הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 10 התבלינים שיעזרו לדיאטה שלנו להיות יעילה יותר
04/03/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
הכרנו לאורך הזמן תה טיבטי, תה ירוק, טיפות של אורגנו ואפילו סיבי פסיליום שכולם יכולים לעזור בצורה כזו או אחרת לדיאטה.
10 התבלינים שיעזרו לדיאטה שלנו להיות יעילה יותר

אבל מה באמת יעיל וגם בטיחותי אם לא תבלינים שאנחנו משתמשים בהם בחיי היום יום? 
לפני או בזמן דיאטה לירידה במשקל, אנחנו נוטים להשתמש בהרבה מוצרים/מזונות/כמוסות שהמליצו לנו חברים. מאמצים הכל בכדי לרדת עוד קילוגרם אחד או שניים מהר יותר ושוכחים לפעמים לחשוב על התמונה הכוללת של הבריאות שלנו.  בעידן בו הצמחים מאוד זמינים, המגוון עצום והמיידע קיים ופתוח – חשוב לשים לב לעובדה שטבעי הוא לא תמיד בריא או בטוח. צמחים רבים הם רעילים מאוד ואחרים עלולים להזיק אם לא משתמשים בהם נכון. לכן כדאי לבחור בצמחים שמכירים או בפורמולות צמחיות שיש עליהם מספיק מיידע, בעיקר בטיחותי.
בואו נכיר 7 צמחים, מארונית התבלינים שלנו בעיקר, שיכולים לעזור לדיאטה שלנו להיות יעילה יותר:


חילבה – גרגרנית יוונית, Fenugreek – מחקרים רבים כבר הוכיחו כי החילבה מסייעת לווסת את הרעב ולעצור אכילת יתר. היא מסייעת להורדת ואיזון סוכר ובכך גם מסייעת במניעת עמידות לאינסולין והשמנה. מבחינת הכמויות, נראה כי זה תלוי אם מדובר באבקה, בסיבים או בכמוסות. 8 גרם סיבי חילבה נמצאו מספיק יעילים לקבלת תחושת שובע והורדה משמעותית בכמות האוכל.


פלפלת – Cayenne ,סוג של צ'ילי אדום, תבלין נוסף שיכולים בקלות לשלב בתבשילים בעיקר חורפיים. החומר הפעיל המוכר בפלפלת הוא קפסאיצין. מרכיב יעיל נגד כאב ודלקות ומסתבר כי הקפסאיצין גם הוא יכול להעניק הרגשת שובע, אכילה מעטה יותר ומניעת אכילת יתר. כמו כן יכולה הפלפלת להוריד את כמות ה ghrelin (הורמון הרעב) המופרש לדם ובכך לצמצם את תחושת הרעב ואת כמות האוכל ששמים על הצלחת.


ג'ינג'ר – זנגביל, קנה שורש ריחני שאנחנו מוסיפים למשקה חם בחורף לטיפול בהצטננות, או פשוט לתבשילים הודיים או עוגיות ג'ינג'ר. הג'ינג'ר ידוע כמסייע בהפסקת תחושת הבחילה בנשים הרות ולעניין דיאטות לירידה במשקל הוא נמצא יעיל בעידוד פירוק רקמת שומן, במיוחד שומן בטני ולחילוף חומרים יעיל יותר.


ג'ינסנג קוראני וג'ינסנג אמריקני – צמחים שונים אך דומים בהשפעתם על מערכות שונות, כולל תרומתם לירידה במשקל. מהספרות המקצועית עולה כי ג'ינסנג מעכב ספיגת שומנים מהאוכל, כלומר מפחית את כמות השומן שנכנסת למערכת העיכול. כמו כן נמצא כי הג'ינסנג משפיע על פלורת המעי, שינוי חיידקי המעי, כך שגם העיכול וגם מערכת החיסון משתפרים.


קרלומה – אצבוע , Caralluma Fimbriata  צמח, שנראה מעט כמו קקטוס, שמשלבים לעיתים קרובות בתה או בכמוסות לירידה במשקל. גרם אחד של קרלומה ביום נמצא מייעל חילוף חומרים וירידה במשקל ומסייע לתחושת שובע. למרות שמאות שנים משמש הצמח להקטנת תחושת הרעב, מחקרים מהשנים האחרונות מצביעים על איכויות חשובות נוספות, כמו סיוע לאיזון סוכר, אספקת אנטיאוקסידנטים וחיזוק מערכת החיסון. ניתן להשיג את הצמח כתבלין, כתמצית , ככמוסות וכצמח לחליטה.


כורכום – כורכום ידוע בתרבויות רבות בתרומתו הרפואית למערכת החיסון, מניעה וטיפול בדלקות ויעילותו בתמיכה ובמניעת התקפי קרוהן וקוליטיס. במחקר שנעשה על 44 משתתפים נמצא כי נטילת כורכום פעמיים ביום, מסייעת לירידה במשקל ומעלה את יעילות הדיאטה בלמעלה מ 5%. חשוב להבדיל בין אבקת הכורכום המסחרית שאין בה איכויות של ממש מבחינה רפאית או תזונתית, לבין כורכום טחון טרי או שורש טרי שמגרדים. היום ניתן למצוא כורכום טרי במרכולים ובחנויות טבע וקל מאוד להוסיף את הכמות הרצויה לתפריט היומי.


קינמון – קינמון הוא תבלין מאוד פופולארי החל מעוגות ועוגיות ועד למשקאות ותבשילים. קינמון ידוע כמסייע לאיזון רמות הסוכר בגוף ולמניעת תנגודת לאינסולין. הוא יעיל כאנטיאוקסידנט ומסייע לעיכוב פירוק פחמימות. קינמון מומלץ במיוחד לסוכרתיים.
הקינמון נמצא כתורם ליעילות ירידה במשקל ולהגברת תחושת השובע.

שילוב צמחי מרפא, תבלינים וחליטות שונות בתפריט היומי יכול לסייע לירידה במשקל, לצמצום הרעב ובוודאי לתחושה אנרגטית טובה יותר. מסתבר שתוספת צמחים יעילה ומעודדת ירידה במשקל לא רק בכמוסות או בתה, אלא כתוספת תבלינים. תבלינים שרובם נמצאים כמעט בכל בית. שילובם בתפריט או נטילתם בכמויות גבוהות יותר תשפר את איכות המזון שלנו גם מבחינת הטעם ומסתבר, שגם מבחינת יעילות הדיאטה.

לבריאות!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il