הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - קומפלקס ויטמיני B
04/03/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בדיאטה לירידה במשקל, רצוי לשלב מקורות מזון עשירים בויטמינים מסוג B,
קומפלקס ויטמיני B

חילוף חומרים הוא התהליך בו הגוף מפרק את המזון שהוא מקבל ויוצר מאבני הבנייה את החומרים שכל מערכת צריכה. פירוק שומן, פחמימות וחלבונים נעשה במקומות שונים במערכת העיכול. ויטמינים מקבוצת ויטמיני B משחקים תפקיד חשוב בתהליך זה, נוכחותם חיונית גם ליעילות דיאטה לירידה במשקל.
מקורות טובים לויטמינים מקבוצה זו הם: קטניות, בשר דל שומן, ביצים, מוצרי חלב פירות וירקות מסויימים (בננות, תפוחים, ענבים, קישואים, תרד ועוד). ויטמין 12B לדוגמה, נמצא יעיל בפירוק שומנים וחלבונים והפיכתם לאנרגיה זמינה. ויטמין זה נמצא יעיל בדיאטה לירידה במשקל ושמירה על ערכים תקינים של תאי דם, מערכת עצבים ואנרגיה תאית טובה יותר.


בדיאטה לירידה במשקל, מעבר לשילוב מקורות מזון עשירים בויטמינים מסוג B,  רצוי להוסיף קומפלקס ויטמיני B בכל שלבי הדיאטה, כך גם נוכל להעלות את יעילות חילוף החומרים וגם את מצב הרוח ורמת האנרגיה הכללית שלנו בתקופה שהיא מאתגרת יותר.
בחירת המוצר תהייה לפי איכות המוצר, כמויות וסוגי ויטמיני B הכלולים בו. ישנם יצרנים טובים יותר מאחרים ולכן חשוב להקפיד לרכוש מוצרים איכותיים לא של קופות החולים ולא של מרכולים ופארמים אלא של חברות ייעודיות המתמחות בייצור ויטמינים באיכות גבוהה.
בארץ ניתן למצוא טיפות וטבליות. הטבליות לרוב גדולות ולמרות שהיצרנים לא ממליצים לחתוך אותם, ניתן לעשות זאת ובתנאי שלוקחים את כל החלקים של הטבליה באותו היום.  חשוב להרבות בשתיית מים ולקחת את הקומפלקס על קיבה ריקה, כלומר לפחות חצי שעה לפני אוכל או כשעתיים אחרי אוכל. ויטמינים מקבוצת ויטמיני B הם מסיסים במים, מתפנים טוב דרך הכליות ומעניקים לגוף אנרגיה גבוהה, מעבר להתייעלות חילוף החומרים. הזמן הכי נכון ליטול ויטמינים אלה הוא בבוקר.  קל לזכור לקחת את הקומפלקס אם נשים את המוצר ליד מברשת השיניים שלנו, כך שלפני צחצוח השיניים נזכור לקחת טבליה אחת או מזלף טיפות אחד ולהרוויח את הזמן הדרוש עד לארוחה.
לבריאות!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il