הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - "אחרי החגים אקח את עצמי בידיים ואחזור / אתחיל פעילות גופנית!!!"
09/10/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
מוכר גם לכם? גם אתם מאלו שדוחים הכול ל"אחרי החגים"?
אם כן עלי להזכירכם ש"אחרי החגים" כבר כאן איך חוזרים לכושר?


מתחילים בקטן. לא יוצאים מיד למרתון, לא יוצאים ישר לריצה ארוכה, אלא לאט לאט, כל יום מוסיפים עוד מעט עד שמגיעים למה שהיה. נכון, הכושר יורד די מהר אך למאומנים שבינינו ייקח מעט מאוד זמן לבנותו מחדש. ולחדשים צריך להזכיר שגם רומא לא נבנתה ביום אחד!. סבלנות, התמדה ואמונה זה כל מה שצריך כדי להגיע לאן שרוצים!!!  (בכל שטח החיים!)

 

ומה עושים? מחליטים! לפעמים ההחלטה בלבד עושה את ההבדל ולפעמים החלטה לא עוזרת. מעניין, תמיד משהו מפריע לנו לעשות משהו שלא כל כך אוהבים לעשות. משהו שמאד אוהבים לעשות – שום דבר לא מפריע! מכירים?  במצבים כאלו אני משתמשת בטכניקות. ולמה הכוונה? למשל – אחרי יום עבודה מתיש, וילדים שמחכים בבית קשה להוציא את עצמנו לפעילות. נכנסים הביתה ולא מצליחים לצאת. ומה ניתן לעשות? יש אפשרות לקום שעה קודם בבוקר ולסיים את הפעילות לפני שמתחילים את היום. מי שלא ניסה זאת לא יכול להבין איך היום נעשה הרבה יותר יעיל, שמח ומועיל! פעילות גופנית בבוקר משליכה לגבי כל היום. מצב הרוח טוב יותר, רגועים יותר, מרוצים יותר, ובכלל – אני הכי אוהבת לעשות V . אני יודעת שעשיתי משהו טוב לעצמי, סיימתי את החלק החשוב הזה של היום וכל היום עדיין לפני!

אני יודעת שרבים לא מסוגלים לקום מוקדם, שעות השינה בבוקר הן השעות הכי טובות לגביהם, אלו צריכים לחפש טכניקה שתעזור להם לצאת בערב, במקום לרבוץ ליד המרקע. חבר או חברה שקובעים איתם באמצע הדרך, כדי שלא אוכל להתחמק, שעורים קבועים במכון כושר, מאמן אישי מבין עניין שמכיר את כל התירוצים ולא נותן לי להפעיל אותם, ולפעמים כדאי לצאת לפעילות עוד לפי שנכנסים הביתה. יש סידור לילדים עד ארבע – אולי אפשר לנסות להמשיך אותו עוד ארבעים דקות, לחשוב שכאילו אני עוד בעבודה, לקחת נעלי התעמלות בתיק ולצאת לצעידה עוד לפני שנכנסים הביתה. גם שיעור בחדר כושר אפשר לעשות בדרך הביתה ולהיכנס במרץ מחודש אחריו. כדאי תמיד לחשוב שהפעילות מחדשת לנו את מאגר האנרגיה, עוזרת מאד לשמור על בריאותנו ומקצרת את זמן השהיה שלנו בקופת חולים.

אחרי שכבר יצאנו לדרך עלינו לזכור שמתחילים לאט. אין טעם לעשות פעילות עצימה, שיתפסו לנו השרירים ואחרי יום להפסיק כי כואב. מתחילים לאט ואם צועדים עם חבר אפשר לדבר. כאשר קשה לשוחח, הנשימה נעתקת, סימן שאנחנו בקצב מהיר מידי לגבינו. מומלץ לא לאכול ארוחה כבדה לפני היציאה לפעילות גופנית. אך מומלץ כן לאכול משהו קטן, פרוסה עם גבינה, תר אחד או שנים, פרי, יוגורט דל או חטיף אנרגיה. מומלץ לדאוג לנעליים מתאימות כשיוצאים להליכה או ריצה – זה מאד לא נעים כשבאמצע הדרך היבלת מתחילה להכאיב!   מומלץ להתלבש ב"שכבות". בהתחלה יכול להיות קריר אך מהר מאד מתחממים וקשה לפעול עם בגדים כבדים. חשוב גם לחמם מעט ולמתוח את השרירים לפני תחילת הפעילות וגם אחריה.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il