הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חומוס מפולי סויה
28/04/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
מתכון לחומוס טעים ודל קלוריות.
בערך 8 מנות כל אחת 110 קלוריות.
חומוס מפולי סויה

אנחנו לפני יום העצמאות. חג המנגל הישראלי! "חייב" להיות חומוס על השולחן. בואו ננסה השנה להכין חומוס לבד. אפשר להכינו מגרגרי חומוס שבושלו המון זמן, עד לרכות מקסימאלית, מה שיותר רך נטחן טוב יותר. אך ניתן להכין ממרח בטעם חומוס גם מקטניות אחרות. שכני המבוגר אהב מאד ממרח משעועית לבנה. אני מכינה הרבה חומוס מגרגרי סויה ומצאת מתכון להכינו מעדשים אדומות וגם מעדשים ירוקות. מכל אחד מסוגי הקטניות נקבל ממרח מעט שונה אך מזכיר בטעמו ובמרקמו את ממרח החומוס ה"מסורתי" שלנו. תשאלו בודאי מה קורה לי שהחלטתי להכין חומוס – הסיבה העיקרית היא שחומוס תוצרת בית טעים יותר, הרבה יותר בריא, ללא חומר משמר ונתן לתקצבו בכול דיאטה, ניתן לדעת כמה מנות שומן הוא מכיל. .


החומרים:

150 גר' פולי סויה יבשים- אפשר לבשל את כל החבילה- 400 גר' ולחלק ל 3 חלקים. 2 להקפיא ואחד לשימוש- אפשר לשמור את המים.

כפות טחינה גולמית

¼ כוס מיץ לימון

4 שיני שום

½ כוס מים - רצוי במי בישול הסויה אך לא חובה.

מלח, פלפל, פפריקה ומעט כמון לפי הטעם.

את גרגרי הסויה נתן למצוא בשוקים וגם בכול מרכול באזור הקטניות. הוא מזכיר בצורתו את גרגרי החומוס אך ללא הבליטה הקטנה שבהם. 


אופן ההכנה:

מבשלים היטב את גרגרי הסויה. ניתן לבשלם גם בסיר לחץ לאילו מבינינו שלא מפחדים להשתמש בו. כאשר הגרגרים רכים מאד מעבירים אותם יחד עם יתר החומרים, לקערת מעבד המזון (מג'ימיקס) וטוחנים היטב. עד למרקם האהוב עליכם. יש האוהבים את החומוס שלהם גרוס דק וחלק ממש משחתי ויש – האוהבים אותו גרגרי מעט. להגשה אפשר לסדרו כמו במסעדות עם שמן זית, פלפל חריף, מלפפונים חמוצים, פפריקה וכד'. 
 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il