הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך מעשירים את התזונה בפירות וירקות
18/10/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
הם מוסיפים טעם וצבע לכל ארוחה והם תחליף נהדר לכל נשנוש מיותר
איך מעשירים את התפריט היומי שלנו בפירות וירקות
איך מעשירים את התזונה בפירות וירקות

אז למה פירות וירקות בעצם?
הפירות והירקות מגיעים בשלל צבעים, הם טעימים, הם בריאים, הם עשירים בויטמינים ומינרלים ורובם דלי קלוריות. ככל שנגוון ונקפיד לאכול ולכלול יותר צבעים כך נקבל אוכל עשיר יותר בויטמינים ומינרלים. אז רגע לפני שהקיץ נגמר ותמה עונת פירות הקיץ ושנייה לפני שהילדים חוזרים לשגרת הלימודים – איך נעודד את הבית לאכול יותר פירות וירקות:

הכול שאלה של הגשה
נסו צורות הגשה שונות בכל פעם. אין מה לעשות, הויזואליות עובדת עלינו תמיד ולעיתים אם הפרי או הירק יהיו חתוכים או מוגשים בצורה שונה ואחרת – זה גם יעבוד על בלוטות החשק שלנו. אפשר להגיש את הפירות והירקות טריים, מבושלים, חתוכים, מאודים, כסלט, כתבשיל או כתוספת לארוחה. הכול הולך. הטיפ הזה חשוב בעיקר לילדים כי הרבה פעמים הם לא יסכימו לגעת בפרי או בירק בצורה מסוימת, אך אם נהיה קצת מתוחכמים ונשנה צורה – ראו זה פלא...

מוסיפים ירקות טריים גם בבישולים
להוסיף ירקות טריים לבישול שלנו. זה יכול להיות לקציצות, לרטבים, לפסטה ואורז או אפילו על פיצה. אל תוותרו על ירק טרי בכל הזדמנות.

דאגו שתמיד יהיו פירות וירקות בבית
כולנו מכירים את רגעי הרעב והחולשה, כשאנחנו פותחים את המקרר ורק מחפשים את הדבר הראשון שייפול לנו לידיים, נכון? אז יש לנו פיתרון: הכינו מראש צלחת של פירות או ירקות חתוכים שתמיד תחכה במקרר או על השיש במיוחד לרגעים הללו. זה יחסוך לכם הרבה קלוריות, רגשות אשם ומצפון.

מתוק מתוק מתוק
צריכים מתוק? שייק בייתי מפירות טריים יכול להוות תחליף נהדר ולספק את הצורך העז הזה במתוק. גם טעים, גם מזין והכי חשוב בריא. רק הקפידו לא להפריז בכמויות הפרי שאתם שמים בכל מנת שייק – 2 מנות פרי אמורים לעשות את העבודה מבחינת מתיקות, שובע וקלוריות. אין צורך בתוספת של סוכר לשייק. אם המתיקות ממש חסרה לכם – הוסיפו תמר לח אחד.

פירות גם באפייה
אם אתם אוהבים לאפות, או יותר מכך אוהבים לאכול את דברי המאפה שאתם מכינים -  החליפו את השומן במתכונים כמו מרגרינה וחמאה ברסק תפוחים או אבוקדו. כן, זה עובד! וכן זה טעים!


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il