הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - דיאטה מתחילה בפסיעה אחת קטנה
03/02/2009, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
גם מסע בן אלף מילין מתחיל בפסיעה אחת קטנה.
כל אחד ואחת מאיתנו, העושה דיאטה ורוצה לרדת במשקל, "לוקה" בהרגל כזה או אחר שהיינו מוותרים עליו בקלות כדי להשיג את הירידה במשקל.
דיאטה מתחילה בפסיעה אחת קטנה

זה אותו הרגל , מנהג, דפוס שאנחנו אומרים לעצמנו שאנחנו חייבים להפסיק אותו כדי שנוכל להתקדם בדרך בה בחרנו. . 
 
לדוגמא – אני אומרת לעצמי, אם אפסיק לאכול עוגות, או אם אפסיק לנשנש בין הארוחות,או בערב אוכל רק עד שמונה... או כול הרגל אחר שמציק לנו, אני בטוח אצליח לרדת במשקל ולשמור על משקל חדש. . 
אפשר גם להשוות זאת לתחום הכלכלי – שוב אני אומרת לעצמי, אם רק אפסיק להוציא כסף על בגדים או על מסעדות, או אם אפסיק להוציא כסף מבלי לתכנן...אז מצבי הכלכלי ישתפר.

אמירות אילו כל כך נכונות אך קיימת בעיה "קטנה" אחת – קשה לנו לבצען. בואו נלמד כיצד נתאמן ונצליח!
 
עלינו לבדוק איזה הרגל, או דפוס, או מנהג שלנו מפריע לנו ואם היינו מצליחים להפסיקו – היה מאפשר לנו להתקדם בתחום הזה ולהשיג בו את מה שחשוב לנו ביותר. 
היות שבמציאות, אי אפשר להפסיק, אפשר רק להתחיל משהו חדש. במציאות אין פועל כזה "להפסיק" כי אם אני לא עושה משהו אחד – אני בעצם עושה משהו אחר: אם אני לא מוציאה כסף מבלי לתכנן – אני מתכננת את ההוצאות שלי, אם אני לא אוכלת בין הארוחות אני שומרת על מרווח רצוי בין הארוחות, בעצם אני אוכלת לפי תפריט דיאטה מאוזן... 
 
אז בואו נבדוק עם עצמנו – במקום להפסיק משהו – מה היינו רוצים להתחיל? 
איזה הרגל או דפוס או מנהג היינו רוצים להתחיל לסגל לעצמנו? נבחר הרגל חדש אחד ונתמיד לעשותו עד שיהפוך להרגל חדש שלנו. למשל אחליט השבוע לאכול לפי זמנים קבועים. לא אכניס כלום לפי אם לא עברו שלוש שעות מהארוחה הקודמת. אחרי מספר ימים אתרגל לכך ואוכל לאמץ הרגל נוסף. לדוגמה – לשתות מים. ושוב, אחרי מספר ימים – יש הטוענים שעשרים ואחד ימים הרגל זה יהפוך להרגל שלנו ואז אוכל לאמץ הרגל חדש. 
 
והשאלה החשובה היא מה זה אומר לגבנו, במציאות שלנו, מהיום או ממחר, להתחיל לעשות את אותו דבר חדש?, על מה עלי לוותר? - איזו פעולה אם ננקוט בה במציאות שלנו, תהיה ביטוי של אותה התחלה חדשה אל עבר עתיד רצוי יותר? 
והדבר האחרון שנשאר לעשות הוא ליצור קיום, לתכנן ולהתגונן, כדי שאוכל לעמוד במשימה. לאותה התחלה – יתכן שאצטרך לסמן זמן ביומן, אולי תעזור לי תזכורת על הלוח, אולי תזכורת בפלפון, שעון מעורר, משהו שישמור ויאפשר לי לקיים את ההבטחה שלי לעצמי להתחיל מחדש. ע"י הצטרפות לקבוצת תמיכה או לתוכנית דיאטה און ליין אנו יוצרים לעצמנו סביבה תומכת ועוזרת ביצירת ארגז הכלים שלנו להתמודדות זו. כל משתתף  מוסיף כלי נוסף כדי לשרוד בדרך הכול כך לא קלה בה בחרנו להלך. 
 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
רותי ברקן
10/02/2009 12:44:00
כותרת:
תשובות לתגובות.
תגובה:
נכון מאד שפעילות גופנית חשובה ביותר בכל התהליך שנקרא שינוי אורח חיים. ללא פעילות אין כמעט אפשרות חשמור, לאורך זמן על המשקל הנמוך. לשאלה איפה עושים זאת - קודם כול פה, באתר הזה - דיאטה און ליין וקבוצות תמיכה אינטרנטיות שזה דבר מקסים - יושבים בבית ומרגישים ומתפקדים כמו בקבוצהץ. ואם רוצים קבוצה ממשית ולא וירטואלית - אצלי בדי@כיף באיזור המרכז ובמיריקל - באיזור הצפון. להתראות ובהצלחה בכול דרך שתבחרו. רותי
רותי ברקן
10/02/2009 12:43:00
כותרת:
שובות לתגובות.
תגובה:
נכון מאד שפעילות גופנית חשובה ביותר בכל התהליך שנקרא שינוי אורח חיים. ללא פעילות אין כמעט אפשרות חשמור, לאורך זמן על המשקל הנמוך. לשאלה איפה עושים זאת - קודם כול פה, באתר הזה - דיאטה און ליין וקבוצות תמיכה אינטרנטיות שזה דבר מקסים - יושבים בבית ומרגישים ומתפקדים כמו בקבוצהץ. ואם רוצים קבוצה ממשית ולא וירטואלית - אצלי בדי@כיף באיזור המרכז ובמיריקל - באיזור הצפון. להתראות ובהצלחה בכול דרך שתבחרו. רותי
achi
04/02/2009 18:47:00
כותרת:
רטט
תגובה:
ואיפה אפשר לעשות את זה?
רליו
04/02/2009 18:38:00
כותרת:
טכניקת רטט להצלחה בדיאטה
תגובה:
חשוב בדיאטה לשלב פעילות גופנית- טכניקת רטט אנכי משפרת מטבוליזם ושורפת שומנים באופן ממוקד לאזורים בעייתיים ומסייעת להגשמת המטרה למראה חטוב ומוצק . טכניקת רטט אנכי - אימון של 10 דק' שלוש פעמים בשבוע נותן מענה למי שמעוניין להגיע לתוצאות באופן יעיל ובריא יותר . אימון ברטט אנכי מומלץ לנשים מכיוון שהוא מוכר בעולם באימון לבניית העצם וכן לחיזוק רצפת אגן.בתחום האסטטי טכניקת הרטט מעלימה צלוליט ומחלחקה את מרקם העור.
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il