הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - חזרה לשגרה עם שינויי הרגלי אכילה קלים בלבד
07/10/2018, מאת מיכל אור רודיך - דיאטנית
אם חשבתם שחייבים עכשיו לסבול עבור כל התקופה האחרונה של החגים – טעיתם. ניתן לחזור לשיגרה עם תוכנית דיאטה קלה נעימה ואפשרית שתתאים לכל אחד.
חזרה לשגרה עם שינויי הרגלי אכילה קלים בלבד

חשוב להנות ממה שאוכלים, לשתות הרבה מים ורצוי עם לימון ותבטיחו לעצמכם ללכת להליכה של חצי שעה כל יום – כל השאר פשוט עוד יותר:
בואו נתחיל בכך שננקה את המקרר והמזווה ממה שלא נחוץ יותר, ישן, לא ממש אכיל ולא טרי יותר. נוציא את המשקאות התוססים שנשארו מארוחות חג ואירוח ונמלא במקומם בקבוקי מים, תה קר שנכין לבד ומים עם לימון. כך הם יהיו לנו זמינים ולא נצטרך להתאמץ.

השלב הבא הוא לקפוץ לסופר או למכולת או פשוט לעשות הזמנה באינטרנט (מה שלמעשה משאיר אותנו צמודים לרשימה המקורית במקום לרכוש מוצרים שלא ממש צריך). נקנה שפע של ירקות ופירות. נוכל לקנות 14 אפרסמונים אשר ישמשו לנו לדיאטת האפרסמונים, או שנוכל להתרכז במיני ירקות כדי להכין מראש קופסאות קפיסי ירקות כמו מגזר, פלפלים בצבעים שונים, צנון, קולורבי, קישוא (תתפלאו אבל הוא טעים גם טרי ולא מבושל).
אם אוכלים דגים – נקנה דגים נקיים וללא שומן, חזה עוף נקי משומן וחתוך מאוד דק ולצמחונים וטבעוניים – נצטייד בטופו ובקטניות.
ארוחות הבוקר שרובנו לא אוכלים – תמשיך להיות כוס הקפה אך נחליף לקפה אספרסו או קפה שחור – לא נס קפה גם לא מגורען, במקום עוגה או עוגיות נכין קוביות פרי או ירקות חתוכים (נכין כל פעם כמות ליומיים). נשתה לפחות 8 כוסות מים וכדי שנצליח לשתות מים – אני ממליצה להוסיף לימון, גינג'ר או נענע או לימונית –כך שנשנה את המים למשקה מושך יותר עבורנו מבלי להוסיף קלוריות.

הוספת הלימון עוזרת לחילוף חומרים טוב יותר, ספיגה טובה יותר של ויטמינים ומינרלים מהמזון ועוד.

לא תמיד צריך להכריז על דיאטה, אפשר לערוך מעט שינויים  והתוצאה לא תאחר להגיע.

נאכל כרגיל את מה שאנחנו רגילים אך נשאיר תמיד 1/3 בצלחת. לא נסיים את הארוחות הרגילות ובכך נחסוך לנו את הקלורטת המיותרות. נשארתם רעבים? הנה שלושה טיפים חשובים כדי שזה לא יקרה:


1. לפני שאתם מתחילים לאכול, כעשר דקות אם אפשר, שתו כוס מים גדולה.


2. לפני שאתם מתחילים לאכול, הביטו בצלחת שלכם, תחשבו על כל פריט ופריט שמקשט את הצלחת. בשלב זה מזונות שלא עושים לכם טוב – תורידו מהצלחת וקחו במקומם משהו אחר שאתם אוהבים וגם עושה לכם טוב (הכל עניין של להביט ולקלוט מה אני שם על הצלחת שלי כדי לאכול). כשהכל מוכן לפני נו יש להמתין לפחות 30 שניות, להתבונן ורק אז לאכול.


3. אחרי שסיימתם חצי מהאוכל שהכנתם לכם על הצלחת, או חצי מהכריך שלכם, עצרו לכמה דקות. רק אחרי לפחות דקה וחצי המשיכו לאכול וכאמור – סיימו ך שכ 1/3 נשאר. שתו שוב מים או תה ללא סוכר.
נסו כמה שפחות סוכר ופחמימות במהלך היום כך שהיום יעבור לכם בוודאות עם פחות תחושת רעב, אם בכלל.


4. בדרך הביתה אכלו תפוח חמוץ או בעונת האשכוליות חצי אשכולית. חשוב להימנע מלגשת למטבח כשבאים הביתה לפחות חצי שעה. אם הגעתם מאוחר והילדים או הנכדים רעבים – דברו איתם כמה דקות, שבו איתם או הכינו יחד איתם את ארוחת הערב – כך שהזמן יתארך מעט יותר מהרגיל לפני שמתחילים לאכול.


אתם בהחלט מוזמנים לשאול שאלות ולקבל טיפים אישיים לפי סדר היום שלכם.

חזרה לשגרה נעימה לכולם!

 


 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il