הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רק שינוי קטן אחד
24/02/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
בואו נתחיל בשינוי קטן שלא תמיד שייך לאוכל או דיאטה.
הוא כבר יביא איתו את השינוי הגדול – שינוי באורח חיים שיביא גם לירידה במשקל.
רק שינוי קטן אחד

 קשה לחשוב על שינוי גדול. אנחנו מקוים להצליח, מאד רוצים להצליח, אך מפחדים. לפעמים שינוי קטן מהוה התחלה גדולה.

 מספרים שפעם, כאשר לא היו עדין מנועים לספינות, לפעמים 1000 מלחים לא הצליחו להזיז  ספינה  תקועה לכיוון מסוים. כאשר הם דחפו לכוון השני, לצד ההפוך הם הצליחו להזיזה ממקומה מעט ואז, תוך כדי תנועה הם הצליחו לסובב את הספינה לכוון הנכון. גם אצלנו לפעמים זה עובד. העיקר להתחיל בשינוי ומומלץ – הכי קטן, זה שיהיה לנו הכי קל לבצעו. .

האם את חשה שמשהו עוצר בעדך ליהנות בחיים? אולי המון המטלות שלקחת על עצמך?? לפעמים אני יושבת ומבזבזת זמן במחשבה "במה אתחיל???"– יש כל כך הרבה מטלות שממש אין כוח וחשק להתחיל. מכירים מצב כזה???
- ערמת הכביסה, -  לידה ערמת לגיהוץ,  - הדואר שמציף את השולחן? – האוכל שצריך להכין, - הכביסה המקופלת שעדיין לא הכנסתי לארון, ועוד ... ואז אני מחליטה - אתמקד במשימה אחת. אולי אתחיל להכניס לארון את הבגדים המקופלים זו נראית לי המשימה הכי קלה ומהירה, אם האפקט הכי גדול. סיימתי ועכשיו אוכל להתפנות למשימה הבאה – אולי אכניס כביסה למכונה – גם זו משימה מהירה וקלה יחסית אם אפקט גדול. וכך הלאה – בכל פעם משימה אחת קטנה.  וראה זה פלא – פתאום נעשה יותר קל לעשות את הדברים,. ולמה הדבר דומה – אני הרי לא באתי ללמדכם לעשות סדר.

אך גם בשינוי הרגלי אכילה צריך לאמץ שיטה זו. כל פעם נאמץ משהו קטן אחד.  השבוע אקח את המשימה הקלה ביותר בשבילי! אולי אוסיף כוס שתייה לפני כל ארוחה, אולי אחליט לאכול כל שלוש שעות, אולי אקח על עצמי לצאת להליכה של רבע שעה פעם עד פעמיים, אולי אחליט לצאת לקניות עם רשימה מסודרת... שבוע אחר כך, אחרי שאראה שאני מצליחה לעמוד בה, באותה משימה, אנסה משימה קלה נוספת. וכך הלאה עד שאאמץ את אורח החיים החדש.

משימה לא קשה נוספת יכולה להיות להחמיא למישהו. כולנו אוהבים מחמאות, אז למה לא לעשות למישהו את היום? ואיזו הרגשה טובה היא לקבל מחמאה. מיד מקבלים בתמורה חיוך גדול. לא שווה? בכלל, אפילו כאשר מעט לא טוב לי על הלב, אני מחליטה לחייך. כאשר אני מחייכת – העולם כולו מחייך אלי בחזרה ומיד ההרגשה הרעה נעלמת.

אם במקרה את נמצאת כבר בתהליך דיאטה  ופתאום התהליך נעצר, נכון שזה מאד לא נעים. אולי אפילו מבאס, אך אל תרפי, השתמשי בדמיון מודרך וראי עצמך בעוד שישה או שבעה חודשים. דמייני איך את רוצה להיראות. ודברי עם עצמך. איך את רוצה לראות עצמך אז. את הרי מנוסה כבר. אם תשברי – תראי עצמך במקום ממנו באת, אם תתאזרי בסבלנות והתמדה – תראי עצמך רזה יותר. מה כדאי??? קחי תמונה עכשווית של  עצמך, וקבעי תאריך יעד בו תוציאי את התמונה ותסתכלי עליה שוב. דאגי לעצמך, הקדישי זמן לטיפוח עצמך. אין דבר מבאס יותר מהשתקפות של דמות מוזנחת ומרושלת במראה שלנו. קומי, התלבשי יפה, אפרי עצמך, צבעי שיער וקבלי כוחות מחודשים להמשיך בתהליך.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
ארבל
24/02/2009 16:26:00
כותרת:
אימון קצר - שינויי גדול
תגובה:
טכניקת הרטט האנכי נותנת מענה לחיטוב ומיצוק- הגוף באימון של 10 דק' בלבד פעמיים בשבוע, ללא הזעה ללא מאמץ גופני ובאופן בריא, יעיל והבטוח ביותר.
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il