הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חג סוכות נושף בעורפנו.
10/10/2008, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה
עברנו בשלום את מחצית חגי תשרי, ראש השנה ויום כיפור מאחורינו.
ה נעים, טעים, שמח, משמין ונותרו עוד שני חגים שהשנה גם הם מאד ארוכים – חג סוכות.
חג סוכות נושף בעורפנו.

נית הסוכה וקישוטה, תליית כל סמלי  ארץ זבת חלב ודבש בסוכה, והארוחות השנה כל החגים התחברו לשישי שבת ויצרו חגים ארוכים עם המון ארוחות. קשה לשמור על שפיות באוכל כאשר אוכלים כל כך הרבה ארוחות חג. רוב בני האדם עולים במשקל בחגים, יש אומרים ששניים או שלושה קילוגרם, ואחרי החגים עובדים קשה כדי להפטר מהם.

 

לחוגגים בסוכה – גם אתם יכולים לשמור על מסגרת תוכנית  אכילה בריאה!  בואו נחשוב איזה קשיים עלולים להפריע לנו במהלך התכנית.

1.       קשה לחמם את האוכל בסוכה אך אפשרי לאכול ירקות ופירות טריים וסלטים קרים בכמות המומלצת!!!

2.       כמנה עיקרית – גם פסטראמה היא מנת בשר. גם סלט טונה הוא מנת חלבון. 11/2 כוס קטניות (למשל גרגרי חומוס מקופסת שימורים) הם מנת חלבון מומלצת.

3.       בפונדק הדרכים. – נדע לבחור מה בריא יותר ומה כדאי לנו לאכול. נזכור שהגוף לא יודע כלל מה הוא חג ועל כן אין לו צורך בכמות מזון גדולה יותר מאשר בכל יום אחר ונשתדל לא להגזים בכמויות.

4.       נזכור שהמון אנשים מטיילים בחג והתורים במסעדות ענקיים. לא תמיד עומדים המסעדנים בקצב והאוכל לפעמים נשרף ולפעמים לא מבושל דיו, לפעמים לא מתובל מספיק ולפעמים המקום נקי פחות  (בגלל כמות האנשים וחוסר זמן לנקות היטב בגלל הלחץ.). לפעמים קשה לבלוע כאשר רואים תור ארוך משתרע ליד הדלת. הידיעה שמחכים שאסיים מהר את הארוחה מקשה עלי ליהנות ממנה.  אולי כדאי להכין בבית כריכים טעימים ומזמינים ולצאת למסעדה אחרי החגים כשהכול רגוע יותר.

 

בימי טיול – מומלץ לקחת את הכריכים הטעימים והמושקעים שלנו ולא להתמודד מול פיתויים. כדאי לחפש טיולים המשלבים מעט פעילות גופנית בתוכם – ולא רק נפנוף היד מעל הגריל!!! (שחייה בכנרת, באילת, בבריכה הקרובה, גם הים עדיין מעולה!. טיולי רכיבה על אופנים – אפשרי גם עם ילדים קטנים!  משחקי כדור עם הילדים, תחרויות בין משפחות וכדומה.)

עצות שימושיות לחג סוכות:

א.       נכבד את מספר הארוחות, זמני הארוחות ונזכור שימי החג הם ימי פורקן מהשגרה אך לא פורקן באוכל- את חוקי התנועה אנו מכבדים בחג גם את חוקי המוסר אנו מכבדים בחג. אנשים חולים- לא מפסיקים לקחת תרופות בחג וגם אנו – שהתרופות שלנו הן האוכל הנכון ומספר הארוחות – לא נצא לחופש מהתוכנית.

ב.       נקפיד על שש ארוחות ביום  - כדי שיקל עלינו לעמוד בפיתויי החג.

ג.        ננצל את מזג האוויר הנעים והחופשה לטיולים, צעדות ושאר פעילויות שמרחיקות אותנו מן המטבח.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
הילה**
19/10/2008 19:29:00
כותרת:
מה פתאום שקט
תגובה:
עכשיו עושים דיאטה, כדי לרדת את כל מה שעלינו בחגים. רררר....
תמי
12/10/2008 22:20:00
כותרת:
עוד חג ועוד אחד
תגובה:
כל החגים האלה אח כמה פיתויים אני לא עומדת בזה. כמה אפשר להתנגד לכמויות האוכל האלה? נראה לי בסוכה אני לא אפסיק לטחון חחח
למרות שההמלצה להקפיד על מספר הארוחות זה הכי חכם. יש עוד כמה טיפים ב - http://patit.co.il/article.aspx?id=47
טוב אחרי סוכות יש סוף סוף שקט. עד חנוכה...
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il