הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - ויטמין 6B תורם לדיאטה לירידה במשקל
09/03/2019, מאת מידל אור רודיך - דיאטנית
יותר ויותר עדויות לכך שויטמין 6B תורם לדיאטה לירידה במשקל להיות יעילה יותר
ויטמין 6B תורם לדיאטה לירידה במשקל

מגוון ויטמינים ומינרלים יכולים לסייע בהתייעלות תהליך ירידה במשקל.
כח רצון, נחישות ובעיקר מצב רוח יציב, מסייעים להישאר על המסלול ולא להתפתות לאכילה רגשית.  אחד הויטמינים החשובים והחיוניים בתקופת הדיאטה הוא ויטמין 6B.
ויטמין 6B, פירידוקסין, חיוני לשמירה על בריאות השרירים, העור ומערכת העצבים וחשוב לא פחות לחילוף החומרים של חלבונים.
פירידוקסין עוזר מאוד ליציבות ולהעלאת מצב הרוח. סיבה מרכזית לכך היא כנראה שויטמין זה דרוש ליצירת סרוטונין, דופמין וחומצת GABA. כולם חומרים כימיים המשמשים כמעבירי המסר במערכת העצבים. 
סיבה נוספת יכולה להיות תרומתו של ויטמין 6B ליצירת חומצת האמינו הומוציסטאין הדרושה בכמויות גבוהות יותר לאיזון נפשי במצבי דיכאון.

ויטמין 6B מסייע ככל הנראה גם במסלול נוסף, מתוך היותו חיוני ליצירת המוגלובין. חלבון זה חיוני לעיירות, למניעת אנמיה (מכאן למניעת תחושת עייפות).
ההמוגלובין הוא החלבון שקושר את החמצן, בעזרת הברזל, ומעבירו לכל תאי הגוף. מחסור בהמוגלובין גורם למחסור בחמצן תוך תאי ומכאן בין היתר לעייפות ואף לתשישות.
בנוסף, ויטמין זה מסייע לאיזון נפשי במהלך שינויים הורמונאליים קיצוניים. לדוגמה, בתקופה שלפני מחזור וכן בתקופת גיל המעבר. מחקרים הראו כי הוספת ויטמין 6B בתקופות אלה של שינויים הורמונאליים משפרת באופן משמעותי את איכות החיים. דיאטה לירידה במשקל הופכת על פי רוב לקשה יותר בתקופות בהן קיים חוסר איזון הורמונאלי. תמיכה משמעותית גם בפאן הנפשי וגם בתחושה של עיירנות וחיוניות, מסייעת ישירות להצלחת הדיאטה.
תוספת של 50-250 מ"ג פירידוקסין ליום יכולה להיות משמעותית מאוד בשיפור איכות החיים בכלל ובזמן דיאטה לירידה במשקל במיוחד.
מזונות עשירים בויטמין 6B :  בננות, אבוקדו, מלון, כרוב, חומוס, סלמון, נבט חיטה, אורז מלא וקטניות.
ארוחת עשירה מבחינת ויטמין 6B היא מנת בשר הודו או סלמון בתנור, מוג'דרה או אורז מלא, גרגרי חומוס וסלט כרוב. קינוח נפלא יהייה מלון.
ויטמין 6B, פירידוקסין, חיוני לשמירה על בריאות השרירים, העור ומערכת העצבים וחשוב לא פחות לחילוף החומרים של חלבונים. ניתן להוסיפו כתוסף תזונה וניתן להעשיר את התפריט במזונות עשירים יותר ב 6B כמו אבוקדו, כרוב, חומוס וסלמון, מלון ובננה. שמירה על רמות גבוהות של ויטמין 6B מסייעת לירידה במשקל ושמירה על מצב רוח מרומם יותר.

לבריאות!


 


(בגרסה המקורית השימוש הוא במרגרינה, סוכר לבן וקמח חיטה לבן רגיל)

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il