הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - כרוב חמוץ המתכון הביתי.
21/10/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
בכף כרוב כבוש יש כ 17 קלוריות.
עתיר בחיידקים פרוביוטיים ועני בקלוריות
כרוב חמוץ המתכון הביתי.

חומרים:


כלי חימר עם מכסה שסוגר הרמטי
1 ק"ג כרוב ירוק שטוף היטב, ללא העלים החיצוניים וללא הליבה עצמה
1 כף מלח ים נקי
1 כפית זרעי קימל
1 כפית זרעי ערער (ג'וניפר)
1 כפית זרעי שומר
1 כפית מלח הימלייה

אופן ההכנה:


חותכים את הכרוב לרצועות דקות
אם ההכנה היא בסתיו או תחילת החורף הכרוב יבש יותר ואפשר להוסיף חצי כוס מים רתוחים עם כפית מומסת של מלח ים (אסור למים להיות מאוד חמים כשמוסיפים). מוסיפים את המלח ומעסים את התערובת היטב. מניחים בצד לא בשמש לעשר דקות. מוסיפים את התיבול (כל זרגים) ומערבבים היטב. מערבבים ולשים מעט עם הידיים ומוחצים את המים החוצה מעיין סחיטה של המים. שופכים מים רותחים על כלי החימר ובכך מחסלים את החיידקים ואורחים לא רצויים אחרים שקיימים בכלי. אחרי כשתי דקות שופכים את המים ולכלי השטוף, ללא מים מכניסים את הכרוב והנוזלים. דוחסים את הכרוב לתוך הכלי. על הכרוב הדחוס מניחים עלים חיצוניים שטופים ולא חתוכים, את ליבת הכרוב וניתן גם להוסיף שומר שטוף ונקי. חשוב שהכרוב החתוך לא יבצבץ בין עלי הכיסוי.  סוגרים במכסה ומניחים במקום קריר יחסית ללא שמש. לא במקרר. אחת ליום פותחים מאווררים דקה או שתיים וסוגרים בחזרה מבלי לגעת בתכולה. אחרי שלושה שבועות ניתן לעביר לצנצנת זכוכית או כלי אחר אחרי שעיקרנו במים רותחים. ניתן לשמור בקירור שבועיים שלושה ולפעמים יותר ולהינות מהכרוב החמוץ הביתי כמקור נפלא לחיידקים חיוביים וחשובים.



 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il