הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אפקט המישור
03/03/2009, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
כשמפסיקים לרדת במשקל בדיאטה
בדרך כלל, בימים הראשונים של הדיאטה יורדים יפה במשקל, מה קורה לנו כשהירידה במשקל נעצרת?
אפקט המישור

בדרך כלל, בימים הראשונים של הדיאטה יורדים יפה במשקל, עדיין חדורים מוטיבציית על, הכול טרי ומקפידים על קלה כחמורה.  אחר כך הירידה נבלמת. במקום להתייסר יש להבין שזו הדרך. תמיד יהיו עצירות היות שהגוף לא שש להיפטר מעודפי המשקל – ממחסני החירום שאגר. כל מי שעושה דיאטה מכיר את התופעה הזאת: בשלב מסוים ההפחתה במשקל נעצרת למרות הקיצוץ בכמות הקלוריות. יש לכך סיבות רבות. אם התחלנו את הדיאטה ממקום של המון קלוריות ואנחנו מדייקים כבר חודש או חודשיים, הרי שהגוף התרגל כבר לכמות קלוריות קטנה יותר ולכן צריך להקפיד יותר. זו סיבה אחת. סיבה נוספת היא הקושי להקפיד במדויק לאורך זמן ולכן "קצת משחררים את הרסן" . כעת נוספה, כנראה, סיבה נוספת.  בשני מחקרים אוסטרליים נמצא שלתופעה המרגיזה הזאת יש ככל הנראה בסיס מדעי.
 
לפי הממצאים, קיים בגוף מנגנון המתכנת אותו להתנגד לניסיונות של הפחתה במשקל. החוקרים הצביעו על תופעה המתבטאת בכך שההפחתה במשקל בעקבות צמצום בצריכה הקלורית מגיעה לשיא בשלב מסוים, אבל אז נבלמת. תופעה זו אמנם מוכרת לחוקרי ההשמנה זה כמה שנים, אולם כעת מתברר שגם כאשר הצמצום בצריכת הקלוריות הוא ממושך ומלווה בפעילות גופנית אינטנסיבית, נבלמת ההפחתה במשקל.
 
בשני המחקרים השתתפו גברים ונשים הסובלים מהשמנת יתר, שביצעו במשך שלושה חודשים לפחות דיאטה המבוססת על צמצום קלוריות ועל פעילות גופנית, ובשניהם נצפתה אותה עצירה לא נעימה.  בחודשיים הראשונים הפחיתו ההגברים והנשים כ ־ 3־4 ק"ג, ואילו בהמשך רק כ־ 500 ־700 גרם. כעת מתמקדים החוקרים בניסיון למצוא הסברים לתופעה. מה שברור הוא שקיים גם קשר פיזיולוגי ולא רק פסיכולוגי לעניין. עניין ההישרדות ידוע וברור לנו. שנים ידועה גם נקודת הסט פוינט SP - אותה נקודת איזון בה הגוף מתחיל לשמור על המשקל ולא נותן לו להמשיך לרדת במשקל.! זו נקודה מאד לא נעימה בתהליך הירידה במשקל. והרבה מאד אנשים נשברים בה ועוזבים את התהליך. החכמה היא, וזו גם הדרך היחידה לעבור נקודה זו בשלום, ורק אז ניתן להצליח  בתהליך אותו בחרנו לעבור, וזו ההתמדה!!! אין כמוה מקור להצלחה! אך היום, כאשר חוקרים את הדבר – אולי תהינה מעט פתרונות ונצליח להתמיד ולהמשיך לרדת במשקל!
 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
מירית
04/03/2009 14:07:00
כותרת:
מה זה???
תגובה:
אימון בטכניקת רטט אנכי ??
מירית
04/03/2009 13:58:00
כותרת:
אימון בטכניקת רטט
תגובה:
אימון אנכי בטכניקת רטט מה זה אומר???
ארבל
04/03/2009 10:30:00
כותרת:
לרזות ולשמור על ההישגים
תגובה:
אחת הדרכים הטובות ביותר להגברת המטבוליזם ולשריפת שומנים היא אימון בטכניקת רטט אנכי , לאלו הרוצים לרזות מומלץ להתאמן שלוש פעמים בשוע - 10 דק' אימון ללא מאמץ (השפעת האימון נמשכת 24 שעות).
לאחר מכן בכדי לשמור על תוצאות הגוף החטוב מומלץלהתאמן פעמיים בשבוע .
אימון ברטט בשילוב עם תזונה נכונה גם מפחית שומנים, מיצר הקפים, משפר מטבוליזם, מפחיתרמת סוכר בדם, מפחית כולסטרול מחטב וממצק את הגוף
מעיין
03/03/2009 17:53:00
כותרת:
צריך לעשות ספורט
תגובה:
ואז ממשיכים לרדתת..
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il