הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חלב סויה.
27/11/2007, מאת רותי ברקן
המון אנשים רגישים לחלב הפרה. בפרט בגיל בוגר .
אנשים סובלים מבעיות עיכול, כאבי בטן, גזים, הרגשה לא נעימה ועוד תסמינים לא ברורים. הם משוכנעים שלא שינו שום דבר בכלכלה שלהם, ובכל זאת קשה להם.
חלב סויה.

מסתבר שיש הרבה אנשים שבצעירותם צרכו הרבה חלב ומוצריו  והכול היה בסדר, אך בגיל מסוים הם מתחילים לפתח רגישות לחלב הפרה או יותר נכון, בהרבה מקרים, רגישות לסוכר שבחלב. יש גם ילדים רבים הרגישים לחלב ויש רופאים שטוענים שחלב פרה הוא המזיק הקשה ביותר. אחד הרופאים הגאסטרולוגים הסביר לי שהוא לא מכיר אף בעל חיים שניזון מחלב לאחר גיל 3 חודשים. כל אחד ואמונתו עימו. אני יודעת שלא מומלץ לאלרגיים להשתמש בחלב  ותוצרתו. ברפואה המשלימה מתייחסים לחלב כמזיק ומעלה ליחה בזמן קירור. הרבה אנשים טוענים שכאשר הם מקוררים הם מיד מפסיקים להשתמש בחלב ומוצריו ומיד נעשה להם קל יותר.אני יודעת מניסיון אישי, יש לי בן אלרגי שהתגרד מאד בעונות הסתיו והאביב, יש לו מחלה שנקראת אטופיק דרמטיטיס או בשמה העברי – אסטמה של העור. (כאשר העור פצוע הנשימה פחות או יותר בסדר. כאשר העור בסדר הנשימה לא בסדר. ) שנים ניסיתי לשכנע אותו לנסות לוותר על מוצרי חלב ולא הצלחתי. לקראת הצבא, כשרצה ללכת ליחידות המובחרות הקרביות, הפסיק לאכול מוצרי חלב וסבל הרבה פחות מקשיי נשימה או מגרד בעור. וכך התוודענו לחלב הסויה ולמוצריו.

 

משקה סויה תנובה הוא דל בשומן רווי, נטול כולסטרול, דל בנתרן, מכיל סיבים תזונתיים המפחיתים את רמת הכולסטרול בדם, ונוסף על כל אלה מכיל את כמות חלבון הסויה החיונית להפחתת הסיכון למחלות לב. כוס משקה סויה תנובה מכילה 8.8 גרם חלבון – כמות חלבון הסויה המוגדרת למנה, ושליש מכמות חלבון הסויה היומית המומלצת להפחתת הסיכון למחלות לב. מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) באוקטובר 1999 אישר לציין על גבי מוצרי סויה, העונים על קריטריונים מוגדרים, היגד בריאותי "מפחית סיכון למחלת לב כלילית" למוצרים המכילים חלבון סויה.

  • דל בשומן רווי
  • עשיר בשמן בלתי רווי
  • מכיל חומצות שומן אומגה 3
  • מכיל פיטוסטרולים  -  פיטוסטרול- חומר שהוא המקבילה הצמחית של כולסטרול בצמחים
  • ללא כולסטרול
  • מכיל חלבון סויה*
  • מכיל פיטואסטרוגנים-  הורמון צמחי הדומה במבנהו להורמון אסטרוגן.
  • מכיל סיבים תזונתיים
  • דל נתרן
  • מכיל מגנזיום

כוס חלב סויה תנובה מכילה 8.8 גרם חלבון המספקים כשליש מכמות חלבון הסויה היומית המומלצת להפחתת הסיכון למחלות לב.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
לא עובד בתנובה
02/10/2008 11:45:00
כותרת:
חלב סויה עלול להיות לא בריא
תגובה:
קישור, לדוגמאL
http://www.angelfire.com/scary/s
oya/damagesoy.html
ענת
04/08/2008 18:43:00
כותרת:
הכל עניין של טעם
תגובה:
אני מעדיפה את "אלפרו" אך זה עניין של טעם נכון? ,וכעיקרון כבר נאמר שחלב פרות כלל לא מתאים לבני אדם ,האינזים שמפרק את הלקטוז שיש בחלב מתקשה הרבה פעמים לבצע את עבודתו (לי זה נישמע כמו שמשתמשים בבנזין לא נכון למכונית )אך ההרגל אוח,ההרגל ,כולם מנווטים לכיוון ההרגל בדיוק כמוך עדי (ראיה צרה של העולם נכון?רק מה שאני רגילה הוא הנכון ),יעבור לך ,,,
עדי
19/06/2008 12:05:00
כותרת:
חלב סויה זה פשוט דוחה
תגובה:
אין בכלל מה להשוות בין חלב פרה לחלב סויה, זה בכלל לא תחליף מבחינתי, זה פשוט מוצר אחר.
לאה
27/11/2007 15:21:00
כותרת:
תגובה:
האם זה נכון ש ל מי ש סובל מ היפוטאירויד אסור לשתות חלב סויה ו מוצרי סויה
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il