הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך לחסוך קלוריות בארוחות החג
09/09/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
ראש השנה ממש בפתח ואיתו הארוחות העמוסות ומלאות הקלוריות
הנה כמה דרכים יעילות לחסוך מעט קלוריות בכל מנה, שמצטברים ללא מעט קלוריות בכל ארוחת חג
איך לחסוך קלוריות בארוחות החג

השנה יוצא ראש השנה בתחילת שבוע, מיד לאחר שישי שבת, שהם ימים מאתגרים בפני עצמם מבחינת שמירה על המשקל. בתוספת שלושה ימי חג ראש השנה וארוחות מלאות – לפנינו אתגר לא פשוט איך לצלוח אותם בקלות וללא תוספת מיותרת של קילוגרמים. זה אולי נשמע לכם זניח לחסוך כל כך מעט קלוריות בכל מנה בארוחה שהיא כל כך עשירה ועתירה בקלוריות אבל דעו לכם שאם תצליחו לחסוך בכל יום רק 100 קלוריות, אז התמורה השנתית שנה שלכם תהיה חיסכון של 4.5 קילוגרמים.

 תכנון וארגון מראש
ארוחת החג היא ללא ספק מגוונת ועשירה ומלאה בכל טוב ואין ספק שאי אפשר יהיה לאכול מכל המטעמים. תוכלו לנקוט מאחת משתי גישות: לטעום קצת מכל מנה ומהמנה שהכי טעימה לכם והכי עושה לכם את זה, תיקחו סיבוב נוסף. ככה לא תרגישו שאתם מפסידים שום טעם. גישה שנייה אומרת שמה שלא מדבר אליכם – גם אינו שווה טעימה ובזבוז של קלוריות, ועל כן תתעכבו רק על המנות שטעימות לכם. כמובן שיש להתחשב בכמות קלוריות ושומנים שיש בכל מנה ואם מדובר במנה משמינה במיוחד – הסתפקו רק בטעימה  קטנה ממנה.

מתחילים לחסוך קלוריות כבר מהמנה הראשונה
רוב המנות הראשונות תופסות הרבה מקום בבטן ולא מעט קלוריות, על כן החליטו אם אתם רוצים לוותר עליהן ולהתרכז במנות העיקריות או שאתם מעדיפים לאכול מהמנות הראשונות ורק לטעום מהמנות העיקריות.
בכל מקרה וותרו על לחם במנות הראשונות. יהיו לכם כל כך הרבה פחמימות אחרות אז הימנעו מאכילת לחם.
קשה להאמין שבחום הזה מישהו יגיש מרק כמנת פתיחה אבל אם בכל זאת נתקלתם במרק כמנה ראשונה – אל תאכלו אותו אם הוא מוקרם אלא רק אם הוא בושל על בסיס ציר ירקות או מים. תתפלאו כמה שומנים תחסכו.
תבלו בעצמכם את הרוטב לסלט ואל תשתמשו ברטבים מוכנים. הסתפקו בשמן זית, מלח ולימון ואם אתם רוצים אפשר גם להשתמש בטחינה גולמית, חומץ בלסמי ועוד. החומץ גורם לדיכוי תחושת הרעב ומגביר את תחושת השובע, אז הוסיפו כף חומץ לסלט שלכם. אם אתם אלה שמכינים מטבל- השתמשו במיונז לייט/דל שומן. לא תאמינו כמה קלוריות תחסכו... העדיפו מנות פתיחה של ירקות מאודים או טריים על פני ירקות מוקפצים או מטוגנים.

ממשיכים לחסוך קלוריות גם במנה העיקרית
מנות דגים – העדיפו תמיד את המנה שלכם בגריל או ברוטב ולא מטוגנת.
מנות בשריות- העדיפו תמיד את הנתחים הרזים כגון פילה וסינטה על פני הנתחים עשירי השומן כמו האנטריקוט, הצלעות או בשר כבש.
מנות עוף- הימנעו מאכילת העור- הוא מלא בשומן מיותר.
תוספות- נסו להימנע מתוספת שאינה ירקות ליד הבשר/דגים/עוף. תצאו מהארוחה בתחושה הרבה יותר קלילה ועם הרבה פחות קלוריות. בכל מקרה העדיפו תמיד תפוח אדמה אפוי או בתנור במקום צ'יפס ואם אתם יכולים לוותר גם על תפוח האדמה, אז תחליף נהדר הם ירקות שורש- מזינים ובריאים בהרבה.
אם המנה העיקרית שלכם כוללת רוטב- העדיפו תמיד רוטב עגבניות על פני רוטב שמנת. אם אתם לא יכולים לוותר על השמנת- בחרו לפחות בכזו שהיא דלה יחסית באחוזי שומן, באזור ה 9%.

חוסכים קלוריות מיותרות בקינוחים
בואו נתחיל מהסוף: אם אתם לא חייבים לסיים את הארוחה בקינוח- הכי טוב שפשוט תוותרו עליו. אבל אם בכל זאת אתם לא יכולים לסיים את הארוחה שלכם בלי המתוק הזה נסו לאכול פרי טרי במקום או סלט פירות. חג ראש השנה מתאפיין בפירות עשירים וטעימים כמו רימונים, תפוחים, ענבים ותמרים. נסו לקחת תמר החצוי לשניים ובכל חצי שימו מעט אגוזים ושקדים. טעים, מזין, בריא וללא ספק עושה את העבודה של המתוק הזה אחרי האוכל.
אם הפרי אינו מספק אתכם ואתם עדיין חייבים את הקינוח שלכם, נסו להימנע מהעוגות עתירות השומן והקלוריות והסתפקו בכדור של גלידת סורבה או גלידה על בסיס יוגורט או חלב דל שומן.

והמיותרים באמת
אין שום צורך להעמיס על עצמכם פיצוחים בתום ארוחה כל כך עשירה ועתירה בקלוריות. אם אתם ממש לא יכולים בלי- הגבילו את עצמכם בכמות!
נסו להימנע לאורך כל הארוחה משתייה מתוקה, יין וכל אלכוהול אחר עד כמה שניתן. זה ממלא אתכם בהמון קלוריות ריקות מערכים.



שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il