הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מיתוס מספר 3 :
13/05/2008, מאת אור רם - מאמן כושר אישי
שומנים מתחילים להישרף רק אחרי 20 דקות.
הפעם נדבר על האמונות הטפלות הקשורות לשריפת שומנים.
מיתוס מספר 3 :

פעמים רבות אני נתקל בשאלות הנוגעות לעיתוי שריפת השומן: קיימת אמונה האומרת ש"שומנים נשרפים רק לאחר 20 דקות". משתמע מכך שאם רצנו פעמיים ביום 19 דקות – הרי שלא שרפנו שומנים. אין אמת באמונה זו, אך מקורה ידוע:

לתאי השומן, המצויים ברקמת העור (או ליתר דיוק השומן התת עורי המכונה גם "רקמת אדיפוס") לוקח כ-20 דקות להגיע ממקומם, דרך מחזור הדם ועד שהם מספקים אנרגיה ו"נשרפים" כחומר בעירה לשם הפעילות הגופנית. הגוף, כזכור, נדרש להשקעת אנרגיה בכל פעילות גופנית. בפעילות גופנית שרפת השומנים מתחילה כבר אחרי מספר דקות של אימון. כמות השומנים שנשרוף תלויה במשך הזמן ובקצב הפעילות.

בסופו של יום, לא ממש משנה לנו אם שרפנו קלוריות (כזכור – זו יחידת אנרגיה) שמקורן בשומן או בפחמימות. (כדאי לחזור למאמר הראשון בסדרה, אשר עסק בשריפת שומנים)

אז מה עושים?

לא ממש משנה אם יש לכם 20 דקות ביום או אפילו פעמיים עשר (ללכת ברגל אל העבודה ובחזרה, לדוגמא) חשוב לצבור צעדים וזמן פעילות אירובי. לכן, "איספו" לכם דקות של פעילות אירובית (ריצה, הליכה, שחיה, אופניים ועוד) ואני מבטיח לכם שהקלוריות והשומנים יישרפו.

הפיתרון:

לאחרונה נפוצו בארץ מדי צעדים. זהו מכשיר פנטסטי המסייע למתן מידע לגבי רמת הפעילות הגופנית של המשתמש.

בין כל החברות קיים מד צעדים אחד אשר נותן מידע גם לגבי "הדקות האירוביות": מספר הדקות אשר המשתמש צעד למטרת ספורט ולא רק במסגרת אורח חייו. אני, כמאמן, בודק אחת לשבוע את מספר הדקות האירוביות שהמתאמן צבר במהלך השבוע, מה שנותן לי אינדיקציה נוספת לגבי רמת הפעילות האירובית שלו.

גם שעון דופק יכול לתת מידע חשוב לגביי מספר הדקות המצטבר שצבר המתאמן.

לאחרונה פרסמה האגודה האמריקנית למניעת מחלות מספר המלצות לעוסקים בפעילות הגופנית:

לעסוק בפעילות גופנית במרבית ימי השבוע.

לצבור 10,000 צעדים ביום על מנת לשמור על רמה מאוזנת של מדי הדם השונים: כולסטרול, שומנים בדם, סוכרים ועוד.

על מנת להפחית משקל יש לצבור בין 120 ל-200 דקות אירוביות בשבוע.

 

לפרטים נוספים ניתן לפנות אליי, בorram@bezeqint.net-

או דרך האתר: www.orram.co.il

בהצלחה

אור רם

מאמן כושר אישי

מנהל הפורום

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
אפי
12/06/2008 16:09:00
כותרת:
רק מי שרציני יורד
תגובה:
אני הולך כל יום 120 דקות אוכל נכון
זה המתכון לירידה נכונה במשקל
חנוך
06/06/2008 18:11:00
כותרת:
מיצפה מנות
תגובה:
אני בן 49 ושוקל 98 ק"ג התחלתי לעשות הליכה 7 ק"מ בזמן של 70 דקות 4 פעמים ביום וכמו כן אני מישתדל לאכול נכון 1700 קלוריות ביום.שאלתי היא בזמן הליכה מאומצת {בעליה} הדופק מגיע ל 165 ובהליכה מאומצת {כביש ישר} הדופק 120 האים זה סביר. שאלתי השניה היא האים חשש בגילי לעשות הליכה מאומצת מידי. עשיתי בדיקת מאמץ לפני שנתיים והכל היה תקין. תודה מארש חנוך
אלון
16/05/2008 0:32:00
כותרת:
10,000 צעדים ביום?????
תגובה:
תודה
13/05/2008 16:24:00
כותרת:
וואלה,
תגובה:
עכשיו אני יודעת..
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il