הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סלט קיסר.
17/06/2008, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
סלט הקיסר – ללא עוף = 2 קבאבים = 1/2 פיתה + סלט ירקות + כף טחינה + 2 שיפודי פרגית = 420 קלוריות.
סלט קיסר.

סלט, אתם כבר יודעים, אינו ערובה למאכל דל קלוריות. יש סלטים, בעצם רוב הסלטים במסעדות, אלו שמגיעים לשולחן מתובלים, הם לא דלי קלוריות. כי מה שגורם לעליית כמות הקלוריות במתכון הוא השומן, כך שאם מדובר בסלט תמים, המכיל חסה לרוב, מומלץ לבדוק את התוספות כגון קרוטוני שום, כמות השמן ברוטב ולשקלל את כל המרכיבים. אין סיבה לא לאכול את הסלט הזה. הוא טעים, בריא, אך עלינו לדעת גם עד כמה הוא מתאים לנו. אם, במקום מנת הבשר או השיפודים שאני כל כך אוהבת, אני אוכלת את הסלט. על "מזבח" הדיאטה – אולי כדאי לי להמיר אותו במשהו שבאמת יספק אותי ולא ישאיר אותי ב"מסכנות ובהקרבה" של הדיאטה. בואו נבדוק מה אני יכולה לאכול במנת הסלט שאכלתי ופחות  נהניתי.

סלט קיסר או סלט סיזר - הוא סלט אשר נקרא על שמו של ממציאו האיטלקי - צ'זרה קרדיני (Caesar Cardini). ושמו עוברת לקיסר. הסלט הזה נפוץ בכל העולם. נהוג להגיש את הסלט במסעדות יוקרה, כאשר הסלט מוכן לעיני הסועד. סלט זה מכונה בארצות הברית, בשל כך, "מלך הסלטים"הסלט הומצא בשנת 1924.

ישנן מספר גרסאות לאופן יצירת הסלט, שהנפוצה בהם מספרת שב-4 ביולי בשל העומס הרב על המסעדה אזל המזון במטבח המסעדה, וקרדיני, שלא רצה לאכזב קבוצה של כוכבי קולנוע שהגיעו למסעדה, יצר סלט ממה שהיה במטבח באותה עת.

הסלט כולל חסה ערבית, קרוטונים עשויים עם שום, מיץ לימון, שמן זית, גבינת פרמזן, ביצה טרייה או שלוקה קלות, פלפל שחור ורוטב ורצ'סטר.

תוספות למתכון המקורי יכולות לכלול חרדל, אבוקדו, עגבנייה, שבבי שום, אנשובי ואף בשר עוף.

אכילת הסלט המוכן על פי המתכון המקורי המכיל ביצים טריות ללא בישול או עם חליטה קצרה בלבד עלולה לגרום להרעלת סלמונלה,  ועל כן יש המוותרים על הביצים. בשל הפופולאריות הרבה של הסלט, החלה משפחת קרדיני לשווק את רוטב הסלט ברשתות השיווק.

החומרים:

 

1-2 ראשי חסה ערבית
2
כפות גבינת פרמזן מגוררת
לקרוטוני שום:
קוביות מ-4 פרוסות לחם לבן
50
  גרם חמאה
3
  שיני שום כתושות
לרוטב:
1
 כף צלפים
2
 שיני שום
  2-1
פילטים של אנשובי
1
 חלמון טרי
 1
כף מיץ לימון
  1
כפית גבינת פרמזן מגוררת
  1/2
כפית חרדל
טבסקו לפי הטעם
  100
מ"ל שמן זית
30
   מ"ל שמן סויה
מעט מלח ופלפל לבן
מים לפי הצורך

 

 

 מכינים קרוטוני שום: מחממים תנור ל-180 מעלות.
 
מחממים במחבת חמאה ושום. מוסיפים קוביות לחם ומקפיצים, עד שהן מצופות כולן בחמאה. מעבירים לתבנית אפייה ואופים כ-5 דקות. מנמיכים את החום ל-110 מעלות וממשיכים לאפות חצי שעה, עד שהלחם פריך ויבש. שומרים את הקרוטונים בכלי אטום. בימנו, בארצנו הקטנטונת, יש מבחר מרשים מאד של קרוטונים מסוגים שונים. אפשר בהחלט לחסוך עבודה ולהשתמש בהם.
לרוטב: טוחנים במעבד מזון צלפים ושום. מוסיפים את שאר החומרים, חוץ ממים, ומעבדים למרקם אחיד. מוסיפים מים לפי הצורך, עד ליצירת רוטב די דליל. מערבבים היטב.


אופן ההכנה ל - 4 מנות:

 

 מפרידים את עלי החסה, שוטפים היטב את העלים, מייבשים היטב,  וקורעים את העלים לגודל הרצוי. מניחים בקערה, יוצקים את הרוטב ומערבבים היטב. מפזרים מעל קרוטונים וגבינת פרמזן  מגוררת, ומגישים.

 

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il