הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - סוכרת וכיצד ניתן למנוע אותה
17/11/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
סוכרת וכיצד ניתן למנוע אותה
ברחבי העולם צוין לפני יומיים יום הסוכרת הבינלאומי מטרתו של היום היא הגברת המודעות למחלה, לסיבוכיה וכן חינוך לאורח חיים בריא ומניעתה.
סוכרת וכיצד ניתן למנוע אותה

ברחבי העולם צוין לפני יומיים יום הסוכרת הבינלאומי
מטרתו של היום היא הגברת המודעות למחלה, לסיבוכיה וכן חינוך לאורח חיים בריא ומניעתה.

הסוכרת כבר מזמן הוגדרה על ידי ארגון הבריאות העולמי כמגיפה עולמית ומספר החולים במחלה עולה מידי שנה. מדוע חשובה כל כך אכילה נכונה למניעת המחלה ואיזה תפריט תזונה מומלץ/
אז מהי בכלל סוכרת
הסוכרת מוגדרת כמחלה כרונית המאופיינות ברמות סוכר גבוהות בדם וכתוצאה מכך, נפגם ייצור האינסולין בגוף, הדרוש לגופנו להפקת אנרגיה ממולקולות המזון.
ישנם ארבעה סוגי סוכרת כאשר הנפוצים ביותר הם הסוכרת מסוג 1 והסוכרת מסוג 2.
סיבוכי הסוכרת הם רבים וחולים שלא מקפידים על טיפול הולם ואיזון רמות הסוכר באופן יומיומי עשויים לפתח סיבוכים.

אוכל וסוכרת
ישנה חשיבות מכרעת לאוכל ולתזונה במחלת הסוכרת, שכן איזון רמות הסוכר תלוי באופן ברור בשמירה על דיאטה מתאימה ומחקרים אחרונים גילו כי ירידה במשקל מפחיתה את התחלואה ואת התמותה מסוכרת.
חשוב להמעיט בצריכת פחמימות פשוטות ולהרבות בצריכה של פחמימות מורכבות מכיוון שלפחמימות המורכבות לוקח זמן רב יותר להתעכל והן גורמות לעליה איטית של רמות הסוכר בדם לאחר אכילתן. פחמימות מורכבות מומלצות הן תירס, פסטה מחיטה מלאה, קוסקוס מלא, אורז מקמח מלא וכל דגן מלא אחר.

יותר פירות וירקות.
מחקרים מצאו כי צריכה מוגברת של ירקות ירוקים הפחית את הסיכון לחלות בסוכרת מסוג 2.
מומלץ לצרוך בין שלוש לחמש מנות של ירקות ללא עמילן ביום. לדוגמא: סלק, גזר, נבטים, סלרי, ברוקולי, שעועית ירוקה, ארטישוק ועוד.

דגים
דגים מכילים את חומצת השומן החיונית אומגה שלוש, שעוזרת להגן על הלב וכלי הדם מפני סיבוכים של מחלת הסוכרת.

שומן
צריכה של שומנים רוויים כדוגמת שמן זית, טחינה, אבוקדו, שקדים, אגוזים וכו עשויה לסייע בהורדת רמות הכולסטרול.
ואיך אפשר בלי לזוז
חשוב להקפיד על  פעילות גופנית יומיומית המסייעת לשמור על משקל תקין ותורמת לבריאות. הפעילות גופנית ם מסייעת בהפחתת רמות הסוכר בדם ומעלה את רמות הכולסטרול הטוב ומחקרים מצאו כי פעילות גופנית בשילוב תזונה דלת שומן מפחיתים את הסיכון לחלות בסוכרת.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il