הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך לאכול נכון גם בעבודה.
04/03/2008, מאת רותי ברקן מנחת קבוצות תמיכה.
טיפים שיעזרו לך לאכול בריא ,
לשמור על הבריאות והדיאטה תוך כדי תזונה נכונה ונבונה!
 איך לאכול נכון גם בעבודה.

בבוקר אין לי זמן לכלום-  לא מדלגים על ארוחת בוקר, כך נמנעים מרעב מוגבר בצהריים שגורם לבולמוס אכילה + מכנסיים לוחצים.

כל  הזמן יש פה פיתויים...- נסה לאכול באופן מסודר גם בעבודה- ארוחת צהריים ולפניה ואחריה 'נשנושים בריאים': ירקות חתוכים, פרי טרי , יוגורט פרי.

אבל מה עם הבורקסים בישיבה? - נסה לשבת רחוק מהכיבוד, תביא בעצמך כיבוד בריא יותר- ירקות, גבינות 'רזות', קרקרים וכו'. כדאי שתגיע לישיבה שבע, עם בקבוק מים מלא והשתדל להמעיט בשתייה ממותקת.

אני לא מספיק אפילו לשתות! - דבר ראשון על הבוקר: מלא בקבוק מים והקפד לשתות הרבה בגלל המזגנים המייבשים ובגלל שיש אנשים שמחליפים תחושת צמא בתחושת רעב ואז אוכלים יותר. שתה בין הארוחות ולפניהן.

אם אתה מאלה שמצליחים לדחוס אימון לפני העבודה חשוב שתתרגל לאכול עוד לפניו והעדיפות היא לפחמימות פשוטות: פרי טרי ,-  2 יחידות של פרי יבש, פרוסת לחם עם דבש/ ריבה או שכבה דקה של גבינה לבנה.

אחרי האימון  רצוי שתדאג לארוחת בוקר מלאה יותר שבה יש שילוב של פחמימות מורכבות  וחלבונים כגון: סלט  וביצה עם גבינות ולחם מקמח מלא או דגני בוקר (עשירים בסיבים) עם חלב וצימוקים/דבש או כריך עם גבינה/ביצה /טונה בשילוב ירקות.

מתי לאכול?- עדיף לא לאכול תוך כדי עבודה, אחרת שוב חוזרת תסמונת ה:'אני אפילו לא זוכר מה וכמה אכלתי'.

הריח של השווארמה של חבר שלי משגע אותי! -  כדאי להיות הראשון שאוכל ובארוחת צהריים רצוי להסתפק בצלחת אחת .

כבר קיבלתי צורה של כסא - הקפד להוציא אנרגיה: רד מהאוטובוס תחנה לפני המשרד, אל תעלה במעלית,לך במסדרון במקום להשתמש בדואר הפנימי והעיקר - קום  מהכיסא לפני שהוא יקבל את הצורה שלך.

איך להתארגן?- תחשוב שבוע קדימה, ערוך קנייה שבועית מרוכזת של מזון ופנה שקית לאוכל שתיקח איתך לעבודה. בצורה כזאת תהיה לך אספקה שוטפת ולא תבזבז את התירוץ: 'שוב שכחתי את האוכל בבית'.

ארגן את האוכל בקופסאות עם פתקיות שנושאות את שימך במקרר- ואל תשכח 'פינוק' אחד ליום- חטיף מלוח, שוקולד, מסטיק.

אם אתה מזמין מבחוץ - לך על סלט ירקות,,. סנדוויץ' מחיטה מלאה עם גבינה לבנה/ טונה/ חזה עוף, מנת בקר וירקות מבושלים, ואם הזמנת מנה גדולה אל תהסס לשמור חלק למחר – חשוב!!! להעביר לכלי כדי לקחת הביתה לפני שטועמים. אחר כך זה כבר מאוחר, קשה להפסיק לאכול.

הצלחת להכניס לסדר היום הדחוס שלך גם אימון אחרי העבודה? - כדאי  שתאכל ארוחה מרכזית כ3-4 שעות לפני האימון וכשעה לפני האימון אפשר לאכול  עוד פרי טרי או חטיף בריאות .

ובערב, בבית, מגיע הרעב הגדול... והנה מתגנב לו הרצון לפצות את עצמך על היום הלא קל שעברת - ולכן רצוי שהאוכל לערב יהיה מוכן מראש וכך לא תיכנע לפיתויים בסגנון: 'תשלחו לי במהירות פיצה משפחתית עם פעמיים גבינה צהובה וגביע גלידה', כי כשמגיעים רעבים ומותשים יש נטייה לאכול הרבה ומהכול.

ומי יודע, אם ענייני האוכל יעבדו טוב, אולי אפילו תצליח לעבוד...

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il