הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רוצים לעבור את פורים ולהמשיך לרדת במשקל?
20/03/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
מרוב סוכר ואלכוהול נראה כי רק כדי לנקות את הגוף מעומס הפחמימות, יהיו דרושים שישה שבועות של דיאטה ומאמץ.
רוצים לעבור את פורים ולהמשיך לרדת במשקל?

פורים הוא חג של סוכר ושפע מאפים צבעוניים, שוקולדים ואלכוהול. כך לפחות נראה מכל האירועים החברתיים והמשפחתיים המתוכננים אצלנו במשפחה המצומצמת. מרוב סוכר ואלכוהול נראה כי רק כדי לנקות את הגוף מעומס הפחמימות, יהיו דרושים שישה שבועות של מאמץ.
השנה, למרות כל התכנונים הכנתי רשימה של מטרות ואתגרים שכוללים בעיקר את המטרה לא לעלות במשקל בימים אלה ואת האתגר איך להימנע מערימות הסוכר.


כמו בכל דבר, התכנון הוא "השומר" הטוב ביותר שנוכל להיעזר בו כדי להשיג את המטרה. את רשימת הקניות נכין לפי תכנון ימי החג ומשלוחי המנות שנכין השנה מעט אחרת, ונשלב בה סוכרים מעט שונים:


נתחיל ביום לפני פורים – יום לפני תענית אסתר, יום בו בעבודה מחלקים משלוחי מנות, מפזרים שוקולדים ובבית ריח של אזני המן טריים שרק יצאו מהתנור. אם גם אצלך זו התפאורה בכל שנה – אפשר להצטרף אלינו לשינוי. אוזני המן מכינים לפי מתכון דיאטטי (הריח הוא אותו הריח וכבר הפחתנו כמה עשרות קלוריות). כדי שנוכל להצטרף לחגיגת אכילת המתוקים אפשר להביא לעבודה משלוח מנות מושקע עם אזני המן "לייט" (מתכון במתכוני השבוע), עיגולי תפוחים מיובשים ללא תוספת סוכר, צנצנות קטנות של שקדים טבעיים ותמרים ושל מגוון אגוזים. כך נהנים גם מחוויית השיתוף וגם ממשלוח מנות מעושר בסיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים.


את יום תענית אסתר – אין צורך לתכנן יותר מידיי, למי שאינו צם: מומלץ להרבות בשתיית תה ירוק ואכילת ירקות ירוקים מאודים וטריים, כדי לאזן את המתוקים הרבים של השבוע. נוכל להוסיף יותר חלבון, כדוגמת חזה עוף צלוי ללא שמן, טופו או סייטן. מנה של טונה במים יכולה להיות החלבון שלנו לארוחת הערב.


מסיבת פורים ושושן פורים – אם אתם מארחים או שותפים להכנות ולכיבוד, הינה כמה רעיונות יצירתיים שיכולים לחסוך לכם לא מעט קלוריות: שיפודי פירות, שיפודים של "פרחים" (תותים ופלחי קלמנטינות שמכינים כמו פרחים על מקל) בסלסלה אביבית. צנצנות קטנות של גרנולה טבעית ללא תוספת סוכר , ליד - יוגורטים בטעם טבעי. תמרים חצויים עם אגוזי מלך במקום חרצנים.  וסלסלות פירות. אזני המן "לייט" ושפע של אגוזים שקדים וגרעינים. במקום בקבוקי אלכוהול אפשר להכין עמדת שייקים ולהכין במקום שייק פירות או מיץ פירות גרוס. למי שמתעקש על אלכוהול אפשר להוסיף ללימונענע ממותק בסטיביה קרח גרוס ומעט וודקה. 
אם לך אין השפעה על הכיבוד, תהייה לך השפעה על איך להתנהל במסיבה. המט

רה העיקרית היא לפגוש חברים. אוכל כזה או אחר הוא לא יהפוך את חבריך למשמחים יותר או פחות. חשוב להגיע שבעים למסיבה ולדאוג לשתות הרבה מים גם במהלכה.

בעזרת מעט יצירתיות, שימוש במזונות ללא סוכר, במיוחד ללא סוכר לבן וקמח לבן, אפשר לעבור את פורים גם בלי לעלות שני קילוגרם במשקל וקפיצת ערכי סוכר בדם.  הכנת המצרכים הנכונים מראש והכנת משלוחי מנות לפי מודל מעט שונה – יעזרו לנו להנות, לחגוג ולהישאר במשקל הרצוי.

חג שמח!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il