הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - המטמון הטמון בקינמון
02/09/2008, מאת
תכונותיו הבריאותיות של הקינמון נובעות משלושה שמניים ייחודיים המצויים בקליפת עץ הקינמון. שמנים אלה מכילים את חומרים המסייעים לשמור על הדם במצב מיטבי.
המטמון  הטמון בקינמון

כאשר הכדוריות האדומות "מצטופפות" יתר על המידה בתוך כלי הדם הן הופכות את הדם צמיג מדי. השמנים המצויים  בקינמון מונעים "הצטופפות" לא רצויה כזו של הכדוריות האדומות ובנוסף לכך גם מונעים את שחרורה של חומצה מעוררת דלקת מקרום התא, תכונה זו הופכת את הקינמון למעין "מזון אנטי ־דלקתי ", היכול לסייע בהפחתת תסמיני דלקות. תכונות אלה של הקינמון הוכחו במעבדה, אם כי חסר עדיין מידע העוסק בבני ־ אדם.

 

החוקרים מניחים כי התבלין פועל באופן דומה גם בבני ־ אדם. קינמון הוא נוגד ־ חיידקים ונוגד ־ פטריות יעיל וחזק, אך גם כאן - תכונות אלה של הקינמון הוכחו במעבדה, עדיין חסר מידע העוסק בבני ־ אדם.

ניתן להתייחס אל ריחו בלבד של הקינמון. מחקר בתחום השפעת הריחות על תפקודי המוח שהשווה בין ריחות קינמון, מנטה ויסמין העלה כי לעיסת מסטיק קינמון ואף הרחה בלבד של הניחוח המתוק ־ חריף של הקינמון משפרות את יכולות הקשב והריכוז, את העבודה וגם את מהירות התגובה של יכולות הראייה - תנועה אצל הנבדקים.


הקינמון גם עשיר במנגן והוא מקור טוב לסיבים תזונתיים, לברזל ולקלציום. בנוסף לכך, לסיבים ולקלציום שבקינמון יכולת טובה להיקשר למלחים המופרשים מכיס המרה ולסייע בסילוקם היעיל מהגוף.

 

ניתן להרתיח מקלות קינמון בחלב או במשקה סויה ולהוסיף קצת דבש או כל ממתיק אחר, לקבלת משקה מחמם ובריא.מתאים אולי יותר לחורף. קינמון הוא גם תבלין " מחמם." לפי תורת המזרח.

ניתן להוסיף מקלות קינמון לצלי כבש עם חצילים וצימוקים.

ניתן  להוסיף קינמון טחון לכל תבשיל קארי.

מצוין  כתבלין לעוגות תפוחים.  ללא קינמון זו לא אותה העוגה.

 טעים מאד בקציצות בשר.

ניתן להשתמש בתבלין המכיל גם את  הנקרא "בהרט". תבלין לקציצות ומאכלים שונים.

נכון. בתחילה זה נשמע מוזר וגם לטעם כדאי להתרגל. אני שהורגלתי תמיד שקינמון מתאים רק לעוגות ומתוקים – הייתי צריכה לעשות עבודת שינוי לא קלה כדי להרגיל עצמי לאכול קינמון במאכלים מלוחים או חריפים.

 

מחקרים אחדים העלו כי הקינמון מאט את קצב העיכול, עובדה היכולה למתן את העלייה ברמות הסוכר בדם לאחר הארוחה. בניסיונות בחיות מעבדה (אך עדין לא נוסה בבני ־ אדם), נמצא הקינמון יעיל בהורדת רמות הסוכר ומשערים כי נוגדי ־ החמצון החזקים שבו יכולים להשפיע לטובה על סיבוכי הסוכרת.
סוכרת מסוג 2 מתפתחת כאשר התאים מאבדים חלק מהרגישות שלהם לאינסולין, ההורמון שמעביר את הסוכר מהדם לתוך התאים. במחקרים במעבדה הועלתה ההשערה כי קינמון יכול לשפר את רגישות התאים לאינסולין ובכך להקל על חולי סוכרת מסוג 2. שלושה מחקרים קליניים מבוקרים, שנערכו על אנשים עם סוכרת מסוג 2 העלו תוצאות מעורבות. כלומר: בחלק מהמחקרים נמצאה יעילות טיפולית של הקינמון - ובמקרים אחרים לא.

2 כפיות = 4.75  גרם = 12 קלוריות מכאן שכפית אחת מכילה כשש קלוריות והשמחה שאותה כפית עושה לנו שווה הרבה יותר!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il