הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 7 סיבות חשובות להירשם עוד היום לפילטיס כשרוצים לרדת במשקל
26/01/2019, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
ירידה במשקל הוא עניין מורכב, במיוחד כשמגיעים לגיל ארבעים. גיל שבו ההורמונים מתחילים שוב לשחק תפקיד משמעותי, רמות הסוכר פחות מאוזנות והלחץ היום יומי נותן את אותותיו אפילו בצורת משקל עודף.
7 סיבות חשובות להירשם עוד היום לפילטיס כשרוצים לרדת במשקל

 נשים רבות שמגיעות אלי לקליניקה ונכנסות לתהליך של דיאטה, לא עושות ספורט בכלל וכששאלתי באיזה ספורט היו מוכנות לעסוק, מלבד הליכות, קבלתי מגוון רחב מאוד של תשובות, רובן לא באמת ישימות.
פילטיס היא פעילות גופנית שיכולה בהחלט לסייע לחולי סוכרת. מעבר לכך שפעילות גופנית חשובה לאיכות חיים טובה היא מהווה מנוף למצב נפשי טוב יותר.

 
עקרונות הפילאטיס שכוללים מודעות, יציבות, נשימה, ריכוז וזרימה עם התנועה, מאפשרים פעילות גופנית נפשית בו זמנית ולכן היא פעילות מתאימה יותר לתהליך ירידה במשקל שגם כך מלווה בחששות, קושי ומאמץ.
הפילטיס משפר כח מצד אחד וגמישות מצד שני ומאפשר שינוי איטי ונכון יותר במבנה הגוף וברמת התפקוד שלו.
מאחר ובאימון פילטיס ניתן להתחיל לאט וממוקד ולהשתפר כולל עליה בקצב הפעילות, במהלך האימון הרי שזרימת הדם תהייה מואצת בהדרגה והחזר הדם הורידי, שהוא חיוני מאוד לאנשים עם עודף משקל ובמטופלי סוכרת במיוחד, מקבל תשומת לב מיוחדת.
עצם העובדה שלומדים ומתאמנים על תרגילי נשימה נכונים מאפשרת למגוון מאוד רחב של אנשים תרגילים מורכבים יותר מפעילות גופנית אחרת והפעלת מגוון שרירים גדול יותר. העלייה ההדרגתית והעקבית בקצב פעימות הלב וזרימת הדם, עליה שמביאה בין היתר להורדת רמות הסוכר בדם, מסייעת לחילוף חומרים יעיל יותר, היא יתרון משמעותי לתהליך דיאטה לירידה במשקל.
אחוז האנשים הסובלים מסוכרת או "סוכרת גבולית"/"טרום סוכרת" הוא מאוד גדול בקרב האנשים שמחליטים לרדת במשקל ולכן הבחירה בפילטיס שהיא פעילות נפלאה לסוכרתיים מתאימה במיוחד. אימון פילטיס גם מאפשר ירידה במתח הנפשי שהוא מאפיין ידוע הזקוק להתיחסות באנשים הנמצאים בתהליך ירידה במשקל, במיוחד בחולי סוכרת. פעילות פילטיס של חצי שעה ביום יכולה להוריד את מדד המתח בצורה ניכרת.
 
בספרות הרפואית עולה כי אכן פילטיס מומלצת מאוד לחולי סוכרת, לחולי לחץ דם גבוה ולאנשים עם בעיות גב. במאמרים והמחקרים הרפואיים אשר פורסמו בשש השנים האחרונות, נוכל למצוא שפע של סיבות טובות מדוע דווקא עיסוק בפילטיס מסייע באופן ישיר לירידה במשקל, במרבית המחקרים הומלץ על אימון של 60 דקות פעמים בשבוע לאורך 8-10 שבועות לפחות. 

 והנה 7 הסיבות העיקריות מדוע:
• פעילות מאוד בטוחה ללא חשש לפציעות ספורט – חשוב במיוחד למבוגרים הנוטלים מדללי דם, לאנשים עם רמות סוכר או לחץ דם לא מאוזנים ולכל מי שחשוב שיתמיד בפעילות לאורך זמן.
• פעילות מתונה לאורך דקות ארוכות, ללא עליות גבוהות ופתאומיות בקצב פעימות הלב. ללא תנודתיות חדה בצריכת סוכרים. פעילות המאפשרת גם בניית שריר וגם הוצאת אנרגיה ללא חשש ובעיקר איזון לאורך זמן של רמות הסוכר.
• אימון פילטיס משלב ריכוז ומשמעת עצמית ומעודדת אותן. תכונות חיוניות לירידה במשקל בכלל ולשמירה על אורך חיים בריא לאורך זמן בפרט.
• תרגילי ההתנגדות מתוך תרגילי הפילטיס מסייעים לירידה ברקמת שומן ומעודדת הזרמת סוכר לשריר במקום לתאי שומן. שינוי מאוד משמעותי עבור חולי סוכרת.
• פעילות אירובית, מתוך מגוון תרגילי הפילטיס, יכולים להעלות את הרגישות לאינסולין, במיוחד בחולי סוכרת, ולהשיב את חילוף החומרים למצב טוב יותר במקביל לירידה ברקמת שומן.
• במחקרים רבים שבדקו את מדד החרדה והדיכאון בנשים, במיוחד בנשים עם סוכרת, נמצא כי אימוני פילאטיס קבועים, פעמיים בשבוע, למשך כשעה, הורידו את מדדי החרדה והדיכאון ביותר מ 50%, כך שזו פעילות מבורכת לכל תהליך של שינוי, בוודאי לירידה במשקל לאורך זמן.
• אימוני פילאטיס מסייעים בטיפול בכאבי גב, בשרירי בטן וביציבות הכללית של הגוף. הפיכת מסות שומן לשריר תהייה אחת המטרות העיקריות שלנו בתהליך הירידה במשקל ולכן מאפיין זה חשוב במיוחד.

7 סיבות נהדרות להירשם עוד היום לאימוני או שיעורי פילאטיס, אישיים או בקבוצה. חשוב שהאימון יהיה קרוב, נגיש ונוח כדי שבאמת נתמיד ונוכל לרדת נכון יותר ויעיל יותר במשקל. מצב הרוח שיעלה, הריכוז והמשמעת העצמית יחד עם המרת רקמת שומן לשריר, יעזרו לנו גם להראות טוב יותר וגם להרגיש טוב יותר.
בהצלחה


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il