הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - אימון סאפ
20/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מהו אימון הסאפ ולמה מומלץ לכולנו לעלות על בגדי ים ולהתחיל לעשות אותו
למי הוא מתאים, מה בכלל עושים שם וכמה קלוריות שורפים
אימון סאפ

סאפ, המכונה גם פאדל בורד הוא גלשן עמידה וחתירה - ענף ספורט חדש יחסית, שנדמה שכבש את עולם הספורט בשנים האחרונות.  שילוב של כיף, הנאה, רוגע ויתרונות בריאותיים מובהקים, הפכו את הסאפ בשנים האחרונות לספורט מים הכי מבוקש בארץ ובמקומות רבים בעולם.
מה זה סאפ בעצם?
הסאפ משלב כושר גופני ושריפת קלוריות מוגברת והוא מתבצע בעמידה על גלשן וחתירה עם משוט בעל להב אחד.

השרירים המעורבים בפעילות
אימון הסאפ משלב אלמנטים גופניים רבים: חיזוק שרירים, שיפור יציבה, כושר גופני, עבודה מרובה על שרירי הליבה ושריפת קלוריות מוגברת – בין 500-700 קלוריות באימון. כל אלה הופכים את הסאפ לאימון משולב אולטימטיבי.
אופי האימון – עמידה וחתירה על הסאפ, מפעיל קבוצות שרירים רבות כגון: חזה, כתפיים, גב, רגליים, זרועות, שרירים תנועתיים, שרירים עמוקים, שרירים מייצבים ועם דגש על בטן תחתונה.
בעת חתירה בסאפ מבצעים על בסיס קבוע תנועות גופניות של סיבוב בעמוד השדרה, שמירה על שיווי המשקל על מנת לא ליפול מהגלשן ולכך יש השפעה רבה על מעורבות השרירים המייצבים במפרקים השונים.
כולם יכולים.

האימון מתאים לכולם ולא נדרש ניסיון קודם בגלישה או מיומנות מיוחדת. ניתן לעשות את הלימוד באופן אישי ופרטני או בקבוצה. כל מה שצריך זה לעלות על בגד ים, לתפוס גלשן ומשוט ולהתחיל ליהנות מהים.
בכל מקום ובכל זמן.
את הפעילות ניתן לעשות בכל מקום בו יש מים – ים, אגמים, נחלים, נהרות וכן בכל תנאי מזג אוויר.
החתירה בסאפ חשובה לשם שיפור מצב בריאותי, שכן מדובר על הפעלה של מספר מרכיבי כושר גופני אשר משפיעים על שיפור מצב הבריאות של האדם והיא כרוכה בהנאה מרובה.
.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2020 Diets.co.il