הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טכניקות לשמירה על המשקל בחול המועד פסח.
15/04/2008, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה.
חול המועד פסח הינו תקופה נהדרת לטיולים בארץ או בחו"ל.
מזג אויר קסום, עובדים פחות שעות, הילדים בחופשה . ומה עם תוכנית האכילה שלנו? האם גם היא יוצאת לחופשה?
טכניקות לשמירה על המשקל בחול המועד פסח.

אני משווה את תכנית האכילה שלי לתכנית אכילה בה צריכים לחיות אנשים חולי סכרת, בעלי לחץ דם גבוה, ילדים עם רגישות לגלוטן שבקמח או כל סקטור אחר שמתמודד עם מותר ואסור בצורת אכילתו. גם אני, כמו כול אותם אנשים החייבים לשים לב מה נכנס לפיהם, חייבת לתת לעצמי דין וחשבון יומי על מאזן האנרגיה בגופי. אם לא אעשה זאת אעלה חזרה במשקל, לא אוכל לחיות כפי שמתאים לי, לא אוכל ללבוש את מה שאני אוהבת, אני צפויה לסבול מכל מיני תחלואים ועל כן אין לי ברירה. ועל כן עלי לחשוב כיצד ניתן להצליח לשמור על תכנית האכילה ובכול זאת ליהנות בחג, גם בבית וגם כשאנו בנסיעות ובארוחות  מחוץ לבית:

 

  1. לטעום ממאכל שנראה לנו מעניין. אף אחד מאתנו לא השמין מלטעום. השמנו "מהחברים" שהביס הראשון הביא.
  2. במסעדה – להתחלק באוכל עם בן הזוג או מי מהחברים שאיתו.  המנות במסעדות ענקיות. גם חסכוני בכסף וגם חסכוני בקלוריות. אם אין עם מי להתחלק – אפשר לבחור מנות קטנות ואפשר גם לפני שטעמנו, לבקש אריזה כדי לקחת הביתה. ההדגשה היא לפני שטעמנו כי אחרי שנטעם כבר לא נצליח לעשות זאת. ואז יהיו לנו יומיים עם אוכל כל כך טעים. באותה מסעדה ולמחרת בבית.
  3. מאחר ואיננו יודעים תמיד במדויק מתי נאכל. ניקח איתנו אוכל המתאים לתוכנית כמו פירות וירקות חתוכים פריכיות אורז וכדו'. משהו שיהיה בהישג יד.לפעמים נוסעים הרבה זמן עד שמגיעים לאוכל ולנו אסור בתכלית האיסור להיות רעבים.
  4. נשתה 2 כוסות מים לפני כל ארוחה. ובארוחה עצמה נעדיף מים או שתייה דלת קלוריות ולא מיצים למיניהם.
  5. ננצל את הימים לצעדות ופעילויות שאינן קשורות באוכל.
  6. ננסה לחשוב איך נרגיש אחרי הארוחה. ואיך כשנחזור לשגרה אחרי החגים.  רוב האנשים עולים במשקל בחגים. אפילו עד שלושה או ארבעה קילוגרם. איך נרגיש אחרי החג עם תוספת כל כך גדולה???

 

והכי חשוב שנצליח להתמודד עם  אותם מוקשים עיקריים של חג זה – פצצת הקלוריות של עוגיות הפסח – עוגיות הבוטנים, הקוקוס והיין. עוגית קוקוס ועוגית בוטנים כל אחת שווה 100 קל'. עוגיית יין גדולה,גם היא שווה 100 קלוריות. ( הקטנות – כל אחת 50 קלוריות). מי שמאד אוהב שיקציב לו אחת בלבד ליום. עם הקפה או התה בארוחת בינים, במקום מנת פחמימה אחרת. "צרה" נוספת היא המצה המרוחה בשוקולד למריחה. כל מצה כ- 300 קל' בערך. אפשר להחליט להסתפק בחצי צמה עם כף אחת של שוקולד או מצה קלה עם 2 כפיות שוקולד בלבד – מה שמקטין את כמות הקלוריות לכ- 150 קלוריות בלבד.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
ברוש
16/04/2008 6:41:00
כותרת:
תגובה:
תודה על כל העצות המעולות !
רותי ברקן
15/04/2008 23:21:00
כותרת:
תגובה:
אני מצאתי אותה בשופרסל ביג. יש הרבה סוגים.
חן
15/04/2008 18:04:00
כותרת:
מההההההה????....
תגובה:
300 קלוריות למצה עם ממרחח?!?!?
שנה ששעברה כל יום אכלתי איזה 4 מצות עם ממרח ואחרי החג עליתי ב 5 ק"ג..
עכשיו אני מבינה למה השמנתי ככה.
ובקשר למצה הקלה חיפשתי בכל החנויות בעיר [ ב"ש] ואיןן כלום אז בבקשה אם אפשר לעזור לי מי שיודע איפה קונים את הדבר הזה.
תודה . חן:]
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il