הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - קמח קמוט לשילוב בדיאטה לירידה במשקל
14/04/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
הקמוט הוא קמח נפלא מבחינת איכות. הוא מכיל רמות חלבון גבוהות, רמות גבוהות של חומצות שומן ורמות נמוכות באופן יחסי של פחמימות. זאת יחד עם שפע של ויטמינים ומינרלים – אידאלי לדיאטה לירידה במשקל.
קמח קמוט לשילוב בדיאטה לירידה במשקל

קמוט הוא אחד הדגנים העתיקים ביותר בעולם, שכדאי להכיר גם אם אנחנו רגע לפני פסח. הקמוט, או בשמו העתיק "שן הגמל", הוא דגן בעל גרגרים גדולים במיוחד, מקורו כנראה במצרים והוא מכיל ויטמינים ומינרלים רבים. הקמוט קל יחסית לעיכול והוא מכיל כמות גבוהה של חומצות שומן וכמות חלבון. כמות החלבון היא כ 40% יותר מאשר בחיטה רגילה. מבחינת סיבים תזונתיים – רמות טובות של סיבים מסיסים הנעכלים בקלות.


הקמוט הוא קמח נפלא מבחינת איכות. הוא מכיל רמות חלבון גבוהות, רמות גבוהות של חומצות שומן ורמות נמוכות באופן יחסי של פחמימות. זאת יחד עם שפע של ויטמינים ומינרלים – אידאלי לדיאטה לירידה במשקל.
מאחר ובדיאטה לירידה במשקל כל מוצר מזון חשוב ונמדד, נרצה לבחור במזונות שיתרמו לנו חלבון עשיר, חומצות שומן טובות ואיכותיות ובהחלט סיבים מססים שמצד אחד יסייעו לעיכול תקין ומצד שני לא יגרמו לנפיחות ואי נוחות בטנית. הקמוט מספקת לנו בדיוק את זה. כחלק מאחד הנושאים המדוברים יותר בשנים האחרונות, שילוב סוגי קמחים שונים בתפריט הדיאטה הוא חשוב מאוד. כאשר משלבים קמחים כמו קמח כוסמין, קמח אורז, קמח קוקוס וקמח קמוט, נוכל לקבל מגוון של צרופי חומצות אמינו וחומצות שומן ולקבל חלק משמעותי מהכמות היומית המומלצת של מינרלים וסיבים. יחד עם זאת ניקח בחשבון גם את כמות הפחמימות כשנבחר במאפים והקמחים השונים.
קמח קמוט נוכל להוסיף לפשטידת ירקות דלת פחמימות, פיצה או לחם שיהיו מזינים ומתאימים הרבה יותר גם לשמירה על אורך חיים בריא יותר וגם לצורך ירידה במשקל.


במחקר שהתפרסם ב 2018 נבדקה השפעת קמח הקמוט, בהשוואה לקמח לבן, על נבדקים הסובלים מכבד שומני. גיל ממוצע של הנבדקים הייה 55 ובאופן יחסי יותר נשים מגברים שיתפו פעולה במהלך ששת חודשי המחקר. המדדים שנבדקו היו בדיקות דם, בעיקר אנזימי כבד המצביעים על תפקודי הכבד ואולטרסאונד. לאחר שישה חודשים מצאו החוקרים כי הייה שיפור משמעותי בכל מדדי תפקודי הכבד שנמדדו, גם ברמות שומנים בדם וגם באיזון סמני דלקת. המסקנה הייתה כי שילוב מוצרים ומאפים מקמוט מסייעת לשיפור משמעותי בתפקודי כבד באנשים הסובלים מכבד שומני.


מחקר אחר, מ 2017, אשר בדק 21 מטופלים הסובלים מסכרת סוג II, הראה גם הוא באופן ברור, כי תפריט בו הוחלפו מוצרי הדגנים/קמח/מאפים בקמוט, שיפרו את המצב הבריאותי של הנבדקים באחוזים ניכרים. ההתנגודת לאינסולין ירדה בצורה מובהקת, רמות הסוכר ירדו ונשארו מאוזנות זמן רב יותר ורמות השומנים בדם השתפרו אף הם באחוזים רבים.
מאחר ואנשים הסובלים מעודף משקל, משקל עודף והשמנת יתר סובלים לעיתים קרובות מסוכרת, היפרליפידמיה (רמת שומנים גבוהה בדם) ולעיתים קרובות גם מכבד שומני – הרי שהמסקנה הכוללת מהמחקרים של העשור האחרון ושלושת השנים האחרונות בכלל, היא ללא ספק ששילוב ואפילו החלפה של קמח חיטה לקמח קמוט בתפריט לירידה במשקל יכולה לעודד ולשפר את המצב הבריאותי וחשוב לא פחות – לייעל את תהליך הירידה במשקל.


לבריאות! 


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il