הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - פירות החג וסגולותיהם
09/09/2015, מאת אפרת באלס מטמנת כושר אישית
למה כדאי לנו לצרוך אותם ולא רק בראש השנה.
תפוח, רימון, תמר. שלושת הפירות שהכי מזוהים ומאופיינים עם חגי תשרי
פירות החג וסגולותיהם

הנה כמה עובדות שלא בטוח שידעתם על פירות החג.

רימון 
הרימון נמנה עם שבעת המינים ומסמל בתרבויות שונות שפע ופריון, יופי וחוכמה.
הפרי מכיל מאות גרעינים עסיסיים, יש לו חיי מדף ארוכים וסגולות רפואיות.
פרי הרימון הינו המקור הטבעי הגדול ביותר  לנוגדי חמצון טבעיים, אשר מנטרלים את הפעילות ההרסנית של הרדיקלים החופשיים. הוא מונע מחלות ובעיקר מאט את תהליך ההזדקנות, בזכות נוגדי חמצון אלה. בנוסף ברימון קיימות חומצות המשפרות את גמישות העור וכך נשמר מראה עור צעיר בריא ורענן. מיץ רימונים מוריד את רמת הכולסטרול הרע ומעכב התפתחות של טרשת עורקים וגרעיני הרימון מסייעים בקטילת תאים סרטניים בשד.
הרימונים מכילים ויטמינים ומינרלים רבים כמו ויטמין C, B והם מקור עשיר במיוחד למגנזיום.
שתיית כוס מיץ רימונים נמצאת כיעילה לשמירה על הלב, לעצירת שלשול ולהקלה על בחילות וכאבי ראש. בקליפת רימון ניתן להשתמש לעצירת דימום מפצעים.
הרימון דל יחסית בקלוריות ובהחלט פרי ידידותי לתפריט דיאטטי ומאוזן. פרי גדול מכיל 90 קלוריות וכוס מיץ רימונים כ-43 קלוריות.

תמר
התמר אינו מוזכר בשמו המפורש, אולם על פי הפרשנות במילה "דבש" מכוון המקרא לתמר, ממנו עשו את הסילאן- סוג הדבש שהיה בשימוש בעת ההיא.
התמר מכיל מינרלים כמו אשלגן, אבץ, ברזל, נוגדי חמצון רבים והוא עשיר בסיבים תזונתיים אשר מסייעים לפעילות מערכת העיכול. הוא תורם לאיזון רמות השומנים בדם , בעיקר טריגליצרידים ומסייע בעיכוב התפתחות טרשת עורקים הגורמת לשבץ או התקף לב. יתרונותיו של התמר על פירות אחרים הוא בתכולת החלבון הגבוהה שלו יחסית ובאחוז השומן המאוד נמוך שלו – רק 0.5% שומן.
ישנם סוגים רבים של תמרים, אך התמר מג'הול נחשב לזן האיכותי ביותר מבחינת ריכוזי החומרים שבו והצריכה המומלצת היא 2 תמרים, המכילים כ 100 קלוריות.
ניתן לשמור את התמרים ולאחסן אותם במקרר או במקפיא.

תפוח 
נחשב אחד הפירות הבריאים ביותר בשל תכולה עשירה של סיבים, ויטמינים, מינרלים ופיטוכימיקלים ותורם לפעולה תקינה של מערכת העיכול. התפוחים מסייעים ומומלצים למניעת צרבת ואכילת תפוח תורמת לחיזוק החניכיים ולניקיון הפה.
התפוח נחשב למזון קל מאוד לעיכול, על כן מומלץ לשלב לתינוקות תפוח ללא קליפה בתזונה שלהם.  התפוח מומלץ לאכילה לפני פעילות גופנית או במהלכה, מכיוון שהוא אינו מעמיס על מערכת העיכול, וגם בסוף הפעילות - כדי להחזיר לגוף פחמימות הדרושות לו.
התפוח עשיר מאוד בסיבים תזונתיים, כאשר בתפוח אחד כמות המהווה כ‭13%‬ מצריכת הסיבים היומית המומלצת אשר מסייעים בהורדת הכולסטרול בדם ובוויסות רמות הסוכר.
התפוח מכיל ויטמינים מקבוצה B אשר חשובים לתפקוד תקין של מערכת העצבים, ויטמין E המגן על כלי הדם והעור מנזקי החמצון, ויטמין C ואשלגן התורם להפחתה של יתר לחץ דם ועוד מינרלים רבים ונוספים אשר מסייעים ותורמים לבריאות.
תפוח בינוני מכיל כ 60 קלוריות.

 


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il