הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך להשמין מאמונות טפלות ומטעויות.
01/01/2008, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
במאמר שנכתב ע"י ד"ר רות קרייצר-רביב,
מצאתי נושאים רבים שאני עוסקת בהם בכל יום ויום. אנחנו מונעים ע"י אמונות טפלות.
איך להשמין מאמונות טפלות ומטעויות.

אנחנו מאמצים אל קרבנו מה שכל שכן אומר, מה שכל פרסומאי מפרסם ולא יודעים בעצם לשקול, להבין ולבדוק האם יש אמת בכל האמונות הללו.

 

מיץ אשכוליות מוריד במשקל.

"אני שותה בכל בוקר כוס מיץ אשכוליות. זה שורף קלוריות וטוב לעיכול".

אחד מכל שניים מאמין באמירה זו. אך צר לי לאכזב את כל החושבים כך. זוהי אמונה טפלה, ואחת הדרכים הבדוקות להעלאה במשקל. באשכולית יש יותר סוכר מאשר בפרי אחר אך בגלל חומצות מרירות נדמה לנו שהיא דלה בסוכר.וכאשר אנו סוחטים פרי, נשארים הסיבים החשובים לגוף במסחטה, הוויטמינים שבפרי נחשפים לאוויר ובחלקם נהרסים, ובכוס נשארים מים, חומצות ושבע כפיות סוכר!

המסקנה: את הפרי רצוי לאכול ולא לשתות. כשאנו אוכלים חצי אשכולית בבוקר (וזה מומלץ), אנו צורכים את הסיבים החשובים לגוף וקולטים את הוויטמינים והמינרלים. האכילה מאפשרת ספיגה איטית של הסוכר, בעוד שהשתייה מעלה במהירות את רמת הסוכר בדם, ועודף הסוכר שאינו נעכל - הופך מייד לשומן.

 

כדי להתחיל לרדת במשקל כדאי להתחיל עם דיאטות כאסח.

שמעתי אנשים האומרים, שכדי להתחיל בדיאטה להרזיה, צריך לפתוח ב"דיאטת כאסח" ואז משיגים תוצאות מיידיות. אמנם משיגים תוצאות, אבל המחיר יקר - בהרס הבריאות. מקובל לחשוב, בטעות, שבדיאטה יש להקטין ראשית דבר את הפחמימות שבמזון ולהתמקד בחלבונים, או לדבוק במזון מסוג אחד. כל השיטות הללו גורמות ליציאת נוזלים רבה מהגוף. המשקל אכן יורד, אך עם הנוזלים מאבד הגוף ויטמינים ומינרלים חיוניים וגם חלבונים. ודבר זה מסוכן. השומן, שאותו אנו רוצים להוריד, אינו עוזב את הגוף ב"דיאטת המחץ"

בכל דיאטה מאבדים קודם כל נוזלים ואחרי זמן מה גם שומנים. כדי לאבד גם שומן, חייבים לנקוט דיאטה מאוזנת, שתאפשר ירידה איטית במשקל ותיתן לגוף להסתגל בהדרגה למצב חדש. לכן, אלה הנוקטים את דיאטות-הפלא האופנתיות, מתייאשים כשהם מגלים שהירידה במשקל נפסקה בתום שלב יציאת הנוזלים. הם מתייאשים, מתחילים לאכול מחדש, עולים למשקל גבוה יותר משהיה קודם לכן, מגלים דיאטת-פלא חדשה והתהליך חוזר על עצמו. בכך יש גם סכנה של פגיעה בתפקוד של בלוטת המגן, הממונה על ויסותו של חילוף החומרים בגוף.

פעילות גופנית יכולה לשמש במקום דיאטה – כדי לרדת במשקל.

יש הטוענים, שפעילות גופנית אינה חשובה, ולעומתם יש הטוענים שאם עושים פעילות גופנית רבה - אפשר לאכול ללא הגבלה, כי הפעילות שורפת קלוריות רבות. אלה ואלה טועים. הפעילות הגופנית (כחצי שעה ביום של התעמלות, הליכה מהירה, רכיבה על אופניים, שחייה וכו') חייבת להוות חלק בלתי נפרד מכל דיאטה מאוזנת ונכונה. הפעילות עצמה שורפת פחות קלוריות ממה שמקובל לחשוב אבל היא מסייעת לקיומה של רמת חילוף חומרים תקינה ומעכבת את הגוף מלהסתגל לכמות הקלוריות המופחתת של הדיאטה המוצעת. הפעילות הגופנית מווסתת את מנגנון התיאבון, משקיטה רעב, משפרת את ההרגשה, מפעילה את הלב, את הריאות ואת מחזור הדם. ידוע שפעילות גופנית מורידה לחץ דם, מקטינה רמות של סוכר וכולסטרול בדם ועוד. והסך הכל הזה פירושו - בריאות תקינה יותר. הירידה במשקל מושגת ב- 90% ע"י שמירה על תזונה נבונה ורק 10% ע"י פעילות גופנית. אך כדי לשמור על ההישג של הירידה במשקל חייבים להוסיף פעילות גופנית.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
?
01/01/2008 19:56:00
כותרת:
פעילות גופנית גם מעצבת מחטבת...
תגובה:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il