרטיבה את הלחם ואילו אלו הסמיכות יותר אוטמות ולא נותנות לירקות להרטיב את הלחם.) ממרח נוסף דל קלורי הן העמק ביס של תנובה ומשולש מונטבלאן . הן מכילות הרבה סידן ומוסיפות טעם וממש זולות קלורית. כל אחת פחות משלושים. עליהן הרבה ירקות, נבטים, חצילים או קישואים אפויים, או פטריות חיות ועלי חסה, ביבי א וכרוב, אין כמו כריך עשיר בצבעים וטעמים. לפעמים, כאשר האוויר מתחמם ואין חשק לעמוד במטבח – כריכים וסלט הן פתרון נהדר. זמין, טעים, קריר עם קינוח של שלגון דל קלורי אם שלגון קרח – ארוחה נהדרת. רק השבוע ראינו איזה בר סלטים קיים כבר בארץ, איזה מאכלי בריאות אפשר כבר למצוא, ומי שחשובה לו בריאותו – יכול להסתדר נהדר גם עם ארוחות מחוץ לבית. 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
גם רזיתי..
22/09/2009 16:01:00
כותרת:
מסכימה!
תגובה:
מי שרוצה לרזות מצליח גם בלי כל מיני מכשירים... ספורט אפשר לעשות בכל מקום, צריך לרצות ולהחליט!
עופרי
10/06/2009 6:45:00
כותרת:
לתגובה הנ"ל-אימון ברטט
תגובה:
שטויות במיץ! כל המכשירים הללו הם אחיזת עיניים ובזבוז כסף לעשירים משועממים ביותר.
הלכיה, ירידה ועלייה במדרגות או על הליכון, שתייה ואכילת ירקות מרובה. זה הסוד! כך ירדתי 23 ק"ג ואני אוכלת גם לחם ושניצלים ופתיתים ויורדת!
ארבל
03/06/2009 0:01:00
כותרת:
הצרת היקפים וחיטוב -אימון ברטט
תגובה:
הרזיה ולחיטוב הגוף אני ממליצה לשלב טכניקת רטט אנכי . אימון של 15 דק' =320 קלוריות , ללא מאמץ פיזי וללא הזעה. מפחית צילוליט ,משפר את מרקם העור, מחטב וממצק ושורף שומנים .
מחקרים מוכיחים כי אימון ברטט באופן קבוע הוא המענה הטוב ביותר לאוסטיאופורוזיס.
נוסף אימון ברטט אנכי מומלץ לחולי סכרת- משמש אימון כוח בפרק זמן קצר, לחיזוק רצפת אגן, לבניית מסת שריר , לשיפור זרימת הדם ומניעת חסימות (לסובלים מסכרת וכולסטרול) והבונוס הגדול- מעודד ייצור הורמון גדילה ומפחית השפעות ההזדקנות.
רצויי לוודא שמכשיר הרטט בטוח ובעל תקן FDA ומוגדר רפואי.
www.vibroway.co.il
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il