הפורטל הישראלי לתזונה נכונה, דיאטה ופעילות גופנית
כתבה - למה אנחנו לא יורדים במשקל
11/08/2015, מאת אפרת באלס מאמנת כושר אישית
מה הורס לנו את הדיאטה וכיצד ניתן להימנע מכך
כולנו הרי יודעים מה בדיוק צריך לאכול וכמה מומלץ להתאמן. אז איך שבכל זאת אנחנו לא מצליחים ולא מגיעים למשקל הרצוי
למה אנחנו לא יורדים במשקל

אוכל בריאותי
אוכל בריא הוא לא תמיד ובהכרח דיאטטי וחשוב לעשות את ההפרדה. מאכלים רבים למעשה במסווה של בריאות אך בפועל הם עתירי קלוריות ושומנים – כמו טחינה לדוגמא. נכון שחשוב ובריא מאוד לאכול את המאכלים הללו אך חשוב לעשות זאת במידה ולא להגזים.

תפוח אדמה זה לא מלפפון
ירקות הם כמעט שם נרדף לדיאטה ואין דיאטה שלא מאפשרת אכילת ירקות ללא הגבלה. חשוב מאוד לשים לב ולעשות הפרדה בין הירקות דלי הקלוריות והפחמימות לבין הירקות אשר משתייכים למשפחת הפחמימות כגון תפוחי אדמה, בטטה, גזר, תירס וכו. אכילה מרובה מהם תהיה זהה לאכילה של לחם או פסטה. חשוב מאוד להקפיד על הכמויות באכילת ירקות אלו ולהרבות באכילת ירקות לא פחמימתיים, על מנת אשר מכילים סיבים תזונתיים ובעלי קלוריות מועטות.

פתרונות בזק ודיאטות קיצוניות
אם זה נשמע טוב מכדי להיות אמיתי- כנראה שזה אכן כך. דיאטות קיצוניות אולי מפתות ומבטיחות לנו ירידה מהירה במשקל ואכן בהתחלה זה מה שיקרה אך יש לכך מחיר: דיאטות קיצוניות ולא מאוזנות גורמות לגוף שלנו להיכנס למצב של סטרס ולירידה בקצב חילוף החומרים הבסיסי של הגוף. בהתחלה הירידה תהיה מהירה אך נאבד בעיקר נוזלים ולא שומן. לכן שימו בצד את כל הדיאטות הקיצוניות ואלו שמבטיחות לכם קיצורי דרך למיניהן ולכו על בטוח- דיאטה מאוזנת עם ארוחות קטנות ומרובות לאורך כל היום, אשר כוללות את כל אבות המזון ובעיקר שינוי הרגלי אכילה.

פעילות גופנית
חושבים שאם אתם עוסקים בפעילות גופנית מותר לכם לאכול מה שאתם רוצים? אז פה הטעות שלכם. על מנת לרדת במשקל עליכם להיות בגירעון קלורי, שזה אומר להוציא יותר ממה שמכניסים.  גם פה אין קיצורי דרך ועל מנת להשיג תוצאה של ירידה במשקל מפעילות גופנית צריך להקטין את ההכנסה הקלורית ולהגדיל את ההוצאה.

ארוחות ביניים
מי מאיתנו לא חושב שאם הוא לא יאכל בין הארוחות או לחלופין יאכל ארוחה אחת ביום מובטחת לו ירידה במשקל? אז הנה הטעות שלכם. ארוחות ביניים בעצם גורמות לעלייה בהוצאת הקלוריות כיוון שמוציאים יותר קלוריות על מערכת העיכול וגם מחזקים את תחושת השובע, מה שמביא אותנו פחות מורעים לארוחות הגדולות.

אוכלים בחוץ
אכילה במסעדה היא מלכודת, גם במסווה של מאכלים תמימים לכאורה כמו סלט. המנות הללו מוגשות בדרך כלל בתוספת של רטבים עתירי שומן, גבינות שמנות ותוספות כמו גרעינים וזרעים. על מנת ליהנות מאכילה בחוץ ועדיין לשמור על הגזרה מומלץ לבחור בסלט ירקות פשוט עם גבינה רזה ללא כל תוספות ולבקש את הרוטב בצד – כך תוכלו לשלוט בכמות השומן במנה.

דיאטה זה לא רק ירידה במשקל
ירדתם במשקל והשגתם את המטרה שלכם? שמרו עליה! זכרו שדיאטה היא רק השלב הראשון וכי בהמשך יש צורך לשמור על התוצאה שהשגתם, על כמויות המזון שאוכלים, על מה אוכלים ועל הפעילות הגופנית. חשוב לזכור שדיאטה זה אורח חיים ולא רק מטרה.


שלח לחבר | הדפסה | חזרה למעלה
תגובות:
כל הזכויות שמורות ©2007-2021 Diets.co.il