הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - טיפול בעור לפני או בזמן דיאטה לירידה במשקל
23/02/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
התחלנו דיאטה חריפה יותר או קשה פחות, עודפי עור מתחילים להציק לנו?
טיפול בעור לפני או בזמן דיאטה לירידה במשקל

בדיאטה לירידה במשקל, כשנתחיל לראות תוצאות חלק מהן, לפעמים, יהיו מעין צלקות לבנות קטנות ולפעמים פשוט עודפי עור קטנים שעלולים לגדול עם הזמן. 
טיפול יום יומי בעור יחד ובמקביל לתזונה יכול לעזור לנו להראות טוב יותר ועם עור חלק ובריא יותר, בזמן שנרד במשקל.
חשוב שהעור יהייה גמיש ורווי בלחות. כלומר גם התייחסות חיצונית וגם פנימית לעור. נרצה שתיית המים במהלך היום תהייה מספיקה (מזכירה לך ש 8-10 כוסות מים ו/או תה צמחים הם כמות יפה ומספקת), חשוב גם שהתזונה תכיל מספיק אבץ, ויטמין E וויטמינים מקבוצת B ורמה מספיקה של אנטיאוקסידנטים (נוגדי חימצון) כמו ויטמין C, סלניום ועוד.


עיסוי חשוב משום שהוא יעזור לאספקת דם סדירה וטובה יותר לאזורים שבהם מרוכזת יותר רקמת שומן.
חמש דקות של עיסוי באמצע היום, או לפני שהולכים לישון, יהיה מצויין.
נקדיש את הדקות הספורות לעיסוי המקומות הבעייתיים לנו מבחינת משקל ועודפי עור – הבטן, הזרועות והרגליים (בעיקר סביב הברכיים). את העיסוי אפשר לעשות על בגדים בזמן שאנחנו רואים טלוויזיה, קוראים משהו במחשב או כשאנחנו מתלבשים לפני השינה. אפשר גם על עור חשוף - לעסות עם שמן נבט חיטה שעוזר מאוד לגמישות העור ולהזנתו. לשמן זה ניתן להוסיף שמנים אתריים שיוכלו לתרום גם הם לתהליך.
אם התחלת פעילות גופנית, יחד עם הדיאטה לירידה במשקל והפעילות כוללת אימון כח והרמת משקולות (אפילו קטנות), חשוב למרוח ולעסות את רצועת הכתפיים ואת הזרועות בשמן נבט חיטה. זהו אזור שיפתח שריר ולא נרצה לקבל סימני מתיחה קטנים של העור.
עיסוי יום יומי באזור הבטן (בכיוון שהוא כיוון השעון) יעזור לזרימת דם תקינה לאותם אזורים שעסוקים בפירוק השומן הבטני. עיסוי עם שמן נבט חיטה יעזור לגמישות והזנת העור ומניעת סימנים שונים על העור. אפשר לעסות גם עם שמני עיסוי ייחודיים או עם קרם הזנה לעור.


מה עם עור הפנים? כשיורדים במשקל לעיתים קרובות יהיו הלחיים הסימן הראשון להרזיה ומאוד חשוב שהעור יהייה רווי בלחות וגמיש ובכך נצמצם למינימום את הקמטים שיכולים בקלות להופיע.  נקפיד על רמות אבץ מספיקות – מעבר למזונות עשירים באבץ כמו גרעיני דלעת, אגוזי קשיו וקטניות שונות, חשוב להוסיף עוד 50 מ"ג אבץ ליום. אישית אני הכי אוהבת את האבץ של now אך יש יצרנים טובים נוספים בארץ והמגוון גדול. חשוב לבחור איכות טובה. תוספים זולים לא מומלצים ועדיף לא לרכוש בכלל מאשר לבחור בחלופות זולות ולא טובות.  תוספי תזונה במחיר שפוי אפשר למצוא בחנויות טבע כשיש מבצעים או באתר I herb שהוא נגיש ומאוד ידידותי למשתמשים.


שמרי בירה – שמרי בירה מאפשרים מגוון רחב של יתרונות תזונתיים בכף אחת של 60 קלוריות.
שמרי בירה יהיו יעילים בעיקר כשאנו סובלים גם מיתר לחץ דם, כולסטרול או סוכר גבוהים ובעזרת התפריט המשולב נוכל לאזן. שמרי הבירה יהיו טובים גם למצבים של פצעונים או דלקות קטנות ובכלל יכולים לסייע להרגשה נמרצת יותר.


קרם לחות לעור הפנים ולגוף יהיה יתרון בעיקר כשמשילים מספר קילוגרמים בזמן יחסית קצר. קרם לחות לפנים רצוי שיכיל ויטמין C ויהיה מחומרים טבעיים. יש מגוון רחב של מוצרים פחות יקרים, מחברות פחות מוכרות. חשוב שהקרם יהיה ללא חומרים מזיקים כמו פרבנים וחומרי לוואי שהם עצמם עלולים להזיק בשימוש לאורך זמן.


מדיטציה  – מאחר והעור שלנו הוא רעי למה שקורה בגופנו פנימה, חשוב לשמור, כמה שאפשר, על רוגע ונינוחות, גם בתקופות מלחיצות. דיאטה לירידה במשקל יכולה להיות לא פשוטה ואף מלחיצה ברמה מסויימת, בייחוד אם יש לנו מטרה ותאריך יעד.
למי שיש לוח זמנים מאוד צפוף, אני ממליצה לבחור עשר דקות עד רבע שעה בשעות אחר הצהריים או בערב – כך היום שמאחורינו עם שיא הלחץ כבר עבר ואם עוד לפנינו מטלות הרי שנגיע אליהן רגועים ופנויים יותר.
העור שלנו נוטה להתקמט יותר, להאדים ואף להצמיח פצעונים כשאנחנו בסטרס. דיאטה לירידה במשקל יכולה כאמור להוסיף רובד נוסף לסטרס ולכן כל כך חשוב למצוא את הדרך להרגע.


שמנים ארומטיים -  שמנים ארומטיים או שמנים אתריים הם שמנים שלא בעצמם משילים את המשקל אך יכולים לסייע למצב הרוח, למרץ ואנרגיה או לירידת סטרס. ישנם שמנים שהמחקרים הראו שהם מסיעים לירידה במשקל ולפירוק רקמת שומן או צלוליט, כמו שמן זרעי אשכוליות או שמן אשכוליות, אך מרבית השמנים מסייעים בעקיפין. ניתן לעסות בהם את העור ואת המקומות שבהם רקמת השומן זקוקה לעיסוי. במקרה של שמירה על עור חלק מה שנרצה לעשות בעזרת השמנים האתריים הוא בעיקר להשתמש בתרכובת להורדת סטרס. את המרץ נקבל בפעילות הגופנית אותה נעשה באופן קבוע ומהמזון עצמו.
תרכובת אחת שיכולה גם לעזור לפירוק שומן וגם להרגיע היא: 3 טיפות שמן אשכולית, 1 טיפה של ילנג ילנג וטיפה אחת של שמן יסמין. אם משתמשים בעיסוי – נוסיף את הטיפות הללו לכף שמן זרעי ענבים או שמן שקדים ונעסה את המקומות שבהם אנו זקוקים לשמנים – כמו בטן, ישבן, ירכיים וזרועות. אפשר גם להוסיף את השמנים לשמן נבט חיטה ולהשתמש לעיסוי או שנוסיף את השילוב לכף מים ונמלא את החלק מיועד לכך במבער (כלי בו יש נר למטה וצלוחית לשמנים אתריים למעלה, מפיץ את האדים של השמנים והטיפול נעשה בזמן שנושמים את האויר בחדר שמקבל את הארומה של השמנים).


טיפול בעור באופן כללי ובפנים בפרט, הוא תהליך חשוב בזמן דיאטה לירידה במשקל. העור שהוא רעי הנעשה בגוף, יוכל גם לשקף לנו מצב בריאותי אליו נצטרך להתייחס. הזנת העור בשמנים מתאימים, מינרלים ויטמינים ובעיקר בלחות, תעזור לנו להגיע למטרה עם פחות קמטים ועודפי עור ובוודאות עם מראה והרגשה טובים יותר.


בהצלחה!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il