הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך מתחילים לרוץ בגיל מבוגר.
06/11/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
הרבה אנשים, שלא עסקו בספורט עד גיל הפנסיה, החליטו ועשו.- הפכו מכורים לספורט.
הם פרשו לגמלאות, זמנם בידם, הבינו שבריאותם גם היא בידם, והחליטו לעשות מעשה.
איך מתחילים לרוץ בגיל מבוגר.

התחילו בקטן, קצת הליכה או קצת שהייה על הליכון בחדר כושר, קצת שיעורים או משהו דומה, שעה כל בוקר, מרגישים איך הכושר עולה, מרגישים את ההרגשה הטובה שעושה האדרנלין, מכירים אנשים כמוהם, יש שפה משותפת, ופתאום הם שמים לב שהתמכרו!!!

אחרי תקופה מסוימת מתחילים להרגיש שעמום, או שחסר משהו.  עושים הכול ומה הלאה???  מתחיל לשעמם ומחפשים עניין, הילדים מתחרים בספורט ונגררים אחריהם, כל אחד וסיבתו עימו, ומחליטים להתחיל לרוץ. השאלה היא האם זה בריא? – האם מותר להתחיל לרוץ בגיל מבוגר? – האם כדאי להתחיל לרוץ בגיל פרישה? – האם זה בכלל אפשרי?

 

בואו נענה על כול השאלות ואולי גם על אחרות.

כאשר אני החלטתי ללמוד לרוץ, ידעתי שעלי להתייעץ עם בעל מקצוע. פניתי למומחה בתחום לברר האם זה מותר או אסור. הוא בדק אותי בדיקת א.ק.ג. במאמץ, תחם לי את תחום הדופק המתאים לי , והסביר לי שגם אחרי התקף לב אדם יכול ללמוד לרוץ אפילו  10 ק"מ ביום.  ובאמת, פגשתי באותו חדר כושר אנשים אחרי התקפי לב רצים כמו איילות שלוחות. אותו מכון מתמחה בעזרה לאנשים אחרי התקף לב לחזור לתפקוד מלא. שם הוסבר לי שצריך לעשות הכול בהדרגה. אפילו רצי מרתון מתחילים לאט. רצים מעט ועוברים להליכה, ושוב רצים מעט ועוברים להליכה. ולאט לאט מצליחים לרוץ יותר וללכת פחות. אולי בסוף מגיעים גם לריצה. צריך להיעזר בשעון דופק, ולא להגזים!!! .

היה לי אישור רפואי להתחיל, שעון דופק, ולא נותרו סיבות אלא להתחיל ל"עבוד". קניתי נעלי ריצה טובות, הזמנתי מדרסים, לבשתי בגדי ספורט ויצאתי לנסות לרוץ. כמו בכול פעילות ספורטיבית מתחילים עם   מתיחות קלות – כדי להעיר את השרירים. לחמם אותם! מעלים מעט את הדופק בהליכה, ועוברים לריצה. רצוי מאד לקחת מים איתנו בפרט בארצנו החמה. חשוב גם ליידע משהו מבני משפחתנו כי יצאנו לריצה ולאיזה מסלול ולכמה זמן בערך. אם אפשרי הדבר מומלץ לקחת גם את הטלפון הסלולרי. שלא נזדקק – אך ליתר בטחון.!

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
דלה ודוד
17/05/2010 12:37:00
כותרת:
ריצה גורמת לנזקים רבים בגופנו
תגובה:
זהירות זהירות
פעילות גופנית מועצת היא גורם לנזק הגדול ביתר בגופנו בגלל ההיתחמצנות המצת
לכן ממולץ על פעילות גופנית מתונה בלבד
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il