הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - לרדת במשקל עם דיאטה ללא חלב ומוצריו
09/03/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אפשרי ואפילו מומלץ.
5 סיבות מדוע כדאי להמנע מחלב ומוצריו במיוחד בתקופת דיאטה לירידה במשקל.
לרדת במשקל עם דיאטה ללא חלב ומוצריו

מגיל צעיר מחנכים אותנו כי עלינו לכלול 3 מוצאי חלב ביום לאספקת סידן ופרוביוטיקה בעיקר. אך דווקא בתקופה של דיאטה לירידה במשקל, בה אנחנו מודדים ומחשבים כל ארוחה וכל מרכיב בתפריט, רצוי לכלול מזונות שבאמת יעשו לנו טוב.  מזונות שיהיו דלי קלוריות ועשירים בערכים תזונתיים.
לחיות ללא מוצרי חלב זה אחד הדברים היותר קשים לוותר לדעתי. להסתדר בלי טוסט או משולש פיצה טעים וחם, יוגורט עם פירות וגרנולה ואפילו חלב מוקצף בקפה מסדרים את היום לנחמד יותר, נכוון?


יחד עם זאת כשמתחילים בתכנית לירידה במשקל כדאי לזכור 5 דברים שיכולים לעודד אותנו באמת לוותר על מוצרי חלב:


1. העור נעשה חלק יותר, פחות פצעונים ואם סובלים מאקנה, במיוחד בזמן מחזור, או סובלים עכשיו מאקנה במהלך שינוי הורמונאלי של גיל המעבר – ללא מוצרי חלב העור יכול לנשום לרווחה.
אקנה היא תופעה דלקתית בה זקיקי השערה מתמלאים בחלב/שומן והופכים לקרקע פורייה לחיידקים. אחד ממקורות השומן העיקריים בתזונה שלנו הם מוצרי החלב ויש לכך השפעה ישירה על שומניות העור. מעבר לכך לקטוז, סוכר החלב, הוא אלרגן ידוע וממחקרים שנעשו בעיקר בקרב נשים בגילאי 15-45 נראה כי הימנעות מצריכת לקטוז ודיאטה דלת לקטוז סייעו למניעת התפרצות אקנה לאורך תקופת הדיאטה.

 
2. חלב ובעיקר סוכר חלב יכול לגרום להפרעה בעיכול. כאשר יש רגישות, גם אם לא מודעת, הגוף נחשף שוב ושוב לרכיב שקשה לו לפרק, מה שמוביל לנפיחות ואי נוחות בטנית. נכון שחלק ממצבי נפיחות וגזים אינם קשורים לעיכול לא תקין של חלב או מוצריו, אך יש לו תרומה משמעותית מאוד לאי נוחות זו. הימנעות מחלב יכולה להיות התחלה של איכות חיים טובה יותר והרגשה נעימה של קלילות.


3. הורמונים, טיפולים תרופתיים וחומרים נוספים המוספים לתפריט הפרות יכולים בחלקם לעבור גם לחלב אותו אנחנו צורכים. רגישות לאחד ממרכיבי המזון יכולה לבוא לידי ביטוי החל מבעיות עיכול וכאבי בטן ועד לגרד בלתי נסבל. הימנעות ממוצרי חלב יכולה לסייע למנוע דלקות ורגישויות במעי, בעור ועוד.


4.  במידה ואתם סובלים מכולסטרול גבוה או טריגליצרידים לא מאוזנים, המנעות ממוצרי חלב תסייע באיזון השומנים בדם. תרומת כולסטרול ממוצרי חלב יכולה לעיתים להיות משמעותית, גם אם לא מדובר בגבינות שמנות במיוחד. דיאטה ללא מוצרים מהחי,  מצמצמת את הגורם החיצוני לרמות כולסטרול או שומנים אחרים בדם.


5. בדיאטה לירידה במשקל חשוב להקפיד, יותר מהרגיל, על רמת ויטמינים ומינרלים תקינה. במחקרים משני העשורים האחרונים נראה כי סידן, מגנזיום ומינרלים נוספים הנמצאים בחלב ומוצריו, כמעט ואינם נספגים. רק מוצרי חלב מועשרים במיוחד במינרלים אלו יכולים להיחשב כמקור לסידן. מקור זמין יותר לסידן ומינרלים אחרים יהיו ירקות בעיקר ירקות ירוקים, דלעת, חלב סויה וטופו מועשרים בסידן, סרדינים, אגוזים ואפילו דגנים מלאים.
לסיכום ניתן לומר שכיום, כשמגוון המזונות העשירים בסידן ואינם מכילים כולסטרול, שיירי אנטיביוטיקה או הורמונים, גדול יותר – קל יותר לשמור על תפריט דיאטה לירידה במשקל ללא חלב ומוצריו ולהנות מיתרונות דיאטה ללא לקטוז הכוללים שיפור בתחושת הנפיחות וכאבי הבטן, פחות שומנים מיותרים בתפריט, חשיפה נמוכה יותר לאלרגנים ותזונה נכונה יותר לעור.



 


(בגרסה המקורית השימוש הוא במרגרינה, סוכר לבן וקמח חיטה לבן רגיל)

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il