הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - רעבים בדיאטה?
10/11/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מי אמר שכדי להיות בדיאטה חייבים להיות רעבים כל הזמן
כל הסיבות למה אנחנו חשים רעב בדיאטה שלנו וגם כל הפתרונות
רעבים בדיאטה?

מי מאיתנו לא מכיר את תחושת הרעב שמלווה כל דיאטה בערך שאנחנו בוחרים להתחיל בה או להתמיד בה. אז החדשות הטובות הן שזה לא חייב להיות המצב ובעזרת כמה שינויים תזונתיים אפשר להצליח להתמיד בדיאטה ולחוש הרבה פחות רעבים: 
לא פוסחים על ארוחות
אין מישהו שהתחיל בתהליך של דיאטה והדבר הראשון שהוא עשה זה לוותר על ארוחה מהתפריט היומי המומלץ. הנטייה הראשונה שלנו היא לקצץ לעצמנו בארוחות  וקלוריות על מנת "לזרז" ו"לייעל" את התהליך אך בעצם אנחנו עושים את ההיפך הגמור. ויתור על ארוחה- בעיקר על ארוחת הבוקר גורם להפרשה מוגברת של הורמון האחראי על תחושת הרעב מה שיוביל אותנו בסופו של דבר לתחושת רעב לאורך כל היום. אכילה תכופה ובמרווחים נכונים  לעומת זאת תמתן לנו את תחושת הרעב ותמנע מאיתנו בולמוסים ואכילה של כמויות אוכל גדולות.

חלבונים ושומנים
חשוב מאוד אילו אבות מזון ירכיבו את הארוחות שלנו ומה יגרום לנו לתחושת שובע טובה יותר. חלבונים ושומנים מאטים את קצב ריקון הקיבה ומפחיתים הפרשה של הורמונים המעודדים רעב על כן מומלץ לשלב בתפריט היומי חלבונים, שומנים בריאים ופחמימות על מנת להגביר את תחושת השובע ולהפחית את תחושת הרעב.

די לפחמימות הפשוטות
מעבר לכך שלמזונות המורכבים בעיקר מפחמימות פשוטות אין כל ערכים תזונתיים התורמים לבריאותנו, ההשפעה שלהם על תחושת השובע שלנו לוקה בחסר גם היא. הם גורמים לעלייה חדה ברמות הגלוקוז שלנו בדם, שאחריהם מגיעה ירידה חדה בעקבות הפרשת האינסולין והתוצאה היא רעב וצורך עז בעוד ועוד מתוק.
הפתרון הוא פשוט להימנע ממזונות כאלו ולהעשיר את התפריט בפחמימות מורכבות שישמרו על רמת שובע לאורך זמן.

ממהרים לאנשהו?
נכון אנחנו חיים בעידן שהכול קורה מהר וקצב החיים שלנו דינאמי ומהיר אך אין כל סיבה להביא את זה גם אל הארוחות שלנו. כאשר אנחנו אוכלים מהר אנחנו ממלאים את הקיבה במהירות אך לתחושת השובע לוקח יותר זמן להגיע, כ 20 דקות בערך מרגע תחילת הארוחה ככה שאנחנו פעמים רבות מוצאים את עצמנו בולסים ואכלים במהרה כמויות רבות מאלו שהיינו אוכלים אם היינו לוקחים את הזמן ומורידים את קצב האכילה.

לחץ לחץ לחץ
למצב הרוח יש השפעה ישירה על תחושת הרעב והשובע שלנו. במצבים של לחץ, מופרשים הורמונים אשר גורמים לתחושה של רעב וצורך עז באוכל. מצבי הלחץ גורמים בנוסף לדיכוי הפרשת הורמון אשר אחראי על מצב הרוח. עשו כל דבר אשר גורם לכם להרגשה טובה ומעלה לכם את האנרגיות – פעילות גופנית, מוזיקה, סרט טוב או כל דבר אחר שמעלה לכם את מצב הרוח.

לילה טוב
כשם שהלחץ משפיע עלינו ועל תחושות הרעב והשובע שלנו – כך גם השינה.
בדומה ללחץ, גם לשנת לילה קצרה יש השפעה ישירה על ההורמונים המווסתים רעב ושובע, למחסור בשעות שינה השפעה על הפרשת הורמון המעודד רעב.
חשוב להקפיד על כמות שעות שינה מספקת, כזו שתשמור על רמת אנרגיה גבוהה ותמנע התקפי רעב.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il