הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - נזדקק לעוד מעט סבלנות ונעבור את החגים!
02/10/2007, מאת רותי ברקן - מנחת קבוצות תמיכה
צלחנו את ראש השנה ויום כיפור, גם חג ראשון של סוכות כבר מאחורינו. נשאר רק עוד חג אחד ו...עשינו זאת! הצלחנו לא לעלות במשקל בחג הזה!
נזדקק לעוד מעט סבלנות ונעבור את החגים!

השנה החגים לא "עשו" לנו חיים קלים. הם התרכזו בתקופה קצרה ומרוכזת. כל חג התלווה לשבת ויצרו מערך של 4 ימי חג. נכון, היו הרבה ימי מנוחה אך יחד איתם באו גם הארוחות הגדולות, המשפחתיות המרובה, הילדים שבבית ומקטרים ש"אין לי מה לעשות", "משעמם לי" וכד'


איך נעבור את ארבעת ימי החג הנותרים???  עם המון אופטימיות!. הרי הוכחנו לעצמנו כבר שאנחנו מסוגלים למזער נזקים. ידוע לכול שבימי החג  אדם ממוצע עולה בסביבות 2-3 ק"ג. אם הצלחנו לעלות רק חצי ק"ג הרי שבעצם, בחישוב קר, "ירדנו" כשני ק"ג – אלו שלא העלינו.! הרי ברור גם לנו שאם לא היינו שמים לב, היינו אוכלים הרבה יותר וזה היה מתבטא במשקל. עשינו זאת המון שנים, רק הפעם, כאשר החלטנו לשים לב ולאכול מעט פחות, הצלחנו לשמור או לעלות במשקל רק מעט.  אני תמיד מבטיחה לאנשים שהחגים יגיעו כל שנה. בדוק! כל שנה בסביבות ספטמבר או אוקטובר הם מגיעים, אני בודקת זאת כבר הרבה שנים. מכאן שעלינו ללמוד לעבור אותם עם כמה שפחות נזקים. היות שהכול בחגים סובב סביב אוכל, עלינו ללמוד לאכול את כל סמלי החג, אותם מאכלים שמכינים רק בחגים ובפסח, ללמוד לאוכלם בכמות קטנה, כדי שנוכל ליהנות ולא להרגיש רע אחר כך. אנחנו לומדים ליהנות מאיכות, ולא מכמות. הרבה פעמים מעט משאיר טעם של געגוע, של עוד,, אך כך רצוי לזכור אותם. ולא טעם של נמאס, רע, לא נעים וכד'

 

מזג האוויר השנה מדהים. כבר לא חם כל כך ועדיין לא קריר. המים בבריכה נהדרים, הים – רגוע ומזמין,  גם הטיולים בטבע מהנים כעת. כדאי לאמץ מסלול יפה, יכול להיות גם קרוב לבית. אנחנו לפעמים לא שמים לב למקומות היפים שנמצאים ממש בחצרנו. תמיד חושבים לאן לנסוע ופה, תחת לאף, נמצאים המקומות הכי יפים. למשל אני חיה במרחק 8 דקות הליכה לים. חוף מהיפים בארץ. ואני "שוכחת "לרדת לים. אנשים מגיעים לחוף שלנו ממרחקים ואני שגרה כה קרוב, לא מנצלת את אותו חוף. כנראה שאם הייתי צריכה לבלות שעות בכביש הייתי נוסעת איליו, אך פה, הכי קרוב – אני לא מנצלת אותו.)

 

נזכור תמיד שה"תפקיד" העיקרי של כל אחד מאיתנו הוא לדאוג לעצמנו! אף אחד לא ידאג לנו אם אנו לא נעשה זאת. זאת לא אומרת לזלזל באחרים, אך אם אנו שהכי קרובים אל עצמנו – לא נדאג לנו זאת תהיה חוצפה מצידנו לבקש שמשהו אחר ידאג לנו. אם אנחנו חשובים לעצמנו עלינו לזכור, שבכל פעם שאנחנו מוותרים על רצונותינו או צרכינו למען האחר אנו בעצם פוגעים בעצמנו. והרי כבר אמרנו שתפקידנו החשוב ביותר הוא לדאוג לעצמנו. אנחנו שווי ערך במשפחה או בין כל החברים. ומותר לנו לכבד את עצמנו לדאוג לנו!.

ולמה הכוונה – מותר לנו לפנק עצמנו במאכלים אהובים, מותר לנו להכין לעצמנו אוכל טעים, מותר לנו לבקש סליחה וללכת לנוח, מותר לנו ללכת לישון מוקדם – אם אני עייפה, מותר לנו  לדאוג לאכול לפי תכנית האכילה שלנו, ואפילו הבוס הכי קשוח יבין, כאשר יראה את התוצאות, שכדאי לו לתת לנו חמש דקות כדי לאכול משהו שיעזור לי לשמור על בריאותינו הנפשית והפיזית. כאשר אנחנו אוכלים לפי תכנית האכילה גופנו מתפקד טוב יותר. ומה שהכי חשוב – נפשנו מרגישה טוב יותר ואנו רגועים, שלווים, עובדים טוב יותר והתוצאות מרשימות יותר.  ומותר לי גם בחג לבחור מה לאכול ועל מה לוותר. אך הכי חשוב – להגיע לקבוצת התמיכה או לדיאטנית,להישקל לקבל עזרה כדי להיכנס ישר למסלול. החשיבה – רק ארד מה שעליתי בחג – היא זאת שמקלקלת לנו. היא מלחיצה, היא מכניסה אותנו לדיאטות כאסח לא נכונות, שמזיקות לגוף ולא עוזרות לרדת במשקל כי אי אפשר להתמיד בהן.

שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il