הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סלט גמבה ופלפלים ירוקים מעט קלוריות ושפע של צבעים, ויטמינים ומינרלים.
20/03/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
סלט גמבה ופלפלים ירוקים הפך אצלנו להיות להיט, במיוחד במזג אויר כל כך הפכפך.
סלט גמבה ופלפלים ירוקים  מעט קלוריות ושפע של צבעים, ויטמינים ומינרלים.

 מחירי הגמבה והפלפלים הירוקים כבר מתחילים לרדת וסלט חתוך לא מתובל, יכול להחזיק מעמד במקרר מספר ימים. הגמבה מכילה שפע של ויטמין C זמין ואיכותי, הפלפלים הירוקים מלאים ב נוגדי חמצון וחומרים אנטי דלקתיים ומעבר לחגיגת צבעונית לעיניים, שאפשר לגוון בהתאם לצבעי הפלפלים, נהנה משפע של ויטמינים ומינרלים חשובים שיעזרו למערכת החיסון שלנו להתחזק ומערכת העיכול להתייעל. נוכל לשלב את הסלט בווריאציות שונות בתפריט דיאטה לירידה במשקל ולהנות מגיוון.

גמבה ופלפלים ירוקים אפשר להכין כסלט טרי, אפשר לצלות ולהכין רצועות אנטי-פסטי ואפשר גם להחמיץ ולקבל סלט טעים של ירקות מוחמצים. הגיוון יאפשר שילוב מעניין יותר בדיאטה לירידה במשקל וייתן מוטיבציה להמשיך להתמיד בתפריט הדיאטה.
מה אם כן יש בפלפלים הללו שהם מהווים רכיב כל כך חשוב בדיאטה שלנו?

יחידה בינונית של גמבה אדומה מעניקה כ 50 קלוריות, שפע של ויטמין A, ויטמין C ומינרלים כמו סידן אשלגן אבץ ואפילו מגנזיום. ויטמינים חיוניים נוספים שנקבל מהגמבה הם מגוון ויטמיני B וחומצה פולית,  ויטמין E וויטמין K.
הפלפל הצהוב מעניק מעט פחות מבחינת רמות הויטמינים והמינרלים אך גם מבחינה קלורית יש ביחידה בינונית כ 30 קלוריות בלבד. פלפל צהוב ניתן להחמיץ בקלות וניתן לשלב אותו בסלט פלפלים כשהוא חתוך טרי או מוחמץ.
פלפל ירוק הוא מקור מצוין לאנטי אוקסידנטים, ויטמינים ומינרלים ובעיקר לחומרים נוגדי דלקת. יש בפלפל הירוק פחות מ 30 קלוריות ליחידה בינונית.
פלפל ירוק כהה נמצא כמעודד מערכת חיסונית ותומך בזירוז והתייעלות חילוף חומרים, יעיל בתמיכה תזונתית בחולים כרוניים, כך שמעבר למספר הקלוריות הנמוך הוא מאוד שימושי ומומלץ לשילוב בתפריט ירידה במשקל ושמירה על בריאות טובה. רכיבים פעילים נוספים כמו לוטאולין הספרידין וקוורצטין הנמצאים בפלפל הירוק הם מקבוצה שנקראת פלבונואידים. קבוצה זו של רכיבים פעילים בצמח מעניקה על פי רוב את הטעם והצבע הייחודי. מבחינה בריאותית הם בעיקר תרכובות אנטי דלקתיות ונמצאו כמסיעים לטיפול תמיכתי ומניעתי בסוגי סרטן שונים.


כמו הפלפלים/גמבה הצבעוניים, גם הפלפל הירוק מספק ויטמין C,  ויטמין A, ויטמינים מקבוצת B, סידן, אבץ, מגנזיום אשלגן. בטא קרוטן שנמצא בכל הפלפלים הללו והוא חשוב במיוחד בדיאטה לירידה במשקל. בטא קרוטן (פרו ויטמין A) מעבר להגנה על הלב ועל ירידת לחץ דם הוא מוסיף לחיוניות בזמן הדיאטה.
שילוב של פלפלים וגמבה בצבעים שונים יכול להעניק לנו מגוון רחב של ויטמינים מינרלים וסיבים תזונתיים כל זאת במחיר קלורי מאוד נמוך. הרכיבים התזונתיים כמו 6B שממנו נפיק ניאצין – יעזרו לנו לייעל את חילוף החומרים ואת מערכת העיכול ולרדת טוב יותר במשקל.
 


 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il