הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - איך הופכים את התזונה שלנו לבריאה יותר
18/08/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
ליהנות מתזונה בריאה זה לא כל כך קשה ומסובך כמו שאתם חושבים
גם השינויים הקטנים ביותר יכולים לגרום לנו להיות חיוניים וקלילים יותר.
איך הופכים את התזונה שלנו לבריאה יותר

שינויים בהרגלי האכילה לא מתרחשים ביום אחד, אך תפריט בריא ומזין יותר יגרום לגופנו במהרה להרגיש בהבדל: שינה טובה יותר, פחות צרבות ותחושות של חיוניות וקלילות. הנה כמה טיפים איך לעשות את זה:

מרבים בשתיית מים
הקפדה על כמות תקינה של שתייה מונעת כאבי ראש, דלקות בדרכי השתן, עצירות ואבנים בכליות, ותורמת לבריאות העור. כל שעליכם לעשות הוא להוסיף כוס מים אחת לכמות המים הרגילה שאתם שותים במהלך היום. עשו זאת בסוף החום וככה לא משנה כמה שתיתם- תרוויחו עוד כוס של בריאות.

מודדים
כף שמן אחת מכילה 100 קלוריות. חיסכון של כף שמן אחת ביום תחסוך לנו כ 31,500 קלוריות בשנה! כאשר אנו מוסיפים ומשתמשים בשמן "לפי העין" אין לנו באמת מושג בכמה שמן השתמשנו, מה שגורם לעיתים לאוכל שלנו להיות מאוד שמן ולהכיל המון קלוריות. השמן המיותר גורם להשמנה ופוגע בבריאות שלנו. התחילו למדוד את השמן בו אתם משתמשים והגבילו את השימוש בו בכל ארוחה לכף אחת.

מעשירים את התזונה בדגים
הדגים עשירים בחומצות שומן מסוג אומגה 3 שחסרות בתפריט של כולנו. הן תורמות לשיפור מצב הרוח והזיכרון, להורדת רמות כולסטרול ושומני דם, לבריאות נשים בהריון ועוברים. אם דגים הם לא חלק קבוע בתפריט היומי שלכם- התחילו מפעם אחת בשבוע..

מפחיתים את המלח
בעבר צרכו עשירית מכמות הנתרן שאנחנו צורכים היום. כיום נמצא הנתרן במלח ובהרבה סוגי מזון מתועשים, תורם ליתר לחץ דם ולמחלות לב. פשוט התרגלו לטעום את האוכל לפני שאתם מוסיפים לו מלח באופן אוטומטי- כי הפחתה אפילו של בזיקת מלח בארוחה אחת תחסוך שליש קילוגרם מלח בשנה ותפחית את התחלואה והתמותה באופן משמעותי.

‬פירות
בפירות שפע של ויטמינים, מינרלים ופיט וכימיקלים. הם תחליף מתוק וטבעי לתפריט התזונתי שלנו ובהחלט שווה להחליף כל מנת קינוח בהם.
הקפידו להגיע לשלוש מנות של פרי ביום ושלבו אותם בין הארוחות.

מפחיתים בסוכר
סוכר תורם להשמנה, פוגע בשיניים, מגדיל סיכון לסוכרת וגורם לנו לרצות לחפש עוד ועוד ממנו. אם נוריד כפית סוכר אחת ביום נחסוך כשבעה ק"ג וחצי סוכר בשנה, שהם ‭ 30 אלף קלוריות.‬ זה אומר הכול, לא? פשוט תנו לעצמכם זמן להתרגל לטעמים החדשים ותראו שכאשר תורידו את המתוק תתחילו לחוש בטעמים המקוריים של המזון.

עוברים לדגנים מלאים
צריכה מוגברת של קמח לבן מזיקה לבריאות. הוא דל בערכים תזונתיים, פוגע בעיכול ותורם להשמנה. פשוט בוחרים ממגוון המוצרים הרבים שיש כיום מקמח מלא- לחמים, לחמניות, מאפים ועוד. לאט לאט מסתגלים לטעם החדש ומכניסים בריאות לתפריט היומי.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il