הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - 3 טיפים מנצחים לירידה במשקל
24/11/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
לכל עובדי משמרות הלילה
לעבוד במשמרות זה אתגר רציני כשמדובר בירידה במשקל. לשמור על משקל תקין ותזונה בריאה זה קשה, כך שלרדת במשקל? זו מטלה רצינית.
3 טיפים מנצחים לירידה במשקל

כמי שבעצמה עובדת לילות רבים, הרי שהחיפוש המתמיד אחר פתרונות קסם איננו פוסק. היתרון הוא מציאת רעיונות חדשים, אותם אני מנסה תחילה על עצמי וכשהם עובדים – אני שמחה לשתף.
יש פתרונות רבים לנושא המשמרות אך רובם לא יעילים או שפשוט לא ניתנים ליישום. אם הגענו לחיפוש בלתי פוסק, הרי שמשהו שאנחנו עושים לא עובד לנו נכון, או פשוט לא מתאים לנו.
הרגלים נכונים צריך לסגל, זו אמרה נכונה אך לרובנו אין סבלנות ובדרך לתוצאות אנחנו נשברים.


מה כן אפשר לנסות כדי להצליח לרדת במשקל למרות משמרות הלילה:


1. את הפעילות הגופנית (גם אם זו הליכה של 30 דקות לאוטובוס או מהחנייה לעבודה וגם אם זה חדר כושר שנמצא בדרך לעבודה  או פעילות בבית של התעמלות בעזרת היוטיוב) נעשה עד כחצי שעה לפני היציאה לעבודה. לא כשאנחנו חוזרים ממנה ולא במהלך היום אחרי שהתעוררנו. כך גם נשמור על השינה שלנו שתהייה יעילה וגם נצליח לעודד את חילוף החומרים בצורה יעילה יותר. לדוגמה, מה שעובד אצלי, הוא שהעברתי את ההליכה המהירה מהיום, אחרי שהתעוררתי, לערב המאוחר, לפני היציאה לעבודה. כלומר – ריצה או הליכה של חצי שעה עד ארבעים דקות או לחלופין הרמת משקולות של 500 גרם בכל יד לפי תרגילים באינטרנט – הצליחה לעודד את מערכת העיכול טוב יותר, את איכות השינה להפוך לטובה יותר והשורה התחתונה הייתה ירידה יעילה יותר במשקל. פעילות גופנית של 35-45 דקות, כמו הליכה מהירה או ריצה, מאיצה את קצב חילוף החומרים ושריפת האנרגיה במשך 14 שעות אחרי הפעילות. עשר דקות פעילות תאפשר עידוד חילוף חומרים למשך כשעה לאחר האימון.


2. להכין בקופסאות את הארוחות לעבודה. פעמיים בשבוע לעמוד להכין קופסאות המכילות ירקות חתוכים (לנשנוש במהלך המשמרת), מרק ירקות סמיך שאני מחממת בסיר לפני המשמרת ומעבירה לתרמוס (הדגש על מחחמת כי לבשל כבר בישלתי) ולוקחת לי טאקוס ביתי או דף אורז, ממלאת בתערובת ירקות וקיטניות שבישלתי כמה ימים קודם ומכניסה לקופסה. הקינוח שלי בשבועות האחרונים היא קלמנטינה – מתוקה, עשירה בויטמין סי  וסיבים ומאפשרת לי המשך משמרת ללא צורך במתוקים. אם תשימו לב, מזונות חמצמצים או חמצמצים-מתוקים מאפשרים להמנע ממתוקים לזמן רב יותר – נסו ותראו.


3. קפה או תה רק עם הארוחה או ממש רגע לפני. כך חילוף החומרים מואץ מצד אחד והשינה לא "בורחת" בסוף משמרת. קפה או תה אחרונים יהיו 4 שעות לפני שהולכים לישון ולא פחות. קפה ללא סוכר וללא חלב באמצע משמרת לילה יכול לעודד ולהמריץ חילוף חומרים, לסייע נגד כאבי ראש ויעזור אף לזרימת דם תקינה יותר לכלי דם קטנים כמו כפות הרגלים והידיים – חשוב למי שיושב הרבה בזמן המשמרת
כמובן ששתיית מים עם לימון, אכילת ירקות ירוקים ותוספת של אבץ לפני משמרת ומגנזיום לפני שהולכים לישון יעזרו גם הם לבריאות תקינה ושינה איכותית החשובה מאוד לירידה במשקל.

בהצלחה ומשמרת נעימה!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il