הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פעילות גופנית - איך עושים את זה?
11/11/2008, מאת מיכל שפונד כספי-מדריכת ריקודי בטן וכושר גופני
האם גם אתם עשיתם מנוי לחדר כושר אשר מקשט לכם את הארנק?
אם גם אתם מרגישים לפעמים כי פעילות גופנית זו קללה שלא ברא השטן או להבדלי-הייתם מעדיפים לכתוב 1000 פעמים "לא אתקרב לעוגת שוקולד כל עוד אני נושם",מאשר לעשות פעילות גופנית?
פעילות גופנית - איך עושים את זה?

ואולי אתם דווקא חובבי פעילות גופנית, אך המטלות מציפות אתכם מכל עבר-עבודה, בית, קניות, וכל טוב, ואם יש משפט שאתם מזדהים איתו ,זהו מטבע הלשון של דודו טופז "אין לי זמן!!!"?
כך או כך,כנראה שאתם אנשים מן השורה ולא יוצאי דופן, ולכן אל תרגישו לא בנוח.

1. בחרו פעילות שתמשוך אתכם: כשבאים לבחור פעילות גופנית, צריך לזכור שמדובר בהשקעה לטווח
    ארוך. כושר הוא דבר שנבנה וזקוק לתחזוקה באופן שוטף, ועל כן, פעילות גופנית היא אורח חיים
    וצריכה להשתלב כדבר שבשגרה מעתה ועד עולם.
    אל לנו לראות בפעילות גופנית "עונש" או "מטלה" ולא כדאי לבחור פעילויות "אופנתיות"
    אשר "כולם אוהבים" ורק אנחנו לא נמשכים אליה, ובהתאם לכך אנו צריכים לבחור.
    אל תנסו ללכת נגד הלב שלכם, אכן יכול להיות שישנן פעילויות ששורפות יותר קלוריות מאשר
    פעילות ספציפית שאתם נמשכים אליה, אם אם חשקה נפשכם לרקוד ריקודי עם , לכו על זה ואל
    תוותרו רק מפני שקיקבוקסינג או ספינינג שורפים יותר קלוריות לשיעור.
    בטוח שבריקודי עם, בסופו של דבר, תשרפו יותר קלוריות, משום שתתמידו לטווח ארוך.

2. קיבעו זמן קבוע לפעילות: אנו קובעים זמן ללכת לבנק, לשופניג, לקפה עם חברה,  למניקור למספרה-אך 
    לא הרבה קובעים זמנים קבועים לעסוק בספורט, ולא אחת מתלוננים "שאין זמן".
    רבותיי, יש זמן, הכל עניין של סדרי עדיפויות. מכיוון שפעילות גופנית אנו עושים עבור אדם אחד
    בלבד (עבור עצמנו!)  הרי שצריך להעניק לה מקום מכובד בסדר העדיפויות שלנו.
    אם אנחנו עושים זאת רק למען עצמנו –אף אחד אחר לא ידאג לתכנן לנו זמנים לפעילויות האלו.
    על כן, כדאי לקחת אחריות, לתכנן מראש את השבוע ולראות באילו ימים ושעות מתאפשר לנו לעשות
    פעילות גופנית יזומה.

3.למצוא פרטנרים לפעילות: לרקוד לבד זה מאוד נחמד, אבל לרקוד בשנייים זה נחמד כפליים. מה יותר
   כיף מלרוץ על ההליכון לצד חבר, ללכת לשיעור ספינינג או למחול אירובי עם חברה? אם יש פעילות
   משותפת של חבר'ה שנפגשים לשחק כדורגל בקאנטרי באופן קבוע בימים ספציפיים זה בכלל סבבה.
   פעילות משותפת יוצרת עניין משותף, חוויות משותפות, מפיגה קוצר רוח שיכול להיווצר ומסייעת
   להתמדה.

4.למצוא פעילות גופנית לא רוטינית שתיתן גם אתגר למוח: לפעילות גופנית פרט לשרירי הגוף גם
   את המוח יש פוטנציאל לטווח הארוך.לפעילות שנדרשת בה חשיבה ומעברים ספונטניים בין מצבים
   שונים יתרונות רבים. אל תרגישו "חסרי כוח רצון" אם לאחר שבועיים מהרכישה אתם תולים
   על אופני הכושר שבביתכם את הבגדים שלכם. כל אדם ישתעמם מללכת בצורה כזאת משעממת.
   קל בהרבה להתמיד בהליכה על הליכון במכון כושר לצד אנשים שמתחלפים, או לרכוב בחוץ משום 
   שהנופים מתחלפים, הפרצופים משתנים, תנאי הקרקע מגוונים (עליות, מורדות, סוגי אדמה) מעבר
   ספונטני כזה דורש הסתגלות מחדש ומוסיף עניין.

5.להיות ריאליים: לפעילות גופנית יזומה די בפעמיים-שלוש בשבוע. זכרו כל העת שאנו צריכים להסתכל
   על התפוקה (סה"כ הפעילות שהצטברה לטווח ארוך) ולא על ההספק, ועל כן צריך לבחור מספר פעמים
   ריאלי שבו נוכל להתמיד לאורך זמן. אם אתם אנשים רגילים שעושים פעילות לצורך תחזוקת הגוף ,
   הביאו בחשבון שאימונים אינטנסיביים עלולים להביא אתכם לאימון יתר ובכך להשבית אתכם לחלוטין
   מפעילות גופנית. מצד שני, אם אתם מודאגים שאין זה מספיק, תוכלו להיעזר בסעיף הבא.


6. למצוא איך ניתן בתוך חיינו לבזבז קלוריות תוך כדי חיי היומיום: גם כשלא עוסקים בפעילות גופנית
    מוגדרת, ניתן להפוך את החיים ליותר פעילים ובנוסף לפעילות היזומה , עושים פעילות גופנית "מבלי
    להרגיש". כדי להקל על עצמנו, כדאי ללכת עם נעלי ספורט מתאימות באופן קבוע, כדי שלכף הרגל-
    האיבר היחסית קטן הזה שצריך לשאת את כל משקל הגוף עליו-יהיה נוח. באופן כזה לא תרגישו
    לצעוד מחוץ לשעות הפעילות הגופנית ה היזומה.

לסיום
    סוד ההתמדה פרט לעניין, נוחות וריאליות בפעילות-היא לכבוש את היעד בצעדים קטנים.
    אל תנסו ליישם את הכל בבת אחת . הרי לא יתכן שאתמול לא הייתם כלל פעילים והיום תהיו הכי
    פעילים בעולם. סבלנות. גם אם תיישמו לאורך הזמן שלוש או ארבע עצות מכל מה שהוצע לכם כאן
    זה יתרום לכם המון לחיים הפעילים.

    בהצלחה

אלי הגיעה הכתבה מהעיתון – BALANCE    העיתון של הסטודיו של יעל במשמר השרון. - www.yaelstudio@gmail.com  ותודה לה על כך.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
זוהר
12/05/2009 19:38:00
כותרת:
נתניה
תגובה:
אני מחפשת קבוצה של בנות בנתניה לקבוצת מתחילים בטריאטלון
לולו
01/03/2009 23:24:00
כותרת:
תגובה:
לא עזרתם לי בכלל
מירה
29/12/2008 8:13:00
כותרת:
אני גמלאית מתעמלת ושוחה
תגובה:
פעמיים בשבוע אני מתעמלת ושוחה במשך 60 דקות, ופעם בשבוע עושה במשך3/4 שעה פלדנקרייז ופעם בשבוע הליכה של 40 דקות.

אני בת 62 האם זה מספיק וטוב עבורי? אני בריאה, האם צריך להוסיף עוד משהו?
דורון
24/11/2008 13:40:00
כותרת:
אני מבצע 2-3 אימונים בשבוע
תגובה:
בערך 50 דקות של אופני כושר בעוצמות שונות.

בנוסף אני גם משתדל להקפיד על תזונה, כמו צריכה גבוהה יותר של ירקות ומים ממה שהייתי רגיל בעבר.

בינתיים ירדתי 5.5 ק"ג בשבעה שבועות.
עדן
11/11/2008 15:32:00
כותרת:
פעילות לבני נוער
תגובה:
אני עוד מעט בת 15 רוקדת 5 פעמים בשבוע - כל פעם שעה , ומנויה לחדר כושר הבעיה היא שלוח הזמנים העמוס לא מאפשר לי ללכת לחדר כושר (מבחנים, שיעורים, עבודה, חברים .. ) אני משתדלת ללכת ביום שבת אבל לא תמיד יוצא וזה ממש מבאס \:
אוראל
11/11/2008 14:18:00
כותרת:
נראלי
תגובה:
נראלי שמהיום אני מתחילה לעשות ריצות חח
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il