הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות וגרנולה בר
08/07/2008, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
עד כמה הם באמת בריאים?
חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות, גרנולה בר, מצויים בשפע מזה זמן רב בתעשיית המזון. במקור הם נוצרו על מנת לספק לאתלטים את תוספת האנרגיה לה נזקקו בעת ביצוע אימונים ותחרויות לטווח ארוך.
חטיפי אנרגיה, חטיפי בריאות וגרנולה בר

כיום, מוצרים אלו הפכו להיות נגישים כמעט לכל אחד ואחת. למה בעצם? כי הם נוחים לנשיאה בכיס או בתיק לכל מקום:  לגן, לביה"ס, לעבודה ואפילו בעת נסיעה ממקום למקום. כי הם  נקראים חטיפי בריאות, וללא כל מאמץ מצידנו אנו יכולים להעניק לנו ולבני ביתנו משהו בריאותי. אין ספק כי תעשיית המזון היא המרוויחה בגדול מפיתוח מוצרים אלו. כספים רבים מושקעים בייצור, פרסום, שיווק ומכירה שלהם. אך השאלה החשובה  היא עד כמה הם באמת בריאים?

 לא כל חטיפי האנרגיה הללו אחידים בהרכבם התזונתי: ניתן למצוא על המדף חטיפים עם תכולה שונה של קלוריות, שומן, שומן רווי, חלבון, פחמימות, סיבים, ויטמינים ומינרלים. רובם דומים יותר לממתק, בשל היותם עשירים מאוד בקלוריות, שמקורן בעיקר מסוכר ושומן.
תעשיית המזון מנסה לפתח מוצרים "ייעודיים" . כאלו שמתאימים  יותר לספורטאים לפני אימון, כאלו שמתאימים לאנשים העסוקים מאד, המשתמשים בהם  כתחליף לארוחת הבוקר, וגם כאלה המתאימים לאנשים  בדיאטה ועוד... .
עלינו, הצרכנים, מוטל  לפקוח עיניים  ( מי שזקוק לכך ילך לקניות עם משקפי קריאה.), לקרוא את תוויות המזון, כולל את פרוט רכיבי המוצר ולא להתפתות לכל הצהרה או מסר שמפרסמים היצרנים.קיימות אפשרויות רבות בשוק והבחירה לא תמיד פשוטה. שימוש במונחים מקצועיים, עלול אף לבלבל או להיות בלתי מובן.

אני מציעה לכם לבחור חטיפי אנרגיה אשר הינם:
1. דלי שומן - מכילים פחות מ- 5 גרם שומן ליחידה ואינם מכילים שומן צמחי מוקשה (טרנס)
2. עשירים בסיבים – לפחות 3 – 5 גרם ליחידה
3. עשירים בחלבון – בין 7 ל – 10 גרם ליחידה
4. מכילים לכל היותר 120- 150 קלוריות ליחידה
5. משלבים דגנים מלאים לצד פירות יבשים או אגוזי מלך או בוטנים או שקדים

  

    ניתן לשלב חטיפי אנרגיה בכל תפריט, כל עוד הצריכה היא במידה, מבוקרת.. כדאי להגביל את הצריכה   

    ליחידה או שתיים ליום (תמיד במקום מנת פחמימה! ) ולשתות מספיק מים במשך היום על מנת להשיג              

    את התחושה של ערנות וחיוניות. חטיפי אנרגיה אינם יכולים לספק לבדם את כל הדרישות התזונתיות של  

    הגוף, הם לא תמיד בריאים יותר ולדעתי הם הרבה פחות משביעים. בעיני עדיף תמיד כריך מחייך, מלא

    בירקות, על פני חטיף שמשביע הרבה פחות! 

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il