הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - קרקרים מתוקים בריאים
13/01/2019, מאת מיכל אור רודיף - דיאטנית
עשירים בחלבון ומינרלים , מעולים לנשנוש
קרקרים מתוקים בריאים

בהמשך למתכון המדהים שקבלתי ממיקה ובעקבות בקשתה של חברתי לאכול ולנשנש משהו מתוק דווקא – שילבתי את הרצון למתוק עם המתכון המנצח של מיקה ומה שיצא היו קרקרים נפלאים, ללא גלוטן, עשירים בסיבים במינרלים ואפילו בחלבון – מומלץ כחטיף קל גם במסגרת דיאטת ירידה במשקל:


חומרים:


כוס שיבולת שועל להכנה מהירה ללא גלוטן
כוס קמח טפיוקה ללא גלוטן
כוס קמח שקדים (אפשר להכין לבד משקדים טחונים דק דק, רצוי ללא הקליפה כדי להימנע ממרירות)
1 כוס חלב סויה ללא סוכר
1 כוס חלב קוקוס
½ כוס שומשום
¼ כוס גוג'י ברי
½ כוס זרעי חמניות (ללא קליפה)
כף מלאה שמן קוקוס או שמן זרעי ענבים או שמן המפ (מעניק מעט טעם למי שאוהב)
מעט כצח
מעט זרעי פשתן
קמצוץ מלח
שקית סטיביה / כף דבש/סילן (מעלה במעט את המחיר הקלורי)

אופן ההכנה:


מחממים את התנור ל 180מעלות
מכינים שתי תבניות מרופדות בנייר אפייה
מערבבים את כל החומרים היבשים
מערבבים לתוך התערובת את כל הזרעים הגרעינים המלח והסטיביה (אם משתמשים בדבש או סילן מערבבים לתוך התערובת הנוזלית)
מערבבים את הנוזלים לאט לתוך התערובת היבשה, מערבבים עד לקלת עיסה אחידה. אם התערובת נוזלית מידיי – מוסיפים מעט קמח שקדים וטפיוקה ואם היא מוצקה מידיי – מוסיפים מעט מים פושרים.
העיסה צריכה להיות סמיכה מאוד לא נוזלית מידיי.
להכניס לתנור למשך עשר דקות, להוציא לחתוך לריבועים בעזרת חותך פיצה, להחזיר לתנור עד שהקרקרים מצהיבים מעט.


בתיאבון



 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il