הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איזו דיאטה כדאי לעשות?
10/03/2009, מאת
הגודל כן קובע, אך בעיקר הכמות היא שקובעת.
לא משנה מה אוכלים ואיזו דיאטה עושים!האם באמת הכול אותו דבר?
איזו דיאטה כדאי לעשות?

כותרת ענקית בעיתון ידיעות אחרונות – לא משנה מה משנה כמה , בעמוד המרכזי של דפי הכותרת בעיתון משכה את תשומת ליבי, היות שהתמונה הראתה רגלים על גבי משקל. ביום יציאת העיתון דברו איתי חברים על כך שלא משנה מה אוכלים ואיזו דיאטה עושים הכול אותו דבר. יורדים אותה כמות קילוגרמים בכול אחת מהדיאטות המוכרות בשוק וכולם יודעים שיש דיאטות רבות, שונות ומשונות. ישבתי וקראתי בשקיקה את המאמר. ומה מצאתי בו? – שום חידוש מעניין.

כבר שנים אני מסבירה לאנשי שאין מאכל משמין אלא כמות משמינה. שאין טעם להתחיל לעשות משהו בו לא נצליח להתמיד. שדיאטה היא דבר משמין אם עושים בה הרבה חסכים. מי שמלווה את כתבותיי באתר הזה - כבר קרוא על כך רבות.

לפי המחקר החדש, שהתפרסם ב "ניו-אינגלד ג'ורנל אוף מדיסין",  אין הבדל משמעותי בירידה במשקל בכל הדיאטות השונות. כאשר אוכלים פחות קלוריות מאשר מוציאים - יורדים במשקל. החוקרים בדקו איזו שיטת הרזייה טובה יותר וגילו שזה ממש לא משנה. גם אם נאכל רק שוקולד או רק בשר – מה שיקבע בסוף זה רק כמה קלוריות צרכנו לעומת כמה קלוריות שרפנו. כל פעם מגיעים אנשים לקבוצות התמיכה שלי ומספרים לי על דיאטות נהדרות שחבריהם עושים ויורדים מאד מהר. והנה ההוכחה לכך שיורדים, בכול אחת מהדיאטות את אותו מספר קילוגרמים בהתייחס לכמות  הקלוריות הנאכלת. מה שמחקר זה העלה מעל לכול ספק הוא שדיאטות מופחתות קלוריות מסתכמות בהפחתת משקל משמעותית, ללא קשר לרכיבי המזון שעליהם מתבססות אותן דיאטות. המשמעות היא שניתן להרכיב דיאטות שונות לפי העדפתו של כל מטופל, וזה טוב.

אם כך מה ההבדל?- מדוע אני, שומרת אמונים לדרך העבודה שלי? רק בגלל הבריאות ויכולת השמירה על הישגי הירידה במשקל לאורך יותר זמן.

אין ספק שהשפע הנמצא במרכולים ובכול דוכן, הפרסום ששוטף את מוחנו, והירידה המשמעותית בזמן הפנוי במשך השבוע , וגם העייפות הנפשית והפיזית בגלל שעות העבודה הרבות שלנו – הם בעוכרנו. אנו חשופים יותר להמון פיתויים ולאורך כל היום. אם נלמד לטעום מעט מכול הדברים ולא לאכול מהם בכמות גדולה – ונשפר את המאזן הקלורי על ידי פעילות גופנית וחיים פעילים הרבה יותר – נצליח לרדת במשקל ולשמור על המשקל החדש. נלמד ליהנות ממעט – זה עוזר בכול אחד משטחי החיים. 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
אניה
12/03/2009 17:14:00
כותרת:
כמה נחמד
תגובה:
זה נשמע נורא נחמד, ונורא פשוט.
הרטט האנכי.
אבל מה זה?איך עושים את זה?
ארבל
10/03/2009 20:25:00
כותרת:
לשלב אימון ברטט אנכי לחיטוב
תגובה:
טכניקת אימון ברטט אנכי- מחקרים מורים על כך שאימון של 10 דק' בלבד אחת ליומיים נותן מענה בתחום האסטטי והבריאותי. טכניקת הרטט האנכי נחקרה ונמצאה כמענה הטוב ביותר לאוסטיאופורוזיס וכן לחיזוק רצפת אגן, להפחתת כולסטרול וסוכר בדם, לשיפור המטבוליזם ובתחום האסטטי-
הצרת היקפים באופן ממוקד לאזורים בעייתיים (בטן, ירכיים, מותניים, ישבן), שריפת שומנים , החלקת מרקם העור והעלמת צילוליט.
אימון ברטט אנכי - נעים מאוד מומלץ גם לבנות הגיל השלישי אינו מצריך מאמץ פיזי ואינו כרוך בהזעה .
הבונוס הגדול - מלבה את ייצור הורמון הגדילה ומפחית השפעות ההזדקנות .
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il