הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - קאתי - ארוחה מלאה בגלגול אחד
13/10/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
חזרנו לשגרה, לעבודה, או ללימודים ואין לנו אפשרות לחמם ארוחת צהריים בריאה? הנה רעיון שיפתור את הבעיה. ארוחה מזינה, מאוזנת וטובה לדיאטה מכל סוג, כולל לשומרי משקל ולירידה במשקל.
קאתי - ארוחה מלאה בגלגול אחד

לארוז ארוחה בפיתה אנחנו מכירים, גם בטורטייה כבר נעזרנו ואפילו בטאקוס. הינה מעטפת מעט שונה המאפשרת בשל אפשרויות רידוד הבצק, מעטפת דקה שניתן לקפל, לגלגל ואפילו לאפות אם רוצים.
הקאתי המקורי בא מהודו ווריאציות שונות ניתן למצוא ברחבי הודו, פקיסטן, בנגלדש ועוד. הקאתי הוא מעטפת בצק הודי מבושל, ללא שמרים, שבתוכו ניתן למצוא ארוחה מלאה ומזינה לפי מנהג המקום.


יש כמה דרכים להכין קאתי וההמלצה שלי היא להישאר במתכון המקורי אך לא להשתמש בקמח רגיל. רצוי להשתמש בקמח קוקוס ו/או אורז או קמח חומוס. המלית יכולה להיות רצועות חזה עוף, חסה וירקות טריים, יכולה להיות ירקות מאודים וירקות טריים ויכולה להיות אבוקדו וביצה – הכל בהתאם למרכיבי התפריט האישיים שלכם.
דוגמה להכנת קאתי צמחוני עם קפיסי גבינה:
1 כוס קמח קוקוס
1 כוס קמח אורז
1 כפית מלח ים
2/3 כוס מים
2 כפות חמאה מזוקקת (גי ghee)


למילוי – רצועות גבינה צהובה, עלי חסה שטופים, רצועות עגבניה (אפשר להחליף את הגבינה הצהובה בצפתית או גבינת עיזים), תבלינים לפי הטעם.
מערבבים את הקמחים, מוסיפים מלח, מכערבבים וממתינים 2-3 דקות. מוסיפים מים ולשים עד לקבלת בצק אחיד. מכינים 8 כדורי בצק ומניחים לעשרים דקות בסביבה לא חמה מידיי. מרדדים כדור בצק לעיגול דק במיוחד, מורחים מעט חמאה מזוקקת ומקפלים למשולש, מורחים מעט חמאה מזוקקת ומקפלים שוב למשולש קטן יותר. מגלגלים לכדור וכך מטפלים בכל כדורי הבצק. ממתינים כחצי שעה ומרדדים כל כדור לבצק דק בעובי של 2-3 מ"מ (לא ס"מ) ומטגנים במחבת חם מאוד ללא שומן. כשמתחילות להיווצר בועיות הופכים את הבצק.
את הבצק המוכן מצננים וממלאים. ניתן לגלגל כמו ראפ או טורטיה, ניתן להכין משולש ולהדק את הקצוות. אפשרות נוספת היא למלא קודם, לסגור ולהדק את הקצוות כמו בוריטוס, אז לאפות את הבצק הממולא ב 170 מעלות עד שהבצק נעשה מעט חום.
לשמירה על מנה חמה כארוחה – לא מצננים את הבצק וממלאים בתערובת חמה (צ'ילי או גיבטש או תערובת חמה אחרת, אפשר גם טופו מוקפץ עם ירקות או איטריות אורז מוקפצות) את המשולש או הגליל עוטפים בנייר אלומינים לשמירה על חום.


ארוחה שניתן גם להכין ליומיים קדימה ולהצטייד בה לעבודה, ללימודים ולטיולים – בתיאבון!


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il