הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - מתי קל יותר לעשות דיאטה?
16/10/2007, מאת
ולמי קל יותר לעשות דיאטה?
התשובה לשאלה הראשונה היא - אף פעם! אף פעם זה לא קל. לשנות הרגלי חיים זה תמיד מבצע לא קל!
מתי קל יותר לעשות דיאטה?

התשובה לשאלה השנייה היא תמיד לזה שמולי. לי תמיד יותר קשה כי אני צריכה לעשות!  כאשר משהו אחר עושה משהו, לי זה תמיד נראה יותר קל.

 

ועכשיו ברצינות – באיזו עונה קל יותר להיכנס למשטר בחורף או בקיץ?

יש אנשים שקל להם יותר באביב ובקיץ. מתחילים להסיר את שכבות החורף, מתחילים לראות את "נזקי החורף" ונכנסים למשטר. בקיץ יש הרבה יתרונות.

יתרונות:

1. לקראת הקיץ ובמהלכו הימים ארוכים יותר, הפרשת הסרוטונין במוח עולה ולכן אנו חשים רגועים יותר ושבעים יותר. הסרוטונין גם תורם להגברת המוטיבציה בתהליך ההרזיה מכיוון שהוא משפר את מצב הרוח, הערנות ומידת האופטימיות ....

2. חודשי האביב והקיץ מאפשרים לנו לעסוק יותר בפעילות גופנית מחוץ לבית (טיולים רגליים בחיק הטבע, שחייה בים וכו').

שוב לא מתקבל התירוץ של: 'קר לי לצאת מהבית ולהתאמן'. 

3. התפריט הקיצי מתאים יותר לדיאטה - ארוחות קלות יותר, סלטי ירקות ומגוון מוצרי חלב (שבחורף "קר" לנו לאכול) וגלידה כקינוח מרענן שהיא "זולה בקלוריות" יחסית     לאופציות אחרות...

4. אנשים רבים חשים שבימים חמים התיאבון שלהם יורד- אם אתם כאלה, נצלו תחושה זאת והיא תעזור לכם לשלוט בכמויות האוכל שאתם צורכים.

5. הבגדים הקצרים חושפים את האמת "במערומיה" -  אי אפשר יותר להסתתר מתחת לסוודר רחב... מה שמיד מוליד מוטיבציה לפעולה

וכמו הכול דבר יש גם לקיץ חסרונות בעשיית דיאטה והם:

1.הפיתוי שבפירות הקיץ - מי לא גדל על "צלחת פירות" כך סתם בערב קיץ?

אשכול ענבים, 2-3 משמישים, אפרסק וכמה שזיפים...או אולי קערת דובדבנים כחלופה בריאה לפיצוחים מול הטלוויזיה? ומה בנוגע למיתוס הנצחי של "אבטיח שמלא רק במים.." אז זהו, שחוץ ממים יש בפירות גם הרבה סוכר! כך שהכול צריך להיות במידה.

 2.תקופת הקיץ היא עונת החתונות...שמביאות איתם פיתויים קולינאריים מאתגרים ביותר.

3.חופשת הקיץ/ נסיעות לחו"ל/בתי מלון- הם ''שוברי דיאטה'' מסוכנים...ומהווים   מכשול לדיאטה מסודרת ומתוכננת מראש

4.כשם שבגדי הקיץ יכולים לדרבן חלק מאיתנו לרזות, הם עלולים לייאש אחרים               שימצאו נחמה ב... עוד אוכל. 

5. היתרון של יום ארוך יותר טומן בחובו גם  חיסרון. הימים ארוכים יותר, חם וקשה ללכת לישון מוקדם ויש הרבה יותר שעות לחפש מה התחדש במקרר.

6. מאותה סיבה שקשה ללכת לישון מוקדם – יוצאים לבלות יותר ואתם כבר יודעים שאצל רובנו המילה בילוי מלווה תמיד באוכל.

 ויש – שקל להם יותר בחורף!

יתרונות:

 1.בחורף קל להרבות באכילת ירקות מבושלים ובמרקי ירקות דלי קלוריות.

2.בחורף יוצאים פחות לבלות ויש הרבה פחות שמחות.

3. שתייה חמה יכולה להיות דלת קלוריות ומחממת כאחד- תה חם, כוס חלב חם, מרק דל קלוריות. כל אלו הם פתרונות לרגעי קור ורעב פתאומי.

4. הקור עוזר לרבים לעשות פעילות גופנית כדי להתחמם.ומכיוון שיש בממוצע רק 50 ימי גשם בשנה אזי  עדיין נשארים גם בחורף הרבה מאד ימים יפים שאותם בהחלט אפשר לנצל לפעילות גופנית בחוץ או במסגרת כלשהי.

כן. כמו לכול דבר,  גם לחורף חסרונות מסוימים והם:

1..מכיוון שיש פחות שעות אור, יש ירידה בכמות הסרוטונין במוח ואז יש נטייה למצבי רוח ולדיכאון ואלו לא כל כך עוזרים לתהליך של דיאטה. הערבים ארוכים, מחשיך מוקדם ובבית נמצאים  המזווה והמקרר.

 2 .כשקר בחוץ אנחנו מנסים ''להתחמם'' על ידי  אכילה  וזה גורם לנו לצרוך יותר קלוריות. תאמינו או לא – ניסיתי לאכול כמעט כיכר לחם שלמה ועדיין לא התחממתי! בדוק!  חבל לכם לנסות!!

! 3.בעונה זו יש לנו נטייה לצרוך יותר פחמימות, רק שהרבה פעמים אנחנו צורכים אותן על ידי אכילת שוקולד ודומים לו- דבר שלא עוזר לדיאטה.וגם לא לחימום הגוף.

 4.קשה יותר להיות בחוץ ו/או לעסוק בפעילות גופנית.

5.מתחבאים מאחורי שכבות של בגדים ארוכים ורחבים, וחושבים שמצליחים ''להסתיר עובדות'' ומקלים בצורך בדיאטה.

 

הבאתי לכם את כל היתרונות והחסרונות של דיאטה בכל עונה ועליכם לבחור מתי כדאי לכם להתחיל. אם תשאלו אותי כדאי ברגע זה להחליט החלטה שחשוב לנו לחיות טוב, להיראות טוב והכי חשוב – להרגיש טוב.  ועל כן מהיום אני מתחיל לעבוד על עשיית השינוי באורח חיי!! מהיום אני מתחיל ללמוד אוכל בריא מהו, אורח חיים בריא – מהו, מהיום אני מתחיל לדאוג לגופי ולנפשי כדי שאוכל ליהנות מהם עוד שנים רבות.

 

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il